Ömer Oktay Bal

Ömer Oktay Bal

SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMLARININ DÜNÜ, BUGÜNÜ, YARINI

Sosyal medya takvimi oluştururken sektör ve marka dinamikleri göz önünde tutulmalıdır. Paylaşım planı müşteriyle marka arasında bağlılık kurmak için kullanılacak en önemli pazarlama aracıdır. Bilinirliğin artmasında ciddi avantajlar sağlayacak olan etkili bir takvim, rekabet gücünü beraberinde getirir.

Sosyal Medya Sadece Paylaşım Amaçlı mı Kullanılır?

Günümüzde sosyal medyayı kullanma amacı sadece bu alanda var olmakla sınırlı değildir. Doğru kullanılması halinde markalar için etkili bir güç haline dönüşen platformlara olan ilgi her geçen gün artmaktadır. Planlanmış bir takvim, yetersiz olsa bile plansızlıktan daha iyi sonuçlar verir.

Artan Rekabet ve Markaların Pazarlama Stratejileri

Sektördeki rekabet arttıkça pazarlama stratejilerini güncelleyen markalar, değişen ihtiyaçlara ve gelişen teknolojilerle yanıt vermektedir. Yeni neslin beklentilerine ayak uydurarak marka dinamikleri ve hedefleri arasında paralellik kuran yönetimler, sosyal medyayı pazarlama stratejilerinin olmazsa olmazı haline getirmiştir.

Başarıyla planlanan

Gerçekçi hedeflerle yürütülen ve

Sürdürülebilir bir stratejiye

sahip olan sosyal medya takvimleri, değişime ayak uydurmayı başaran şirketlerin, müşteriyle sağlam bir iletişim kurma yönetimidir.

Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları

Yapılan araştırmalar ülkemizde televizyon izlenme oranları azalırken sosyal medya kullanım oranının arttığını göstermektedir. İnternet kullanıcı sayısına yaklaşan sosyal medya kullanıcı sayısı, mobil cihazlarla desteklenmektedir. İnsanların internette geçirdiği günlük ortalama süre 8 saate yaklaşırken, bu sürenin yarısına yakını sosyal medya platformlarında harcanmaktadır.

Aradığınız Ürün ve Hizmete Kolay Ulaşmak İster misiniz?

Yeni nesil tüketici taleplerinin ürün ve hizmete kolay ulaşmak olması, dijital pazarlamanın önemine dikkat çeker. Tüketicinin marka dinamikleri ve güvenilirliğini sosyal medya hesapları üzerinden ölçmesi, platformun gücünü bir kez daha ortaya koyar.

Marka ve sektör ihtiyaçlarına uygun olarak hazırlanacak profesyonel bir sosyal medya takvimi, rekabet ortamında avantaj sağlarken sürecin etkili bir şekilde yönetilmesine de katkı sağlar.

İlgi çekecek içeriğin

Belirlenen hedef kitleye

En doğru zamanda ulaştırılması

takipçilerin dikkatinin marka üzerinde yoğunlaşmasına yardımcı olur. Sosyal medya platformlarının sadece paylaşım alanı olmadığı, tüketiciyle interaktif buluşmaya zemin hazırladığı unutulmamalıdır!

Marka Dinamikleri ve İçerik Üretim Takvimi Arasındaki Bağ

Hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentilerine odaklanan içerik üretimi yapıldıktan sonra sosyal medya takviminin oluşturulması gerekir. Doğru bir takvim hazırlamanın altın kuralı;

Takipçi kullanım alışkanlıklarının doğru analiz edilebilmesidir.

Takvim planlanırken karar verilmesi gereken en önemli başlık paylaşım sıklığıdır. Farklı sosyal medya platformlarında kullanıcı alışkanlıkları göz önüne alınarak uygun içerikler hazırlanmalı ve içerikler görsellerle desteklenmelidir. Yeni bir çalışmaya başlamadan önce marka dinamikleri, sektördeki rakiplerin analizi ve hedef kitlenin ne istediği doğru belirlenmelidir.

Kurumsal bir görünüm için paylaşım sıklığı az, son kullanıcıyı etkilemek içinse yüksek tutulmalıdır. Başarılı bir takvim oluşturmadan önce kişi veya kurumların yanıtını aradıkları soru “Sosyal medya paylaşımlarıyla neyi hedefliyorum?” olmalıdır.

Paylaşılan İçeriğin Alıcıda Yaratacağı İzlenim Ne Olacak?

İçerik planlaması yapılırken tür ve konu belirlemesi sektör, rakipler ve marka dinamikleri analiz edilerek yapılmalıdır. Paylaşılan içeriğin alıcıda yaratacağı izlenimi kullanılan dil belirler. Resmi, eğlenceli, bilgi içeren ya da duygusal bir metin, hedef kitleyle marka arasında sağlam bir bağ kurulmasında etkilidir.

Paylaşım yapılacak platforma uygun yayın zamanı için markanızın sayfasının ziyaretçi grafiklerini incelemeniz yeterli olacaktır. Daha geniş bir kitlenin ziyaret ettiği saatlerde yayınlanacak içeriklere geri dönüş oranı da artacaktır. Yine hazırlanan içeriğin hangi platformda yayınlanacağına da eş zamanlı olarak karar vermek gerekir.

Sosyal Medya Takvimi Haftalık, Aylık ve Yıllık Olarak Hazırlanabilir

İçerik konuları, dil ve paylaşım sıklığına uygun takvim haftalık, aylık veya yıllık olarak hazırlanabilir. Uzun dönemli planlama yapılırken özel ve önemli günler atlanmamalı, işler de son ana bırakılmamalıdır.

Perakende de kaçan günün tekrarı olmaz!

Sosyal medya alışkanlıklarının dünü ve bugünü incelenirken yarının neler getireceği de öngörülmelidir. Etkileşim alabilecek içerik hazırlığı ve paylaşımı marka dinamikleri ve hedef kitlenin davranış biçimine uygun olarak planlanmalıdır.

Sosyal Medya Paylaşımlarının İlk Hedefi Satış Yapmak Olmamalıdır

Sadece satış amaçlı kullanılan sosyal medya paylaşımları, takipçileri boğar. Hedef kitleyi sayfadan uzaklaştıracak sıklıkta mesaj paylaşımı, farklı stratejiler devreye sokularak kısıtlanmalıdır. İlgi çekecek ve en önemlisi hayata dokunacak içerik ve tekliflere kayıtsız kalınamaz.

Marka odaklı içeriklerde kurumsal bir dil kullanılmalıdır.

Ürün ya da hizmet satın almak isteyen takipçilere fayda sağlayacak görseller ve videolar ya da benzer ürünlerle yapılan karşılaştırmalar kafada oluşan soru işaretlerini giderecektir.

Etkileşimi artıracak soru-cevap türü interaktif yaklaşımlar, kısa süre içinde takipçi sayısının artmasını sağlar.

Haber ve duyurularda etkinlik görsellerine yer verilebilir.

Geri bildirim alınmasını sağlayacak etkileşim kanalları işini geliştirmek isteyenlere çekim gücü oluşturur.

Marka dinamikleri göz önünde tutularak hazırlanacak blog içeriklerine ek olarak ilgili sektörlerle çapraz promosyonlar yapılabilir.

Sosyal Medya Takvimi Oluşturulurken Hangi Aşamalardan Geçilir?

Planlama işin başıdır. İçerik oluşturulmasının ardından yayınlama sıklığı belirlenmelidir. Etkili bir ölçüm ve elde edilen verilerin analizi gelecek planını belirler. Takvim içine yerleştirilecek SEO çalışmaları marka görünürlüğü üzerinde pozitif etki yaratır.

İçerik takvimini oluştururken; yayınlama tarihi, içeriği türü, kullanılacak dil, sektöre uygun özel gün kampanyaları, kanallar, paylaşım saati ve ölçme tarihleri detaylandırılmalıdır.

Kurumsal ve Kişisel Hesaplar Arasındaki Yönetim Farklılıkları

Kişisel hesap sahipleri markalara ait hesapları da yönetebileceklerini sanırlar. Bireysel hesaplar üzerinden yapılan paylaşımlarda ilgi alanları ve hobiler ön plana çıkarken, kurumsal paylaşımlarda marka dinamikleri ve belirlenen stratejiler daha önemlidir.

Bireysel hesaplar üzerinden saat fark etmeksizin paylaşım yapılabilir. Ancak kurumsal hesaplar üzerinden yapılacak paylaşımlarda mutlaka önceden belirlenmiş takvime uyulmalıdır.

Bireysel hesaplar aile, arkadaş çevresi ve eş dost iletişiminde destek sağlarken kurumsal hesaplar üzerinden mevcut ya da potansiyel müşterilerle aynı ortamda buluşulur.

Var Olmak mı Aktif Olmak mı?

Markalar sosyal medya platformlarında yer alarak sosyal sorumluluk projeleri dâhil olmak üzere pek çok farklı konuda görüş bildirebilirler. Açılmış ancak aktif olmayan bir hesap yarardan çok zarar getirebilir. Yeni nesil tüketiciler sosyal medya paylaşımları üzerinden markalara değer verirken çok hızlı bir şekilde iletişimi de koparabilirler.

Ürün tanıtım ve pazarlama, hedef müşterilerle iletişim, yeni müşteri kazanma, anlık iletişim, rakipler karşısında farkı yaratma, belirlenen hedefleri yakalama gibi pek çok farklı konuda etkili olan aktif bir sosyal medya kullanımı, değişen ve güncellenen marka dinamikleri üzerinde belirleyici rol oynar.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.