Facebook'tan ABD seçimlerinde Rusya parmağı...

Facebook'tan ABD seçimlerinde Rusya parmağı...

ABD'nin 2016'da düzenlenen başkanlık seçimleri kapsamında küresel sosyal paylaşım sitesi Facebook üzerinden Rusya kaynaklı yaklaşık 3 bin 500 reklam verildiği açıklandı

ABD Temsilciler Meclisi İstihbarat Komitesinin Demokrat Parti üyelerinin raporuna göre "Rusya'da bulunan Internet Research Agency adlı şirketin Facebook'taki 3 bin 519 reklamına 11,4 milyon; 80 bin içeriğine de 126 milyon Amerikalı kullanıcı maruz kaldı"


ABD Temsilciler Meclisi İstihbarat Komitesinin Demokrat Parti üyeleri,  2016'daki ABD başkanlık seçimleri öncesinde ve sonrasında Rusya'nın ABD kamuoyuna  Facebook üzerinden müdahalesi iddiası ile ilgili olarak bir rapor yayımladı.

Raporda, Rusya'da bulunan Internet Research Agency (IRA) adlı şirketin  Facebook üzerinden yayınladığı 3 bin 519 adet Reklam kamuoyuyla paylaşıldı.

IRA'nın Facebook'ta 470 sayfa oluşturduğunun belirtildiği raporda, bu  sayfalar aracılığıyla 80 bin içerik yaratıldığı kaydedildi.

Raporda, 3 bin 519 reklama 11,4 milyon; 80 bin içeriğe de 126 milyon  Amerikalı kullanıcının maruz kaldığı bilgisine yer verildi.

Reklamların ve içeriklerin ABD'de siyasi olarak kamuoyunda büyük görüş  ayrılıkları yaratan ırkçılık, göçmenlik, silah kontrolü gibi konulara odaklanması  dikkati çekti.

Raporda görüşlerine yer verilen Temsilciler Meclisi İstihbarat  Komitesinin Kıdemli Üyesi ve Kaliforniya eyaletinin Demokrat Temsilcisi Adam  Schiff, "Rusya'nın sosyal medya kampanyası ABD'de bir takım bölücü sorunlar  üzerinden nifak tohumları ekmeye çalıştı. Ruslar, sahte hesaplar ve sayfalar  yaratarak siyasileştirilmiş içerikler ile videolar yaydı ve internet  platformlarındaki hassaslıkları istismar etti." ifadelerini kullandı.

Facebook'tan bugün yapılan açıklamada ise, şirketin söz konusu 3 bin  519 adet reklamı ABD Kongresi ile paylaştığı bilgisine yer verildi.

Açıklamada, 2016 seçimleri sırasında Facebook'un genel olarak ulus  devletlerden gelen siber güvenlik saldırılarına odaklandığı belirtilirken,  reklamlar üzerinden kamuoyunu etkilemeye çalışan bilgi operasyonlarını fark  etmekte şirketin yavaş kaldığı aktarıldı. Ayrıca, açıklamada, Facebook üzerinden yanlış bilgi yayarak demokratik  süreci zayıflatmaya çalışan aktörleri engellemek için şirketin önemli  değişiklikler yaptığının altı çizildi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.