Anadolu'nun bağlarından dünya sahnesine: Akberg Şarapçılık ödüle layık görüldü

Anadolu'nun bağlarından dünya sahnesine: Akberg Şarapçılık ödüle layık görüldü

Anadolu’nun yerel üzümlerini yenilikçi yöntemlerle işleyen Akberg Şarapçılık, dünyanın en prestijli yarışmalarından IWSC tarafından "2025 Kırmızı Şarap Üreticisi" seçildi.

Türkiye şarapçılığı, Ege kıyılarından gelen büyük bir zaferle dünya sahnesindeki yerini sağlamlaştırıyor. Dünyaca ünlü Efes antik kentine komşu Gökçealan köyünde üretim yapan Akberg, Uluslararası Şarap ve İçki Yarışması (IWSC) tarafından 2025 Kırmızı Şarap Üreticisi Ödülü’ne layık görüldü. Bu ödül, firmanın sadece madalya kazanan şaraplarını değil, aynı zamanda Anadolu’nun kadim üzüm çeşitlerini modern bir hassasiyetle yeniden yorumlama vizyonunu da tescilledi.

​YERLİ ÜZÜMÜN DİRİLİŞİ

​CEO Güney Köse liderliğindeki Akberg ekibi, başarısını büyük ölçüde yerel değerlere sahip çıkmasına borçlu. Jüri üyeleri, Akberg’in özellikle Erciş Karası, Osmanca ve Papazkarası gibi Türkiye’ye özgü üzüm çeşitlerini, dünyanın en iyileriyle rekabet edebilecek seviyeye taşımasındaki kararlılığını övgüyle karşıladı. Kırmızı şarap portföyünde gösterilen tutarlılık, kalite ve yaratıcılık, ödülün Türkiye’ye gelmesinde belirleyici rol oynadı.

​ANADOLU ÇÖZÜMÜ

​CEO Güney Köse, “Akberg, geleneksel bağcılığı inovasyonla birleştirerek sektörde fark yaratıyor. Özellikle ‘Kabuğunda’ serisiyle uyguladıkları öncü ‘enrobe şarap yöntemi’ dikkat çekiyor. Bu teknikte; Emir ve Narince gibi beyaz üzümler, Boğazkere ve Cabernet Sauvignon gibi kırmızı üzümlerin kabuklarında masere ediliyor. Sonuç olarak; iklim değişikliğiyle birlikte artan ‘daha taze ve hafif şarap’ talebine, aromatik ve sıcak iklimlere uygun özgün bir cevap veriliyor” dedi.

MİCHELİN MENÜSÜNE GİREN İLK TÜRK ŞARABI

​IWSC Altın Madalyalı Lethe Erciş Karası ‘21, bu yıl Houston’daki bir Michelin yıldızlı restoranın sezonluk tadım menüsüne giren ilk Türk şarabı olarak tarihe geçti. İstanbul’dan Asya’ya kadar uzanan geniş bir coğrafyada, seçkin restoranların listelerine girmeyi başaran marka, Türk şarabının potansiyelini kanıtlıyor. CEO Güney Köse, bu başarının arkasındaki motivasyonu şu sözlerle özetliyor: "Tüm riskleri-jeopolitik, finansal ve sosyolojik-biz alıyoruz; çünkü Türk şarabı dünya sahnesinde hak ettiği yeri almalı. ​IWSC jürisinin, Akberg’i ‘Anadolu’nun benzersiz şarap DNA’sını netlik ve ustalıkla sunması’ nedeniyle övmesi, şarabın en eski yurtlarından biri olan bu toprakların önemini bir kez daha dünyaya hatırlattı.”

akberg-yonetim-kurulu-baskani-guney-kose-iwsc-temsilcisi4.jpeg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.