BALBAY MİLLİ EĞİTİM BAKANI’NA SORDU

BALBAY MİLLİ EĞİTİM BAKANI’NA SORDU

CHP İzmir Milletvekili ve TBMM Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Üyesi Mustafa Ali Balbay üniversite sınav sonuçlarına göre 81 ilin başarı sıralamasını sordu.

 

BALBAY MİLLİ EĞİTİM BAKANI’NA SORDU

“İLLERİMİZ AÇISINDAN BAŞARI VE BAŞARISIZLIK SIRALAMASI NEDİR?
“EN BAŞARILI İL İLE EN BAŞARISIZ İL İÇİN NE YAPIYORSUNUZ?”
“HATALI SORULAR NEDEN DOĞRU KABUL EDİLİYOR?”

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın yazılı olarak yanıtlamasını istediği soru önergesinde Balbay, “Üniversite sınav sonuçlarına göre illerimizin başarı ve başarısızlıkları açısından sıralamasını neden açıklamıyorsunuz? Kendi başarısızlığınızı görmekten mi korkuyorsunuz? Unutmayın her üniversite sınavı sizin aynanızdır. Bu sınav sonuçları eğitim sistemindeki plan proje, yatırım ve politikalarınızın bir göstergesidir” diye seslendi.

Balbay üniversite sınav sonuçlarına ilişkin şunları söyledi:
“Her yıl yapılan üniversite sınavları adayların başarı ve başarısızlıklarının yanı sıra ülkemizde eğitim sisteminin de başarı yada başarısızlığını ortaya koymakta. Bu sınavlar aileler için eğitim öğretim süreci sonunda çocuklarının geleceğini belirleyen, şekillendiren son adım olarak görülmekte. Ülkemizin eğitimde aldığı yolu, sağladığı imkanları bir anlamda değerlendiren üniversite sınavlarında adaylar illerimizde  Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya, Tarih, Felsefe Grubu ve Yabancı Dil gibi derslerden sınavlara tabi oluyorlar. Sonuçta her il kendi başarısını ve başarısızlığını görmeli. Aileler de ona göre çocuklarının geleceğini planlamalı. Bu planlama aynı zamanda ülkemizin geleceğini planlamak anlamına da gelmekte.”

Üniversite sınav sonuçlarına göre başarılı ve başarısız iller arasındaki farklılıkların nedenini ve bunu gidermek için bakanlığın hangi çalışmaları yürüttüğünü soran Balbay ayrıca teknik bir sorunu da dile getirdi. Balbay, “ÖSYM tarafından yapılan üniversite ve diğer sınavlarda yer yer karşılaşılan hatalı soru sorulması halinde her adaya doğru yapmış uygulaması sıralamayı nasıl etkilemekte? Neden doğru kabul ediliyor? Hatalı sorular hesaplama dışında neden tutulmuyor? Bu uygulama başarılı ve başarısız adaylar arasında bir avantaj ve dezavantaj sağlamıyor mu?” diye sordu.

Balbay Bakan İsmet Yılmaz’dan şu sorularına yanıt istedi:

Üniversite sınavlarında son 5 yıl içinde sınav sonuçlarına göre illerin başarı sıralaması ayrı ayrı nedir?
Sınav yapılan dersler açısından illerimiz hangi derste hangi başarıdadır?
En başarılı il ile en başarısız il arasındaki farklılık nedendir?
İllere göre ortaya çıkan başarı ve başarısızlık karşısında bakanlık olarak nasıl bir çalışma yürütüyorsunuz?
Son yıllarda üniversite sınav sonuçlarının il bazında başarı ve başarısızlık durumu neden yayınlanmıyor?
Sınava giren adayların kızlar ve erkekler arasındaki başarı kıyaslaması nasıldır?
ÖSYM tarafından yapılan üniversite ve diğer sınavlarda yer yer karşılaşılan hatalı soru sorulması halinde her adaya doğru yapmış uygulaması sıralamayı nasıl etkilemektedir? Neden doğru kabul ediliyor? Hatalı sorular hesaplama dışında neden tutulmuyor? 

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.