Başkan Kocaoğlu sürücü koltuğuna geçti

Başkan Kocaoğlu sürücü koltuğuna geçti

Hat imalatları tamamlanan F.Altay-Halkapınar tramvayında düzenli test sürüşleri başladı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka ile başlayıp Konak ile devam eden yaklaşık 450 milyon liralık tramvay projesinde mutlu sona ulaştı. Geçtiğimiz Nisan ayında 14 duraklı Karşıyaka hattını hizmete alan Büyükşehir Belediyesi, gidiş-geliş yaklaşık 26 kilometre uzunluğunda ray döşenen F.Altay-Halkapınar tramvayında deneme seferlerine başladı. İlk sefere Başkan Aziz Kocaoğlu da katıldı. Vatman koltuğuna oturan Başkan Kocaoğlu, kentlileri korna çalarak selamladı.

Konak Tramvayı’nın hareketinden önce basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Başkan Kocaoğlu, “2009 yılında yaptığımız Ulaşım Master Planı’yla belirlediğimiz Konak ve Karşıyaka tramvay projeleri öncelikli olarak hayata geçti. Kent merkezinde tramvay yapmanın zorlukları nedeniyle Konak Tramvayı’nın güzergahı konusunda bir hayli zorlandık. Hata yapmamak için bu süreç uzun sürdü. Bir ara Mithatpaşa Caddesi’nden geçirmeyi düşündük. Ama en sonunda bugünkü halinin daha yararlı olacağı kanaatine vardık ve inşaata başladık. Sağ olsun yüklenici firma projeyi zamanından önce bitirmek üzere çalışmalarına başladı. Bugün de nihayet deneme seferini gerçekleştiriyoruz” dedi.

İzmirlilere teşekkür

Bir iki ay boyunca deneme seferlerinin devam edeceğini belirten Başkan Aziz Kocaoğlu ardından Konak Tramvayı’nın İzmirlilerin hizmetine gireceğini söyledi. İzmir’in yıllar sonra tekrar tramvaya kavuşmasının mutluluğunu yaşadıklarını belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, “İzmirli hemşerilerimizin tramvayı güle güle kullanmasını, kentimize hayırlı olmasını diliyorum.  Çağdaş bir sistemin kentimizde hayata geçmesinden dolayı bütün emeği geçenlere ve inşaat süresince sıkıntı çeken İzmirli hemşerilerimize teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

11 km.’den 250 km.’ye

Tramvayın yolcu sayısının zaman içerisinde yükselmesiyle 80-100 bin optimum yolcu sayısına ulaşılmasını hedeflediklerini dile getiren Başkan Kocaoğlu, şöyle devam etti;

“Raylı sistemler yapılmadan, modern toplu ulaşımı gerçekleştirmeden kentlileri özel araçlarıyla kent merkezine gelmekten caydırmak mümkün değil. 11 km. devraldığımız raylı sistemi bugün itibariyle yaklaşık 180 km.’ye çıkardık. Önümüzde Narlıdere metrosu var. TCDD ile bu sene içerisinde İZBAN’ın Aliağa-Bergama hattının inşaatına başlanacak. Biz de üzerimize düşen yerlerin ihalesine bu sene içerisinde çıkacağız. Narlıdere ve Buca metrolarını eklediğimizde inşaatı devam eden projelerle birlikte 250 km. raylı sistem hedefini gerçekleştirmiş olacağız.”

Çim zemin üzerinde ilerliyor

Konak Tramvayı, F.Altay Meydanı-Konak- Halkapınar arasında 12.8 kilometre uzunluğunda ve 18 durakla hizmet veriyor. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak Mustafa Kemal Bulvarı Taşıt Alt Geçidi’ne kadar olan kısımda ilerliyor. Taşıt alt geçidi sonrası deniz tarafında çift hat olarak birleşen hat, Sabancı Kültür Merkezi’ne kadar 3 şerit gidiş ve geliş olacak şekilde trafik akışını koruyarak ilerliyor ve Konak Meydanı’na ulaşıyor. Gazi Bulvarı’nı takip eden yolculuk güzergahı, Şair Eşref Bulvarı, Ali Çetinkaya Bulvarı ve Ziya Gökalp Bulvarı üzerinden Alsancak Garı’na bağlanıp Şehitler Caddesi "gidiş", Liman Caddesi "dönüş" olmak üzere Halkapınar Köpr&uuml ;sü geçişi ile Halkapınar ESHOT Garajı’nda sona eriyor.

Konak Tramvayı, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara ve deniz tarafında yola 4. şerit olacak şekilde, çim zemin üzerinde "yeşil kesitli" olarak ilerliyor. Sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlıyor. Tasarımında mavi ve turkuaz tonlarıyla deniz kenti vurgusu yapılan tramvay vagonları, aynı zamanda İzmir’in güneşli havası ile canlı ve neşeli yapısını da yansıtıyor. 32 metre uzunluğundaki vagonlar 285 yolcu taşıyabiliyor.

Karşıyaka tramvayı 

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka Tramvayı'nı da geçtiğimiz Nisan ayında, Karşıyaka İskele-Mavişehir arasındaki 8.8  kilometrelik güzergah üzerinde çalıştırmaya başlamıştı. Gidiş-geliş çift hat olarak çalışan tramvay, Alaybey’den başlayıp Karşıyaka sahilinden gidiş ve geliş olmak üzere sahil boyunca devam ederek Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosu'na kadar olan kesimde deniz tarafından çift hat çalışıyor. Buradan sonra deniz ve kara tarafında 2 ayrı hat olarak devam eden tramvay, Bostanlı Deresi Köprü bölgesinde birleşerek Cengiz Topel ve Selçuk Yaşar caddelerinden Caher Dudayev Bulvarı’na çıkıp güzergahını Mavişehir İZBAN Deposu yakınındaki Ataşehir İstasyonu’nda tamamlıyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka tramvay hattının Çiğli İzban İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne uzatılması için hazırladığı ön projeye de onay aldı.

Karbondioksit salımı yüzde 25 azalacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak tramvayının da hayatımıza girmesi ile birlikte, çevreci ulaşım yatırımları sayesinde bir yıl içinde motorlu araçlardan kaynaklanan karbondioksit salımında da 648 bin tonluk azalma öngörüyor. Bu da yüzde 25'lik düşüşle eşdeğer görülüyor.

s490155.jpgs601325.jpgs78567.jpg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.