Dokuz Eylül Üniversitesi'nden öğrencilerine mentör desteği

Dokuz Eylül Üniversitesi'nden öğrencilerine mentör desteği

Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ), kariyer gelişimine yönelik uygulamalarıyla öğrencilerini iş hayatına hazırlıyor. Düzenlediği kariyer etkinliklerinde öğrencilerini profesyonellerle buluşturan DEÜ, Mentör-Mentee Projesini de hayata geçirdi.

DEÜ İzmir Meslek Yüksekokulu (İMYO) ile Avrupa Yönderlik ve Koçluk Derneği (EMCC), işbirliğinde yapılan projede seçilen öğrencilere öncelikle mentörlük süreci anlatıldı. DEÜ Kariyer Planlama ve Mezunlarla İlişkiler Koordinatörlüğü’nün (KPMİ) de desteği ile mentörleri ile eşleşen öğrenciler bahar dönemi boyunca hem derslerini takip edip hem de mentörleri ile yapacakları düzenli görüşmelerle mezuniyet sonrasına yönelik kariyer yollarını belirleyecekler. Bu proje ile amaca yönelik olarak başarılı rol modellerini tanımak, projesyonel ağlar hakkında bilgi sahibi olmak ve erişim sağlamak, kişisel ve sosyal gelişim, iş fikirlerinin hayata geçirilmesi gibi hususlarda da katkı sağlanması hedefleniyor. İş hayatına yönelik farkındalığın arttırılacağı ve ilişkisel ağların geliştirileceği proje, öğrencilerin mezun olacağı Haziran ayında son bulacak. 

deu-haber-(1)-010.jpg

KİŞİSEL GELİŞİME DESTEK

İMYO Müdürü Prof. Dr. Zeynep Arıkan, mentörlük kavramının, kişisel ve mesleki konularda gelişim sağlayıcı bir anlam taşıdığını söyledi. Arıkan, öğrencilerin derslerinde öğretim elemanlarından destek alsalar bile farklı bakış açıları kazanmak üzere mentörlerle yapılan görüşmelerin çok değerli olduğunu ifade etti. EMCC Ege Bölge Temsilcisi Gizem Dağ ise alanlarında uzman ve mentörlük konusunda sertifikalara sahip yetkin mentörlerle birlikte öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamaya çalıştıklarını ve bu süreçte gençlerden de kazanımlar elde ettiklerini anlattı. 

MOTİVASYONU ARTTIRIYOR

KPMİ Koordinatörü Prof. Dr. Pınar Süral Özer, öğrencilerin kariyer gelişimine katkı sağlayan projeler arasında mentörlük çalışmalarının, deneyimden öğrenme ve karşılıklı etkileşime dayalı olması bakımından öğrencilerin motivasyonunu arttırıcı etkileri ile özel bir değeri olduğunu söyledi. Proje koordinatörü İMYO öğretim üyesi Doç. Dr. Engin Deniz Eriş ise mentör-mentee ilişkisinin yaş, uzmanlık gibi unsurlardan bağımsız olarak rehberlik ve karşılıklı öğrenmeye dayandığını ve projede özellikle mesleki ve akademik mentörlük amacı ile yola çıktıklarını ifade etti. 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.