SİZ HİÇ ŞİNİK KEKERE MEKERE EKTİNİZ Mİ?

Herkese merhaba...

Geçenlerde arkadaş ortamında tekerleme konusunda kim daha iyi diye başladık düelloya...

Benim ilk söylediğim tekerleme ''Şu yoğurdu sarımsaklasak ta mı yesek sarımsaklamasak ta mı yesek ''

Bir tane daha var o da çok basit gibi görünse de ilk söylenmeye çalışıldığında dil sürçe biliyor...

'' O bahçe başka bahçe.. Bu Bahçe başka bahçe.. Şu bahçe başka bahçe. '' 

Geçenlerde internet'te dolaşırken Rahmetli Zeki Müren'in ünlü tekerlemesini dinledim.

Defalarca denedim ama yapamadım... Hemen hatırlayalım neydi  bu?

Halit Kıvanç'ın yıllar önce TRT'de sunduğu sarmaşık programına katılmış, Halit Kıvanç tam programı kapatmaya hazırlanıyorken bir tekerleme okumak istiyor. Türkçe'deki en uzun tekerleme olduğunu söylüyor. Forumlarda da söyleyebilmenin imkansız olduğunu iddia edenler var. Buyrun.

bu tarlaya bir şinik kekere mekere ekmişler. 

bu tarlaya da bir şinik kekere mekere ekmişler. 

bu tarlaya ekilen bir şinik kekere mekereye boz ala boz başlı pis porsuk dadanmış, 

bu tarlaya ekilen bir şinik kekere mekereye de boz ala boz başlı pis porsuk dadanmış,

o tarlaya ekilen bir şinik kekere mekereye dadanan boz ala boz başlı pis porsuk, 

diğer tarlaya ekilen bir şinik kekere mekereye dadanan boz ala boz başlı pis porsuğa demiş ki; 

"sen ne zamandan beri bu tarlaya ekilen şinik kekere mekereye dadanan boz ala boz başlı pis porsuksun" 

o da ona cevaben; 

"sen ne zamandan beri o tarlaya ekilen bir şinik kekere mekereye dadanan boz ala boz başlı pis porsuksan bende o zamandan beri bu tarlaya ekilen bir şinik kekere mekereye dadanan boz ala boz başlı pis porsuğum" demiş... 

Şunu da eklemek istemek isterim...

Eğlenceli yada saçma sapan şey diye düşünen varsa hemen bu düşünceden vazgeçin...

Tekerlemenin Faydaları

Tekerleme, çocuğun dinleme, konuşma ve dilin anlam yapılarının, cümlelerin, dilin özelliklerini, sık sık yapılan tekrarlarla ezber alışkanlığını kazandırarak çocuğun psikomotor becerilerinin gelişmesine katkıda bulunur. Dilin telaffuzu, boğumlaması ile bir bütün halinde öğretilmesine katkıda bulunur. Dildeki sembolleri, alegorik anlatımı, sebep-sonuç ilişkisine dayandırarak dilin mantıksal dizinini kavratır. Dilin matematiğini geliştirir. Dilin gülmece ve eleştirel boyutunu tanıtır.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.