Eğitimde dijital öykü zamanı

Eğitimde dijital öykü zamanı

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Erasmus+ KA2 Karma Okul Eğitimi Stratejik Ortaklık Projesi Proje Çoğaltıcı Etkinliği Yaşar Üniversitesinde Gerçekleştirildi

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde yürütülen Erasmus+ KA2 Karma Okul Eğitimi Stratejik Ortaklık projesi proje çoğaltıcı etkinliği Yaşar Üniversitesi Rektörlüğü Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde düzenlenen proje çoğaltıcı etkinliği yoğun katılımla gerçekleştirildi. Hedef kitlesinde ilk ve ortaokul öğretmenleri olan projede, öğretmenlere görsel ve dijital senaryolar yazarak derslerini çağın dijital gereklerine uygun hale dönüştürmeleri için yenilikçi bir yöntem önerildi. 

 İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi düzenlenen etkinlik ile ilgili olarak: “Erasmus+ KA2 projeleri,  hem yaratıcı örneklerin yaygınlaştırılmasını teşvik ediyor hem de öğretmen yetkinliklerini artırıyor. Yetkinlikleri artan öğretmenlerimiz de projeler yaparak bu projelerin içinde yer alacaklar. Bu tür projeler, okullara dokunan çalışmalar, okullarımız proje hazırlamalı; İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak bizler de bu projelere destek olmalıyız.

 Çağı yakalayan, dünya ile yarışan eğitim…

Yahşi, İzmir’de yapılan çalışmalara da değinerek “öğrenci ve öğretmenlerimiz yaptıkları başarılı çalışmalarla çağı yakalayan endüstri 4.0 teknolojisinin, yapay zekanın farkında olan bilimin ve teknolojinin geldiği noktanın farkında çalışmalar yapıyorlar.    Bu çalışmaların en güzel örneğini geçenlerde dünya 3. sü olan çocuklarımız sergilediler. Öğrenci ve öğretmenlerimiz yaptıkları çalışmalarla dünya eğitim sistemi içerisinde söz sahibi olmaya başladılar diyerek tüm öğretmen ve öğrencilere teşekkür etti.

Yahşi ayrıca , “Teknolojik gelişimlerin yoğun olarak yaşandığı ve Sanayi 4.0 devrimi ile üretim süreçlerinin değişime uğradığı bir dönemdeyiz. Biz, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak öğretmenlerimizin derslerinde çağın gereklerine uygun yöntem ve teknikleri kullanarak derslerini daha anlaşılır, eğlenceli ve çağın dijital öğrenicilerine uygun hale dönüştürmeleri adına bu tarz projelere destek vermeye devam edeceğiz. ” dedi.

180 öğretmenin katıldığı konferansta “Visi-Teaching” öğretim modeli ve “Bir Eğitim Aracı Olarak Görsel Öğretim ve Dijital Öykü Anlatımı”  projesinin fikri çıktıları, ortakların deneyimleri ve akademisyenlerin sunumları katılımcılarla paylaşıldı. Etkinlikte web 2.0 araçlarından Kahoot ile yapılan memnuniyet anketi de katılımcılara uygulandı.

Etkinlikte; Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümünden Doç. Dr. Şebnem Gökçen ‘Visi-Teaching, Görsel Öğretim: Gereksinimler, Gerekçeler, Öngörüler’; Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir Kent Değerlerini Koruma ve Geliştirme Derneğinden Doç. Dr. Zehra Akdemir, ‘Visi-Teaching, Görsel Öğretim Çıktıları: Visi-Rehber, Visi-Dersler’; Buca Cengiz Sani İlkokulu öğretmeni Yusuf Akdemir ‘Visi-Teaching Görsel Öğretim Projesi Sınıf Deneyimleri-1’;  Alsancak Melih Özakat İlkokulu öğretmeni Bora Evren Yılmaz  ‘Visi-Teaching Görsel Öğretim Projesi Sınıf Deneyimleri-2’;    Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünden Doç. Dr. Bahar Baran, ‘Öğretim Tasarımı Sürecinde Medya Olarak Dijital Öykü Anlatımının Kullanılması’; Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümünden Yrd. Doç. Dr. M. Korkut Öztekin ‘Geçmişten Bugüne Görsel Öykülemenin Eğitim ve Görsel İletişimdeki Yeri ve Gelecek İçin Öngörüler’; Yaşar Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğrenme Müdürü Yrd. Doç. Dr. Yasin Özarslan; ‘Sayısal Yerlilerin Hikayesi’;  Karşıyaka Cihat Kora Anadolu Lisesinden Funda Posat Gülenser  ‘Web 2.0 Araçlarının Görsel Öğretim ve Dijital Öykü Anlatımında Kullanımı’ konuları ile katılımcıları bilgilendirdiler. 

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.