Dijital dünyanın çok kazandıran işleri

Dijital dünyanın çok kazandıran işleri

İşte o meslekler

İçerik yönetimi
Pazarlamanın her alanına dokunan ve yalnızca yazı yazmak ve sosyal medya iletişiminin ötesinde çok geniş bir alana temas eden içerik yönetimi ajanslar ve markaların pazarlama takımları için çok kritik bir pozisyon. İçerik yöneticileri yalnıza SEO dostu içerik üretmekle kalmayıp aynı zamanda içeriği organize etmek, kaydetmek ve yönetmekle de yükümlü. Diğer yandan içeriklerin pazarlama stratejisinin farklı alanlarını nasıl etkileyeceğini ve içeriği paylaşımı konusunda zamanlamayı da hesaplamak bu pozisyonun görevleri arasında.
VR teknolojisi ve içeriği geliştirme
Yüksek teknoloji bilgisi gerektiren bu iş oldukça yeni. Teknoloji konusunda yaratıcı kişiler için çok fazla imkan barındırıyor. Eğer eğitim geçmişinizde teknoloji ve yaratıcılık konuları varsa, sanal gerçeklik ve özel efekt konuları ile ilgili iseniz bu alan sizin için biçilmiş kaftan. Bu alan Türkiye pazarı için henüz erken de olsa ABD’de bu konuda iş fırsatlarının artmaya başladığını belirtmek isterim.
SEO/SEM uzmanlığı
SEM yani arama motoru optimizasyonu dijital pazarlama kampanyaları için çok önemli bir adımdır. Bu alanda teknik bilgisi olan ve bunu dijital pazarlama ile birleştirebilen kişilerin şu dönemde özellikle yönetici pozisyonunda çok iyi kazanç elde etmeleri mümkün. Ki tam da bu alanda uzman olan birçok yöneticinin son bir iki sene içerisinde Tükiye’den farklı ülkelere göç ettiğini düşünürsek işin cazibesi daha da artıyor. Öte yandan arama motoru algoritmaları çok değişken olduğundan SEO ve SEM uzmanlaşmak için zor alanlar. Özellikle büyük işletmeler için durumun karmaşıklığı göz önünde bulundurulduğunda her daim bu konuda güncel gelişmeleri takip etmek büyük önem taşıyor.
Kullanıcı deneyimi tasarımı
Kullanıcı deneyimi tasarımcıları web sitesi ve dijital pazarlama uygulamalarının son geliştirme sürecinden sorumlu olan kişilerdir. Bu kişilerin özellikle tasarım alanında alt yapısının güçlü olması gerekir. Kullanıcı deneyimi tasarımcıları bir web sitesini tüm pazarlama deneyimi açısından değerlendirmek, kullanıcıları anlamak ve de ürün veya servis deneyimi açısından derinlemesine bir bilgiye sahip olmakla yükümlüdürler. Kullanıcı deneyimi tasarımcıları ürünün görsel tasarım ve test aşamasının proje yönetim sürecinde kilit rol oynarlar.
Dijital pazarlama yönetimi
Dijital pazarlama müdürü ve ya da yaratıcı direktörü, öncelikle pazarlama ve iş dünyası hakkında sağlam bir birikimine sahip olmalıdır. Diğer yandan stratejik planlama ve uygulamada iyi olduğu kadar finansal strateji oluşturmada da yetkin olmadır. Ki şu günlerde Türkiye gibi pazarlama faaliyetlerinde kemer sıkılan bir ülkede işin finans boyutu hemen her şeyin üstünde gelmekte, bunun da altını çizmekte fayda var.
Yapay zeka uzmanlığı ve veri analizi
Yapay zeka günümüzün en çok konuşulan konularından biri. Büyük verinin yükselişiyle birlikte veriyi stratejik pazarlamada kullanılacak şekilde analiz edebilen kişiler fazlasıyla talep görecek. Bu alanda uzmanlaşacak kişilerin teknik bilgi ve bilgisayar bilimleri konusunda alt yapısının olması gerekli. Eğer bu işle ilgileniyorsanız veri optimizasyonu, makine öğrenmesi ve programlama alanında da derin bilginiz olması gerekli.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.