Bu sergi görünenden ibaret değil!

Bu sergi görünenden ibaret değil!

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Medya ve İletişim Bölümü’nün, toplumsal sorunlara dikkat çekmek amacıyla açtığı reklam sergisi, “artırılmış gerçeklik” uygulamasıyla büyük ilgi çekti.

İKÇÜ B Blok derslikleri fuayesinde 10 Kasım tarihine dek görülebilecek “Sorumluyuz” başlıklı sergide ziyaretçiler sadece afişlere bakmıyor, aynı zamanda artırılmış gerçeklik uygulaması sayesinde afişler canlanıyor, ses ve görüntünün de eşlik ettiği dinamik ve gerçek zamanlı bir deneyim yaşanıyor.  Böylece kadına yönelik şiddet, trafik kazaları, sigara, alkol ve uyuşturucu bağımlılığı, çocuk gelinler, hayvan hakları, bireysel silahlanma ve obezite gibi önemli toplumsal sorunlara ilişkin mesajlar verilirken, sosyal sorumluluk reklamları akıllı cihazlarda canlanıp izleyiciye hemen orada tecrübe edebilecekleri bir deneyim de yaşatıyor.

Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Elemanı Erdem Geçit’in tamamı özgün 21 reklam tasarımından oluşan sergi, toplumsal sorunlara dikkat çekerek izleyicileri bu sorunların çözümü için harekete geçmeye davet ediyor. İKÇÜ Rektör Yardımcısı ve Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Turan Gökçe, Medya ve İletişim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Burcu Öksüz, bölüm öğretim üyeleri ve öğrencilerinin katılımıyla açılan serginin, yakın zamanda üniversitenin web sitesi üzerinden online olarak da ziyaret edilebilmesi hedefleniyor.

“Sanal gerçeklikle fiziksel gerçekliğin harmanı”

Sergi hakkında bilgi veren Erdem Geçit, günümüz izleyicisinin fiziksel olarak gördüklerinin ötesinde daha fazla bilgiye ihtiyaç duyduğuna işaret ederek, özellikle kadına şiddet gibi sorunların aktarılmasında “akıllı cihazlar aracılığıyla sanal gerçeklikle fiziksel gerçekliği harmanlayan” deneyimin çok daha sarsıcı ve dikkat çekici olduğunu hatırlattı. Bu nedenle 21 reklam tasarımından 10’unda artırılmış gerçeklik uyguladığını aktaran Geçit, “Sağlık, çevre, insan ve hayvan hakları, şiddet, bağımlılıklar başlıkları altında topladığım afişlerin aynı zamanda video olarak da izlenilmesi katılımcı üzerinde daha fazla bir etkiye yol açıyor. Sergiye ayıracağınız bir yarım saat, dünyanın çözüm bulmakta zorlandığı sorunlarla ilgili bizleri bir kez daha düşünmeye ve hassasiyete itecektir” diye konuştu.

“Reklamlar bireyler üzerinde anlamlı değişiklikler yaptırabiliyor”

Medya ve İletişim Bölümü’nce böylesine duyarlı bir sergiye imza atılmasından duyduğu mutluluğu paylaşan İKÇÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Turan Gökçe ise, “Bir yandan eğitim kadromuzu güçlendirirken diğer taraftan uygulama altyapımızı da genişletiyoruz. Bu noktada Medya ve İletişim Bölümü öğrencilerimiz, yakın süreçte faaliyete geçecek Medya Merkezi ile eğitimlerini pratik olarak da destekleme imkanına sahip olacak” dedi. Sergi hakkında görüşlerini de aktaran Prof.Dr.Gökçe, “Sergi, bağımlılığa gönderme yapılan bir temaya sahip. Bağımlılıkların bireyleri teslim alarak kötü neticelere sebep olması, çarpıcı bir şekilde gözler önüne serilmiş. Amaç, insanları birçok sosyal konuda harekete geçirmek ve bazen yalnızca farkındalık yaratmak olsa bile, bu tür reklamlar bireyler üzerinde anlamlı değişiklikler yaptırabilmek açısından önemlidir” diye konuştu.

Bilinçaltına gönderme

 Prof. Dr. Gökçe,  sözlerini şöyle sürdürdü: “İzleyenleri hem o an hem de bilinçaltlarında sürekli etki altında tutmayı amaçlayan bu görseller, insanların hem kendilerine hem de çevreye karşı daha duyarlı ve bilinçli olmasını yinelemektedir. Toplumun tamamını ilgilendiren ve izleyenler üzerinde güçlü etkiler bırakan bu afişleri sürekli ziyaret edilebilir hale getirirsek çok daha geniş kitlelere ulaşabileceğiz.” 

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.