En fazla ‘küçük elektrikli mutfak eşyası’ ihraç ettik

En fazla ‘küçük elektrikli mutfak eşyası’ ihraç ettik

Ev ve mutfak eşyaları sektörü Ocak-Eylül döneminde 1 milyar 751 milyon dolar ihracat yaptı

Geçtiğimiz yılı 2,6 milyar dolar ihracatla kapatan ev ve mutfak eşyaları sektörü, Türkiye’nin toplam ihracatına verdiği katkıyı pandemi döneminde de sürdürüyor. İhracat odaklı üretim yapan sektör, Ocak-Eylül döneminde 1 milyar 751 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği’nin (EVSİD) raporuna göre söz konusu dönemde en fazla ihracat gerçekleştirilen ürün grubu yüzde 35,8 ile elektrikli küçük ev aletleri oldu.

YENİ NORMALLE BİRLİKTE TOPARLANMA BAŞLADI

Küresel salgından hemen her sektörün olduğu gibi ev ve mutfak eşyaları endüstrisinin de olumsuz etkilendiğini ifade eden EVSİD Başkanı Burak Önder şöyle konuştu: “Pandemiyle birlikte Mart-Nisan ve Mayıs aylarında yüzde 51’e varan daralmalar yaşadık. Yeni normalin başlangıcı olarak kabul edilen Haziran’da ise yüzde 33 büyüme yakaladık. Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında da yüzde 13’e varan büyüme ivmesi gerçekleştirdik. Bu dönemde bazı fabrikalarımız ürün yetiştirmekte zorlandı. Küresel salgın nedeniyle dünya evine kapanınca mutfakta geçirilen süre doğal olarak arttı. İnsanlar restoranlarda yediği yemekleri evlerinde yapmayı denedi. Bu durum zaman yönetimi açısından da insanlara motivasyon kaynağı oldu. Rakamlar da bunu destekler nitelikte. İlk dokuz ayda gerçekleştirdiğimiz 1 milyar 751 milyon dolar ihracatın yüzde 35,8’lik kısmını elektrikli küçük ev aletleri oluşturdu. Metal mutfak eşyaları yüzde 32,2, plastik ev ve mutfak eşyaları yüzde 18,8, cam sofra ve mutfak eşyaları yüzde 9,6, seramik ve porselen mutfak eşyaları ise yüzde 3,7 oranında ihracattan pay aldı.”

DEĞERDE VE MİKTARDA ‘KAYDA DEĞER’ ARTIŞ

EVSİD raporu, ev ve mutfak eşyaları sektörünün son 10 yılda ihracat özelinde katma değeri yüksek projelere imza attığını ispatlar nitelikte. Burak Önder, “Ev ve mutfak eşyaları sektörünün fiyat-kalite ve üretim kabiliyeti açısından potansiyelinin çok daha yukarılarda olduğunu biliyoruz. Bu süreçte yurt dışı organizasyonlarda kendimizi doğru ifade ettiğimizi düşünüyorum. Bunun sonucunda son 10 yılda ihracat kapsamında değerde yüzde 46, miktarda ise yüzde 44 oranında artış yakaladık. Bu durum, katma değeri yüksek ihracat açısından kritik öneme sahip. Dünyaya daha yüksek fiyattan ürün satmamız gerekiyor.” şeklinde konuştu.

EN FAZLA İHRACAT AB ÜLKELERİNE

Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü geçtiğimiz yıl en fazla ihracatı yüzde 54,8 ile Avrupa ülkelerine gerçekleştirdi. Orta Doğu yüzde 23,2 pay alırken, Afrika ülkelerine gerçekleştirilen ihracat yüzde 14,5 olarak hesaplandı. Önder’e göre sektörün hedef ihracat pazarları olan ABD’de ve Latin Amerika’da gidilecek çok yol var: “Sektör ihracatında ABD yüzde 2,1, Latin Amerika ülkeleri ise yüzde 1,9’luk paya sahip. Bu rakamları çok daha yükseğe taşımak bizim elimizde. Pandemi nedeniyle yurt dışı fuarlar ve etkinlikler durmuş vaziyette. Dernek olarak bu dönemde dijital pazarlama, sanal fuar ve sanal ticaret heyetleri özelinde ciddi çalışmalar gerçekleştirdik. Sürdürülebilir ihracat için her döneme uygun dış ticaret kanallarını keşfetmek ve hayata geçirmek durumdayız. Dünyada tedarik zinciri sisteminin yeniden şekillendiğini unutmamalıyız. Doğu Avrupa – Uzak Doğu ekseninde konum olarak avantajlıyız. Çin yüksek adetli satışlarda avantajlı ancak biz butik ve kaliteli üretim yapıyoruz. Yeni dönemde lehimize olan noktaları ticari anlamda kazanıma çevirmeliyiz.” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.