Cam Merkezi Bayilerine Eğitim

Cam Merkezi Bayilerine Eğitim

Yorgancılar'dan Cam Merkezi bayilerine: Risk alırken kurumsal kimliği düşünün.

Türkiye’deki endüstriyel cam sektörünün öncü markalarından biri olan Cam Merkezi, Türkiye’nin dört bir tarafından İzmir’e gelen 100’ün üzerindeki yetkili satıcısına risk yönetimi ve yeni nesil cam ürünleri üzerine bir eğitim toplantısı düzenledi. Kuşadası Pine Bay Oteli’nde düzenlenen eğitim çalışmasının açılış konuşmasını Cam Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi ve İnsan Kaynakları Direktörü Gülfem Perçin Yorgancılar gerçekleştirdi. Risk yönetiminin önemine değinen Yorgancılar, en iyi risk yönetiminin karar alma sürecinde kendini gösterdiğini, risk almanın ve riski kurumsal kimliğe uygun belirlemenin önemli olduğunu söyledi.


“Riski yöneten kazanır”
Cam Merkezi olarak tüm bayilerin risk analizi yapmasının kurumsal açıdan avantaj sağlayacağını dile getiren Yorgancılar, “Risk analizi yaparak, riskin büyüklüğünü, işletmeye vereceği etkiyi iyi analiz yapmak gerekiyor. Kurumsal açıdan risk yönetmenin ilk koşulu riski uygulamadan riskin analizini yapmaktır. Risk yönetimi aynı zamanda kriz yönetimini de doğurabilir. Riskin kurumsal olarak, işletmeyi nasıl etkileyeceğini bilemeyen yönetici ileride kendini kriz yönetiminin içinde bulabilir. Bu sebeple, kritik noktalarda kurumsal olarak ayaklarımızı yere sağlam basmalıyız” dedi.


“Kurumsal verimliliği koruyalım”
Finansal kaynakları iyi yönetebilen işletmelerin risk yönetimini de daha sağlıklı yapacağının altını çizen Yorgancılar, küresel rekabetin yarattığı ekonomik koşullarda risk almanın daha hızlı sürede gerçekleştiğini, bu noktada yöneticinin karar alma ve karar verme süreçlerini geliştirmesi gerektiğini söyledi. Kurumsal verimlilik sürecinin risk yönetiminde pozitif bir etki yaratacağını anımsatan Yorgancılar, “Risk yönetiminde riski başka kurumlarla paylaşmak gibi bir seçeneğimizde bulunmaktadır. Böylece riskin etkileri tek işletmeye etki etmeyeceği gibi kurumsal açıdan sizin hareket kontrolünüzü de genişletecektir. Bu sebeple düzenlediğimiz eğitim toplantısında risk ve risk yönetiminin dikkatli bir şekilde dinlenmesi gerektiğini düşünüyorum” diye konuştu.


Türkiye büyüyor risk artıyor
Türkiye’nin Ortadoğu’daki savaş ve karışıklıklara rağmen büyümeye devam ettiğine işaret eden Yorgancılar, “Çin yüzde 7 büyüyor. Ancak nüfusuna göre büyümesi zayıf kalıyor. Hindistan iyi gidiyor. Bizde ülke olarak büyümeye devam ediyoruz. Yüzde 3.5, 4 oranında büyüme bizim için de az ama bu şartlarda büyüyor olmamız ekonomimiz açısından sevindirici. İnşaat sektörü ekonomiyi ayakta tutan sektörlerin başında geliyor. Bizde inşaat sektörüne hizmet veriyoruz. Her yıl 2.5 milyon kişi evleniyor. 1.5 milyon kişi boşanıyor. Bu nedenle, konut ihtiyacı sürekli artıyor. Yüzde 36 oranında her yıl konut satışları artıyor” dedi.


Yılda 10 milyar metrekare cam
Son günlerde piyasalarda sıkıntı olduğunu açıklayan Yorgancılar, “Ama cam sektöründe de düz cam 100 milyar dolarlık bir hacme sahip. Her yıl 10 milyar metrekare cam kullanılıyor. Camın kullanımı sürekli artıyor. 2018 de akıllı pencere pazarının 4.7 milyar dolar olacağı öngörülüyor. Türkiye'de de bu pazar sürekli büyüyor. Camın denizi çok büyük. Diğer sektörlere nazaran iyi bir sektördeyiz. Cam fiyatları da her geçen gün artıyor. Cam Merkezi stoku, çeşitliliği hizmeti ile 42 yıldır varlığını sürdürüyor. Duruşunu devam ettiriyor. İş yaşamında rekabet, risk, hizmet ve çeşitliliği iyi yönetmek gerekiyor. 600 çalışan ve 80 milyon dolar ciro ve ihracat ile yılda 200 bin ton cam işliyoruz. 100 bin metrekare alanda faaliyet gösteriyoruz. Bu sebeple bugün risk yönetimine dikkat etmek gerekiyor. Her işte risk var. Piyasalar sıkışık ve siz risklerinizi yönetemezseniz işinizi devam ettiremezsiniz” dedi.


Yeni nesil cam ürünleri
Camın yalıtımda ve binalarda konfor yaratmada önemli bir rolü olduğunu vurgulayan Yorgancılar, Cam Merkezi’nin yeni nesil cam ürünleri konusunda Türkiye’ye her zaman hizmet ettiğini ve faaliyetlerini hız kesmeden sürdüreceğini belirtti. Yeni nesil kaplamalı camlar sayesinde konutlarda ve iş alanlarında maksimum konfor elde edilirken minimum enerji kaybıyla hem çevreye hem de geleceğimize olan katkısı çok büyük. Cam Merkezi’nin 4 Mevsim ve Enerji cam markalarıyla da konutlarda güneş ve ısı kontrolü sayesinde tüketicinin yaşam kalitesini yükseltip ısınma giderlerine de azalttıklarını ifade etti. 


Cam Merkezi eğitim toplantısında bayilere Yönetim Danışmanı Özhan Atalay tarafından şirketlerde kurumsal verimlilik ve karlılık, Teknik Danışman Volkan Oskay’ın sunumları ile yeni nesil cam ürünleri ve Cam Merkezi Finans Müdürü Osman Çekinir ile birlikte Finans Yöneticisi Mesut Özmen’in anlatımlarıyla risk ve risk yönetimi konularında eğitimler verildi.
 

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.