1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. CHP'li Arslan'dan bankacılık işlem ücretleri tepkisi!
CHP'li Arslan'dan bankacılık işlem ücretleri tepkisi!

CHP'li Arslan'dan bankacılık işlem ücretleri tepkisi!

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İzmir Milletvekili Ednan Arslan bankacılıkta uygulanan yüksek işlem ücretlerini Meclis gündemine getirdi

A+A-

CHP'li Arslan ekonomide yaşanan krizin tüm ülkeyi derinden etkilediği kaydetti. Vatandaşın hayatını kredi kartlarıyla çevirmeye çalıştığını, bir karttan çektiğini diğer karta yatırdığını ifade eden Arslan, birde bunun üzerine yüksek bankacılık işlem ücretleri ekleniyor dedi.  

Bankacılık Ücretleri Cep Yakıyor

“Vatandaş ATM’de yaptığı her işlem için ayrı ücret ödüyor, özellikle limit üstü nakit çekimlerinde yapılan kesintiler çok yüksek, bankaların yerine getirmekle zorunlu olduğu giderlerin faturası bile vatandaşın sırtına yükleniyor diyen Arslan açıklamasında şu görüşlere yer verdi:

“ATM’ler vatandaşın günlük hayatına girmiş durumda, ATM’ler 7 gün 24 saat hizmet veriyor bu durum bankacılık işlemlerinde büyük kolaylık sağlıyor, maalesef bankaların bu kolaylığı bir kazanç kapısı haline getirdiği görülüyor. Elbette bu hizmetin bir bedeli olmalı ama bu bedel makul seviyede tutulmalı.

Her banka nakit çekiminde farklı limit belirlemiş durumda, limit üstü çekimlerde farklı farklı işlem ücreti alınıyor. Örneğin Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası’nın günlük nakit çekim limiti 1,500 lira. Limit üstü çekim limiti ise 500 lira ile sınırlanmış. Limit üstü çekimlerde 5 ile 7,5 lira arasında yaklaşık yüzde 1,5 işlem ücreti alınıyor. Garanti Bankası günlük çekim limitini 2 bin lira olarak belirlemiş. Bu bankadan 4 bin lira çeken bir vatandaşımız, 2 bin lira nakit aşımı için 35 lira işlem ücreti ödüyor. 

Her iki bankada iş ve işlemlerini Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre yapıyor. Peki bu fark nereden kaynaklanıyor? 

Bankaların yüksek işlem ücretleri ve bankalar arasındaki farklı uygulamalar vatandaşlarımızın tepki ve şikâyetine neden olmaktadır. Aldığımız şikâyetler üzerine konuyu bir soru önergesi ile TBMM gündemine taşıdık.

Vatandaşın Hak ve Hukukunu Sonuna Kadar Koruyacağız

Vatandaşımız geçim derdinde, evine ekmek götürme derdinde. Yurttaşlarımız üç kuruşun hesabını yapar hale getirildi. Bize düşen görev vatandaşın hak ve hukukunu sonuna kadar korumak, hükümete düşen görev ise bankacılık sistemine çeki düzen vermek,  vatandaşı mağdur etmeyecek bir denetim mekanizmasını kurmak. Bankalar arasındaki farklı uygulamaları ortadan kaldırmak.”

Hükümetin soru önergesine cevap verip vermeyeceğini merak ettiğini söyleyen Arslan, “Umarız hükümet soru önergemizi yanıtlar, vatandaşın cebinden kaç lira çıkmış hep birlikte görürüz.”  diyerek açıklamasını tamamladı. 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.