1. YAZARLAR

  2. Reyhan Altın

  3. BİR İLETİ
Reyhan Altın

Reyhan Altın

Yazarın Tüm Yazıları >

BİR İLETİ

A+A-

Merhaba sevgili okurlar, yılın ilk yazısını 2016 yılı boyunca en çok karşılaştığım sıkıntı üzerine yazmak istedim. Yıla genel bir bakış yaptığımda danışanlarımın ve sosyal çevremin en çok anlaşılamamaktan dert yandığını fark ettim. Kimisi iş yerinde anlaşılamadığını düşünüyordu, kimisi ailesi onu anlamıyor diye isyan ediyordu, kimisinin de evliliği ya da ilişkisi anlaşılamamak yüzünden bitme noktasına gelmişti. Anlaşılmadığını düşünen herkese önce şu soruyu sorarım, benzer durumları yaşadığımda tabi ki kendime de… Peki sen karşı tarafı anlıyor musun ? Önce öfkeyle evet cevabı verilse de asıl sebep çoğu zaman sessiz sedasız itiraf edilir, hayır... Anlatmaya çalışırken anlamayı ihmal ederiz çoğu zaman ve iletişim kurmayı hakkıyla yapabilsek bir çok sorun daha başlamadan bitebilir… İş yaşamı, ilişkileri ve sosyal hayatı başarılı olanlara baktığımızda her birinin iletişim konusunda çok iyi olduklarını görebiliriz. Bu tabi ki tesadüf değildir. Doğru iletişim kurduğumuzda çevremizdekiler karşımızda olmak yerine hedeflerimize ulaşma yolunda bize destek bile olabilirler. Koçluk hizmeti almak isteyenlerin çoğunun ortak derdi dinlenmemektir. Bir gözü televizyondayken dinlermiş gibi yapan eşlerinden, kendileriyle ilgili sürekli anlatacak bir şeyleri olan dostlarından , öncelikleri farklı olan yakınlarından umudu kesenler sadece dinleyen biri olsun diye bile Yaşam Koçuyla çalışmak isteyebilir. Etkin dinleme , iletişimin ilk basamağı ve olmazsa olmazıdır. Tabi ki herkesin kendine göre sıkıntıları ve öncelikleri vardır ama karşınızdakini dinlerken sadece ona odaklanmak hem onu ve konuyu anlamanızı hem de sağlıklı iletişim sürdürmenizi sağlar. Şikayet etmeyi bırakmak ve daha hoş görülü olmak daha iyi bir iletişimi beraberinde getirir. Çevremizdekilerden hoşnut olup onlara varlıklarından mutlu olduğumuzu hissettirmek, çevremizde daha çok insan olmasını sağlar. Güven de iletişimde oldukça önemlidir. Karşınızdakine güven sağladığınızda daha rahat ve etkili iletişim kurabilirsiniz. Karşınızdaki kadar kendinize de güvenmek size daha çok saygı duyulmasını sağlar ve özellikle iş iletişiminde saygı çok önemlidir. Ne kadar bilirsen bil; söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır.demez mi Mevlânâ Celaleddin-i Rumi… Etkili iletişim kurmadan bildiklerinizi aktarmanız da çok olası değildir. Yine bu konuda da olmazsa olmazımız tabi ki empati. İnanın herkes bir koşturmaca ve mücadele içerisinde ve anlaşılmaya herkesin çok ihtiyacı var. Etkili iletişim tek başına bile bir çok sorunu çözebilir, daha fazla dinlemek, daha fazla saygı duymak ve daha hoş görülü olmak, çok zor olmasa gerek ? Sizce ? Haftaya görüşebilmek dileği ve sevgilerimle,

Yaşam Koçu Reyhan ALTIN

Önceki ve Sonraki Yazılar