1. YAZARLAR

  2. Esra Aran

  3. Başarılı çocuklar için günde 1 yumurta!
Esra Aran

Esra Aran

Köşe Yazarı
Yazarın Tüm Yazıları >

Başarılı çocuklar için günde 1 yumurta!

A+A-

Anne sütünden sonra insanın ihtiyacı olan bütün besin öğelerini barındıran tek besin kaynağı yumurtadır. İçinde bulunan ‘kolin’ sayesin de beyin fonksiyonlarının istenilen düzeyde çalışmasını destekler. Genel olarak yumurtanın sarısı büyük oranda vitamin ve yağları, beyaz kısmı ise proteinleri içerir. Sağlıklı kilo verme sürecinde biz diyetisyenlerin değindiği en önemli konu; dengeli ve yeterli beslenmedir. Günlük besin tüketiminde istenilen miktarda karbonhidrat, protein ve yağ olması şarttır. Yumurta da zayıflama programlarında listenin olmazsa olmazıdır. Çünkü  yumurtanın sarısı büyük oranda vitamin ve yağları , beyaz kısmı ise proteinleri içerir. Hayvansal protein bakımından zengin olmasına rağmen yumurtanın yağ içeriği düşüktür. Yani kalp dostudur. Yapılan araştırmalara göre her gün 1 yumurta tüketmenin vücut yağ hücrelerinin yakılmasında önemli rol oynadığını ortaya konmuştur.

Sonuç olarak;

Sıfır karbonhidrat ve kaliteli protein içeren, kalp dostu ve yağ hücrelerinin küçülmesini destekleyen yumurtayı çeşitli tarifleri ile hazırlayarak kahvaltınıza hem renk hem de gereken önemi mutlaka verin!

Sağlıklı tarifler ile Sağlıklı yaşamak, yaşam kalitenizi yükseltmek ve maksimum enerjiye ulaşmak için fazla kilolarınızdan kurtulun.

Pratik kek tarifi: ( 1 meyve , 1 et hakkınız yerine geçer.)

İçindekiler: 1 olgun muz, 1 yumurta , 1 çay kaşığı kakao

Yapılışı: fırını 180 dereceye ayarlayın. Bütün malzemeleri blendıra koyup pürüzsüz olana kadar çırpın. 12 dk alt üst çizgide pişirin.

Vegan omlet: ( 1 dilim ekmek, 2 et hakkınız yerine geçer)

İçindekiler: 3 yumurta beyazı, 3 yk haşlanmış yeşil mercimek, 2 yk yulaf ezmesi, bol dereotu , yarım çay kaşığı tuz

Yapılışı: bütün malzemeleri karıştırın. 1 çay aşığı yağ da arkalı önlü pişirin. Afiyet olsun.

Yumurtalı börek : ( 2 et yerine geçer)

İçindekiler:  1 yumurta, 1 dilim beyaz peynir, 1 tutam maydanoz, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, 1,5 yemek kaşığı un, çok az kabartma tozu

Yapılışı: hepsini iyice çırp. Teflon tavada zeytinyağında pişir.

Tok tutucu sarı :  2 rafandan yumurta içine 1 er tatlı kaşığı yulaf ezmesi ekleyin. ( 2 et, yrım dilim ekmek)

Nisan 2017 / DİYETİSYEN ESRA ARAN/ 0232 290 0 298

 

Önceki ve Sonraki Yazılar