Araştırma: Büyükşehir Belediyesi'ne genel memnuniyet ve güven artıyor!

Araştırma: Büyükşehir Belediyesi'ne genel memnuniyet ve güven artıyor!

İzmir Büyükşehir Belediyesi, son dört yıl içinde sunulan hizmetlerin vatandaş memnuniyetini ölçmek için kapsamlı bir araştırma gerçekleştirdi.

İstanbul Ekonomi Araştırma'nın Temmuz ayındaki İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne ait memnuniyet anketinin araştırma raporu ortaya çıktı. Rapora göre İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne olan genel memnuniyet ve güven artıyor.

Ankette İzmir nüfusu temsili ilçe, yaş, cinsiyet, siyasi parti kotası ele alındı. Anket yüzyüze 2 bin 200 kişiyle gerçekleştirildi. Anket Buca, Karabağlar, Bornova, Karşıyaka, Konak, Bayraklı, Torbalı, Ödemiş, Çiğli, Urla, Menemen, Gaziemir, Aliağa, Çeşme, Kemalpaşa, Bergama, Menderes, Tire, Balçova ve Dikili ilçelerinde gerçekleştirildi.

Katılımcıların %39’u 14 Mayıs Genel Seçimi’nde CHP’ye oy verdiğini beyan ederken aynı oran bu pazar gerçekleşecek bir yerel seçimde %44’e yükseliyor.

174175752-1698604005.jpg

Bu pazar yerel seçim olsa oy kullanmam diyenlerin ve kararsızların oranı %3 oldu.

Zafer Partisi'ne oy verenlerin bu seferki tercihi CHP Ankete katılanlar "Bu pazar yerel seçim olsa hangi partiye oy verirsiniz" sorusuna geçtiğimiz genel seçimlerdeki oy verme eğilimini incelediğimizde AK Parti ve CHP seçmeninin %94’ü ve TİP seçmeninin %95’i aynı partiye oy vereceğini belirterek en konsolide seçmen gruplarını oluşturuyor. En çok fire veren parti olan Zafer Partisi seçmeninin %11’i bu hafta gerçekleşecek bir yerel seçimde oy tercihini CHP’den yana kullanıyor.

Oy davranışını etkileyen faktörlerde tüm partiler için ilk sırada ideolojik görüş geliyor. TİP seçmeninin %66’sı ideolojik görüşüne göre oy verdiğini beyan ederek diğer parti seçmenleriyle anlamlı bir fark oluşturuyor.

Katılımcıların %57’lik çoğunluğu Başkan Tunç Soyer’in tekrar seçilmesine sıcak yaklaşıyor. %46 Soyer’i çalışkan olarak nitelendirirken tembel olduğunu düşünenlerin oranı %27 seviyesinde. Katılımcıların %58’i Tunç Soyer hakkında olumlu izlenimlere sahip. Olumsuz izlenime sahip olanların (%28) büyük çoğunluğu ise hizmet kalitesinin düşüklüğünden ötürü bu görüşte olduğunu beyan ediyor.

BEKLENTİ "ULAŞIM VE YOL"

Çalışmanın yarısından fazlası tüm hizmet alanlarında belediyenin performansını olumlu değerlendirme eğiliminde. Kültür sanat çalışmaları, zabıta, ambulans ve itfaiye birimleri gibi alanlardaki olumlu görüş oranı %60’ın üzerindeyken altyapı hizmetleri, çevre temizliği ve ulaşım gibi hizmetler diğer hizmetlere dair nispeten daha olumsuz görüşler hakim.

Araştırmanın dikkat çekici sonuçlarından biri, genel memnuniyet seviyesi oldu. Katılımcıların %36'sı memnun, %23'ü çok memnun olduğunu belirtti. Ancak, %15 hiç memnun değilken, %13 memnun olmadığını ifade etti. Bu veriler, belediyenin hizmetlerine yönelik genel bir memnuniyetin olduğunu gösteriyor, ancak eleştirel bir kesimin de bulunduğunu ortaya koyuyor

Belediyeye duyulan güven derecesi de önemli bir ölçüt olarak karşımıza çıkıyor. Katılımcıların %30'u büyük ölçüde güveniyor, %24'ü güveniyor dedi. Buna karşın, %20'lik bir grup hiç güvenmediğini belirtti. Bu veriler, belediyenin güvenilirlik açısından güçlü bir tabana sahip olduğunu, ancak güven konusunda iyileştirme yapılması gereken alanların da olduğunu gösteriyor. Örneklemin yarısından fazlası tüm hizmet alanlarında belediyenin performansını olumlu değerlendirme eğiliminde. Kültür sanat çalışmaları, zabıta, ambulans ve itfaiye birimleri gibi alanlardaki olumlu görüş oranı %60’ın üzerindeyken altyapı hizmetleri, çevre temizliği ve ulaşım gibi hizmetler diğer hizmetlere dair nispeten daha olumsuz görüşler hakim.

Ankette bir büyükşehir belediyesinden beklenen hizmetlerin önem puanı, İzmir Büyükşehir Belediye’sinin performansına dair değerlendirmelerle bir arada incelendiğinde; haritanın sağ alt kısmında yer alan “Şehir planlama, imar”, “Çevre temizliği, geri dönüşüm”, “Altyapı hizmetleri” ve “Ulaşım & yol çalışmaları” yüksek öneme sahip olması dikkat çekiyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öncelikli olarak bu alanlara eğilmesi öneriliyor. Deneye katılan yolcular Katılımcıların %57’lik çoğunluğu Başkan Tunç Soyer’in tekrar seçilmesine sıcak yaklaşıyor. %46 Soyer’i çalışkan olarak nitelendirirken Tembel olduğunu düşünenlerin oranı %27 seviyesinde. Katılımcıların %58’i Tunç Soyer hakkında olumlu izlenimlere sahip. Olumsuz izlenime sahip olanların (%28) büyük çoğunluğu ise hizmet kalitesinin düşüklüğünden ötürü bu görüşte olduğunu beyan ediyor. Katılımcıların %57’lik çoğunluğu Başkan Tunç Soyer’in tekrar seçilmesine sıcak yaklaşıyor. %46 Soyer’i çalışkan olarak nitelendirirken tembel olduğunu düşünenlerin oranı %27 seviyesinde. Katılımcıların %58’i Tunç Soyer hakkında olumlu izlenimlere sahip. Olumsuz izlenime sahip olanların (%28) büyük çoğunluğu ise hizmet kalitesinin düşüklüğünden ötürü bu görüşte olduğunu beyan ediyor.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.