Gamification

Gamification

Gamification nedir? sorusuna, oyunla ilgili olmayan bir alanda veya doğrudan iş yaptığınız alanda oyun dinamikleri kullanılarak uygulama geliştirme olarak cevap verilebilir.

Oyunlaştırma, büyüyen oyun endüstrisinden sonra isimlendirilmeye başlanan ve oyunların gücü daha net hale gelen ve insan motivasyonu üzerindeki etkinin fark edildiği bir kavramdır. Bu kavram ortaya çıkmadan önce, bu teknik aslında bazı farklı örneklerle kullanılmıştır. Ticari amaçlar için, e-ticaret sitelerinde kullanılan kullanıcı profili puan sistemi oyunlaştırmanın bir örneğidir ve gamification nedir? sorusuna bu kavram ortaya çıkmadan çok önce verilebilecek bir cevaptır.

Sadece çocuklar değil; yetişkin insanlar da rekabet etmeyi, eğlenmeyi ve ödüllendirilmeyi sever. Bu nedenle, markalar programları oluştururken ve halkla ilişkiler çalışmaları yürütürken oyunlaştırmanın önemini göz ardı etmemelidir.

Oyunlarda kullanılan seviye, sıralama ve ödül gibi motive edici ve rekabetçi faktörler; yakın gelecekte görmeyi umduğumuz oyun dışı web siteleri, sosyal medya, yazılım ve iş dünyaları. E-ticaret sitelerinde yorum ve öneri makalelerine verilen puanlar, standart deneyime ödül ve seviye yükseltmeleri eklenerek yapılabilir. Bankaların yeterli hediye puanı topladığı, kartlarınızı bir sonraki seviyeye getirdiği ve Foursquare gibi uygulamalar yer bildirimi yaparken rozetler yayınlayacağı gibi.

Oyunlaştırmayı en sık uygulayan sektörlerin başında; havayolu şirketleri, turizm şirketleri ve perakende sektöründe faaliyet gösteren markalar geliyor. Her uçuş, konaklama veya alışveriş için puan toplayarak gümüş, altın, platin vb. rütbelere yükseliyorsunuz. Bu şekilde, rütbenize göre markanın sunduğu ayrıcalıklardan faydalanabiliyorsunuz. Oyunlaştırma uygulamaları sadece somut ödüllere dayalı bir sistem değildir. İnsanlar rozet kazanmayı ve puan toplamayı seviyor. Oyunlaştırma uygulamaları müşterilerinizle duygusal bir etkileşim yaratır. Unutmamak gerekir ki, bugün çok sevilen markaların çoğu, müşterileri ile en güçlü bağlılık bağını kuran şirketler arasındadır.

Gamification uygulamaları, ilerleme çubukları, skorbordlar (seviye göstergeleri) ve oyunlar gibi rozetler gibi dijital görsel oyun tekniklerini kullanır. Özellikle Turkish game endüstrisinde oyunlaştırmanın potansiyelini gören şirketler zaten var. Turkish game endüstirisi, oyunlaştırma alanında, interaktif ve sıra dışı web sitesi ile bu konuda başarılı olabileceğinin sinyallerini veriyor. Gamification kavramı yaygınlaştıkça ve Turkish game endüstrisinin potansiyeli şirketler tarafından keşfedildikçe, farklı girişimler görmek mümkün olacaktır.

Detaylı bilgi için; https://www.gaminginturkey.com/en/turkish-game-market-2016

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.