“Çocuk Hakları, Çocuk Katılımı, Meclis ve Çember Deneyimleri” Paneli Bornova'da düzenledi

“Çocuk Hakları, Çocuk Katılımı, Meclis ve Çember Deneyimleri” Paneli Bornova'da düzenledi

İzmir Başka bir Okul Eğitim Kooperatifi Bornova Belediyesi Nikah Sarayı’nda “Çocuk Hakları, Çocuk Katılımı, Meclis ve Çember Deneyimleri” Paneli düzenledi. 

Çocuğa bakış algısının konuşulduğu panelde, BM Çocuk Haklarına dair sözleşmenin katılım maddeleri üzerinden yetişkinlerin çocuğa bakış algısının önemi vurgulandı. Çocukların güçlendirilmesi için çocuk hakları temelinde eğitim almaları, katılımlarının dinleme, ihtiyaçlarını ifade edecek ortamları yaratma gibi yöntemlerle teşvik edilmesi vurgulandı. Çocukların kendilerini ilgilendiren konularda karar alma süreçlerine dahil olmalarının temel bir hak olduğunun anlatıldığı panelde, katılım basamaklarından meclis ve çember uygulamaları üzerine bilgiler paylaşıldı. Renkli Orman Okulları’ndaki meclis ve çember uygulama örneklerinin ilgiyle dinlediği panel sonunda katılımcılar panelistlerle sohbet imkanı bulabildi. 

Kurulduğu günden itibaren, 100’ü aşkın paydaşıyla var olan eğitim sistemindeki sorunlara çözüm üretmek ve herkes için ulaşılabilir bir alternatif yaratmak için BBOM Derneği’nin ilke ve değerlerini temel alarak, savunuculuğunu yaptığı eğitim modelini yaygınlaştırmak amacı ile de çeşitli projeler geliştiren İzmir Başka Bir Okul Mümkün Eğitim Kooperatifi “Çocuk Katılımında Çocuk Meclisleri” Projesi kapsamında yine önemli bir konuyu gündeme taşıdı.

Panel sonunda, geliri Öğretmen Destek Programına aktarılmak üzere 29-30 Kasımda Bornova Belediyesi Kapalı Pazar Alanında düzenlenecek 2.el pazarının da çağrısı yapıldı.  

“Çocuk Katılımında Çocuk Meclisleri” Projesi

 “Çocuk Katılımında Çocuk Meclisleri” Projesi; Eylül-Kasım 2019 tarihleri arasında Mikro-Fon programı kapsamında AB desteği ile yürütülmüştür. BM Çocuk Hakları Sözleşmesinde temel haklardan biri olarak kabul edilen “Çocukların Katılım Hakkı”nın uygulanmasında ön açıcı bir rol üstlenen projede, çocuk katılımının ve demokratik okul kültürünün yaygınlaşması amaçlanmıştır. 

Öğretmen ve sivil toplum kuruluşları gönüllü eğitmenlerinden oluşan 30 katılımcıya iki gün süren “çocuk hakları, çocuk katılımı ve katılım basamakları; meclis ve çember uygulamaları” konularında bir eğitim programı sunulmuştur. 

Devamında katılımcıların kendi çalışma alanlarındaki uygulamalarında destekleme çalışmaları yapılmış ve deneyimlerin aktarıldığı, sorunlara ortak çözümlerin üretilmeye çalışıldığı bir işbirliği ağı kurulmuştur. Kısa süre içerisinde yaklaşık 500 çocuğun hayatına dokunan bu çalışma sonunda deneyimlerin daha geniş bir kitleye aktarılabilmesi amaçlanmaktadır.  

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.