“DÜNYA ARTIK BURADA OLMAK İSTİYOR”

“DÜNYA ARTIK BURADA OLMAK İSTİYOR”

İzmir’den dünyaya açılan ve alanında bir dünya markası olmayı başaran 24. MARBLE – Uluslararası Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’na geri sayım başladı, hazırlık çalışmaları ise tüm hızıyla devam ediyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından 28-31 Mart 2017 tarihleri arasında gerçekleşecek MARBLE – 24. Uluslararası Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı kapsamında katılımcı, ziyaretçi, tanıtım ve etkinlik çalışmaları tüm dünyada sürüyor.

Yabancı katılımcı çalışmalarına ağırlık veriliyor 
Bu yıl Asya, Avrupa, Afrika ve Amerika kıtalarında bulunan 30 ülkeden 213 katılımcı ve 104 ülkeden toplam 8965 yabancı ziyaretçi ile fuarı kapatan MARBLE, ülkelerin milli katılımını daha da güçlendirmek amacıyla yurt dışı çalışmalarına ağırlık veriyor. 

MARMOMAC, STONE INDUSTRY, THE BIG 5, TISE, STONA, XIAMEN, COVERINGS, IRSE, VITORIA, CACHOERIO STONE FAIR, ROCALIA ve IRAN STONE EXPO gibi dünyaca ünlü doğal taş ve teknolojileri fuarlarına gerçekleşen/gerçekleşecek katılım ve ziyaretler sayesinde farklı ülkelerin doğal taş dernek yetkilileri, firma temsilcileri, mimarlar, tasarımcılar ve sektörün önde gelen isimleri ile görüşme imkânı elde ediliyor. 

İlk kez yabancı katılımcı pavyonu olacak 
Doğal taş sektöründe dünyanın en büyük üç fuarı arasında yerini alan fuarda yabancı katılım sayısını artırmak için yürütülen çalışmalar doğrultusunda bu yıl ilk kez yabancı katılımcı pavyonu kurulacak. 

C holünde yer alması planlanan pavyonda yabancı ülkelerden gelen firmalar bu kez kendi ülkelerine ait stantlarda ürünlerini sergileme olanağı bulacak. Brezilya, İran, Çin ve Hindistan’ın yer alacağı uluslararası hol ile birlikte bu yıl yabancı katılımcı sayısında da artış bekleniyor. 

MIA katılımcı olarak yer alacak 
Fuar kapsamında dünyanın en büyük doğal taş örgütlerinden biri olan Amerikan Doğal Taş Enstitüsü (MIA) ile iş birliği sağlandı. Fuara katılımcı olarak gelecek MIA, bunun yanı sıra bir de seminer vererek üreticiden satıcıya tüm doğal taş sektör bileşenlerini içeren bir kullanıcı kılavuzu sunacak. 

Ziyaretçi çalışmalarında hedef bölge analizi 
Ekonomi Bakanlığı, ticaret müşavirlikleri, temsilciler ve ticaret odalarından alınan sektör raporlarını doğrultusunda hedef bölge analizi yapılarak Japonya, Çin, İtalya, Amerika, Hindistan ve Güney Kore’ye ziyaretçi çalışmaları yoğunlaştırıldı. 23. Marble Uluslararası Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’nda tasarımın ön plana çıkmasına bağlı olarak mühendis, mimar ve müteahhit odalarından da bilgi akışı sağlandı. Bu doğrultuda, yurt dışında yalnızca doğal taş ve teknolojileri fuarlarında değil, aynı zamanda yapı ve inşaat fuarlarına da ulaşım sağlanarak tanıtım çalışmaları yapılıyor. 

Doğal taşı kaynağında deneyimleyin! 
Tüm dünyada doğal taşın kaynağı olarak bilinen ve insanları bu deneyimi yaşamaya davet eden 24. MARBLE, Türkiye ve dünyada pek çok havalimanında, fuar ve şehir merkezlerinde “Doğal Taşı Kaynağında Deneyimleyin” sloganıyla kendini tanıtıyor. 

Doğal taşı estetikle buluşturacak fikirler 
Alt yapısını “Mimarlar Buluşması”nın oluşturduğu 1.Genç Yaratıcı Fikirler Platformu olacak. Platformla birlikte yaşı 18 ile 30 arasında olan genç tasarımcılar; endüstriyel tasarım, içmimarlık, peyzaj, mimarlık gibi alanlarda sektörün yenilikçi firmalarıyla bir araya gelecek. Bu sayede gelecek teknolojilerine yön verecek vizyoner tasarımcı gençler Türkiye’de ve dünyada doğal taş sektörüne kazandırılacak. 

23. MARBLE’da ilk defa gerçekleştirilen “Sektör Sohbetleri” de bu sene “Mimarlar Buluşması” altında yerini alacak. Böylece, tasarladığı yapılarda doğal taş kullanımına yer veren mimarlar ile doğal taş sektörü doğal taşı bilinen kullanım alanlarının dışında da aranan bir materyal haline getirmek için bir araya gelecek. 

“Fuarımız için tek yürek olmak zorundayız” 
Fuara kısa bir süre kaldığına dikkat çeken Türkiye Mermer Doğaltaş ve Makinaları Üreticileri Birliği – TÜMMER Başkanı Raif Türk, “Bizim işimiz oldukça zor ve yorucu bir yoldan geçiyor. Fakat MARBLE yaklaştıkça başka bir zorluk içinde olduğumuzu hepimiz görüyor ve de yaşıyoruz. Her fuarımız bir öncekinden daha iyi olmak zorunda. Bu nedenle sorumluluğumuz büyük. Başarılı bir fuar geçirebilmemiz için hep birlikte hareket etmemiz gerekiyor. Biz bu fuarı, İZFAŞ başta olmak üzere tüm paydaşlarımızla tek yürek olup dünyaya taşıdık” dedi. 

2023 ihracat hedeflerinde MARBLE önemli bir faktör 
İMİB - İstanbul Maden İhracatçıları Birliği yeni başkanı Aydın Dinçer de birlikteliğin ve bilimsel çalışmaların önemini vurgulayarak; “Madencilik sektörü, Türkiye’nin ihracatta katma değeri oldukça yüksek sektörleri arasında yerini alıyor. 2023 yılı hedefleri ve sorunların çözümünü konuşmak için, 22-24 Kasım 2017 tarihlerinde Antalya’da düzenlenen “Madencilik Çalıştayı”nda buluştuk. 15 milyar dolar ihracat hedeflenen sektörümüzün 2023 yılı için yol haritası belirlendi. İhracat payımızın artırılmasına yönelik yapılan çalışmalarda MARBLE’ın Türkiye’de en önemli doğal taş ve teknolojileri fuarı olduğunun altını çiziyoruz” şeklinde konuştu. 

“Dünya artık burada olmak istiyor” 
İzmir Mermerciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Kuntel, 35 senedir sektörde olduklarını belirtip MARBLE’ın 23 yıl önce fuar sokağındaki ilk halinden dünyaya açıldığı süreci değerlendirerek; “Bugün tartışılan konuları gündemimize alabiliyor olmaktan gurur duyuyoruz. Hayal bile edemediğimiz konulardı bunlar. Türkiye tüm dünyada doğal taşın kaynağı olarak biliniyor. Dünya artık burada olmak istiyor. Başarımızı büyütebilmek için projeler üzerinde de duruyoruz. Bunun için önce mimarları harekete geçirmemiz gerekiyor çünkü bu işin kullanıcıları onlar. Dünya çapındaki mimarlara da ulaşıp kendimizi onlara tanıtmamız lazım. Bünyemize katacağımız mimarlar ile geleceği şekillendiren projelerin Türkiye’den çıkacağına inanıyorum” dedi. 

“İZFAŞ bizi dünyaya tanıttı” 
Dünya üzerinde yalnızca Elazığ’da bulunan ve 4 kıtada 60 ülkeye ihraç edilen Elazığ vişne mermerini tüm dünyaya tanıtan Alacakaya Mermer ve Maden İşletmesi’nin ortaklarından olan Ragıp Yaşlı ise, “Bir yola devam etmek istiyorsak doğru hareket etmek lazım. İlk gününden itibaren fuardaki yerimizi alıyoruz. Biz bu işi yapmaya yine devam ederdik ancak bizi dünyaya tanıtma işini de İZFAŞ çok iyi yaptı.” ifadelerinde bulundu.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.