Turizmcilerden, 12 ay vurgusu

Turizmcilerden, 12 ay vurgusu

POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, pandemi döneminden günümüze olan süreci değerlendirerek sektörün gelişmesi için doğru tanıtım, planlama ve yetişmiş insan kaynağının önemini vurguladı.

Sektör olarak pandemi süreciyle başlayan ve üst üste yaşanan orman yangınları, sel, deprem afetleri ve ekonomik dalgalanmalara rağmen iyi bir sınav verdiklerini belirten POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, “Pandemi sürecinde ekonomi bazında analiz yapıldığında turizm en çok etkilenen sektörler arasında yer aldı. En geç toparlanacağı belirtilen sektördü. Bununla beraber, özellikle Pandemi sonrasında sektörde nitelikli iş gücü kaybı oldu. O günün koşullarında işgücü istikrarı ve personel sağlama konusunda zor zamanlar yaşandı. Turizm hem bedenen hem de zihnen emek isteyen ve mesai kavramı olmadan 7/24 yaşayan bir sektördür. En alttakinden en üst çalışanına kadar insanlar bunun karşılığını almak ister. Taleplerdeki dengesizlik ise işletmelerde küçülmeye neden oldu ve nitelikli insanlar sektördeki daralma nedeniyle farklı işlere yönelmek durumunda kaldı. Bazı işletmeler de kapandı. Turizm bir hizmet sektörüdür ve buradaki ana sermaye de aslında insandır” dedi.

yigit-girgin.jpg

Turizmin beslediği 60 farklı iş kolu olduğunu vurgulayan Yiğit Girgin, “Turizm durduğunda diğer ekonomik süreçler de olumsuz etkileniyor. Yani tedarik zincirini kırdığınız anda diğer unsurlar da etkileniyor. Dolayısıyla sektöre kendini sürekli olarak tazelemesi lazım. Tüm ürünlerin zamlanması, enflasyon, asgari ücret, düşük kur gibi etkenler buradaki ticari dengelerde oynamalara neden oldu. Çünkü bütçelemeleri çok önceden yapıyoruz. Sonradan yükselen maliyetleri ön görmek zor. Bunlar da iş gücü kaybına neden oluyor. Turizm sektörü olarak çok önemli istihdam da sağlıyoruz. Enflasyon bazında yaşanan artışlar ve alınan maaşlar emeğin karşılığı olmuyor. Yeni nesil biraz daha evde para kazanmaya veya mağazacılık gibi belli mesailer arasında çalışmak istemeye başladı. Bundan okullardan yetişen genç turizmci adayları da etkileniyor. Bu işin eğitimini alanlar da mesleği tercih etmemeye başladı. Gençlerin belli kademeler ve departmanlardan geçmeleri gerekiyor. Başarma isteği ve gençliğin verdiği enerji ile arkadaşlarımız hızlı yükselmek istiyor. Halbuki çıraklığını yapmadığınız bir işin ustalığını yapamazsınız.” diye konuştu.

"SEZON 12 AYA YAYILMALI"

Turizm sezonunun kalite, hizmet ve personel istikrarı açısından 12 aya yayılması gerektiğine işaret eden Yiğit Girgin, “Orta ve uzun vadede Türkiye'nin karşısına rakip destinasyonlar da çıkacak. Destinasyon pazarlamasını geliştirdiğiniz zaman otellerin açık kalma süreleri daha çok olacak ve oteller kapalı kaldığı aylardaki zararını da kurtarmaya başlayacak. Bu nedenle sektörün 12 aya uzatılması çok önemli. Eğer sezonu uzatırsan çalışanı memnun ediyorsun ve sürekli hale getiriyorsun. Böylece yeni yatırımları da daha rahat yapabiliyorsun; daha iyi hizmeti daha uygun fiyatlarla verip gerek bölgesel gerekse de uluslararası rekabet için elini güçlendirebiliyorsun. Bir diğer önemli getiri de personel sirkülasyonu azaldığı için hizmet kalitesi de daha istikrarlı oluyor. Turist seneye de geldiği zaman aynı personeli görüyor. Tesisle bir bağ kurması da kolaylaşıyor” dedi.

Yeni sezon için hazırlıkları tamamladıklarını dile getiren Yiğit Girgin, bu yıl özellikle yabancı turist sayısında bir artış yaşanacağını söyledi.

bodrium-otel.jpg

Girgin, “Bodrum'un hitap ettiği merkez Avrupa pazarında bu hareketliliğini görüyoruz. Bir çok pazar ve farklı noktadan gerçekleşecek olan rezervasyonların şimdilik planlandığı şekilde gittiği konuşuluyor. Bu yüzden, Bodrum çok farklı alternatifleri ile çok farklı pazarlara yoğunlaşabiliyor. Bunun yanı sıra maalesef dünyada birçok bölgesel gelişme ve durum söz konusu. Ülkemiz de bunlardan etkilenebiliyor. Turizmde kırılgan bir sektör ve anlık olarak negatif olarak etkileniyor. Benim burada baktığım şey uçaklar uçacak mı yoksa iptal mi olacak? Eğer uçaklar iptal olursa o zaman geri döndürmek zor. Talep olduğu noktada sıkıntı yok doğal afet gibi nedenlerin geri dönüşü olmaz. Şu ada mayıs ve haziran ayının ilk dönemleri durağan görünüyor ama anlık olarak herhangi bir alarm durumunda olduğumuzu düşünmüyorum. Fakat ülkemizin durumu dediğim gibi kırılgan ve stres yüklü. Önümüzdeki seçimden dolayı ciddi bir belirsizlik olduğunu hissediyoruz. Türk turizmcisi birçok noktada çok tecrübelendi, krizleri iyi yönetmek durumundayız. Ülkeye 60 milyar dolar getiren bir sektörüz. Turizmci olarak ülkemizde 60’tan fazla sektör ile iç içeyiz bu yüzden, durma lüksümüz ve karamsar olma lüksümüz yok. Bu yüzden umutlu olmak zorundayız” diye konuştu.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.