Güneşli havayı görenler, Foça'ya akın ettiler

İzmir, Manisa illeri ve çevre yerleşim yerlerinden hafta sonuna denk gelen güzel havayı değerlendirmek isteyenler İzmir’in turistik İlçesi Foça’ya adeta akın etti.

Günler süren sert soğukların ardından 12-13 Şubat 2022 tarihlerinde hava sıcaklıklarının sahil kentlerinde 15 dereceyi aşması vatandaşları mutlu etti. Foça'yı kentlere bağlayan karayolunda trafik yoğunluğu, meydan, cadde ve sokaklarında kalabalıklar oluştu. Çoluk çocuk gelen aileler sahilde yürüyerek, bisiklet sürerek, kumsallarda ve ahşap iskelelerde oturarak güneşli havanın tadını çıkardılar. Gezi tekneleri saatlik turlarla gelenleri liman içi ve adalar yakınlarında gezdirdi. Dondurmacılar ve seyyar satıcılarda yaz günlerini andırır kuyruklar meydana geldi. Restoran ve kafeler pandemi ve soğuklar sonrası gelenlerin ilgisiyle ekonomik olarak nefes aldı.

Foçalı kadınlar el emeklerini sahilde kendileri için ayrılan bölümde stantlar açarak satışa sundu. Sokak hayvanlarının da bu süreçte zorluklar yaşadığına dikkat çeken hayvan severler de hem yiyecek hem de diğer ihtiyaçlarını karşılamak üzere stant açarak bağış eşya ve malzemeleri satışa sundular. Aileler günün anısını özçekimler yaparak ölümsüzleştirirken, çocuklar ile Foça'nın simgelerinden kediler sahilde hayvan sevgisi adına hoş görüntüler verdiler. Hafta sonu otel ve pansiyonların neredeyse tam kapasite ile çalışması turizmcileri de memnun etti.

GELENLERDE BİZDE MEMNUNUZ

Foçalı vatandaşlardan Zülal Özger burada yaşamanın bir ayrıcalık olduğunu, kısa aralarla yaz kış güzel havayı yakalamanın mümkün olduğunu söyledi. Zülal Özger, ”Foça'da hava yaz kış çok güzel oluyor. Özellikle hafta sonları. Sanki Foça; hafta sonu misafirlerini ağırlamak için o gün havayı yazdan bir gün yapıyor. Ben özellikle kışları denize de giriyorum. Biz üreten kadınlar olarak ürettiklerimizi açtığımız stantlarda sergiliyoruz. Hem satış yapıyoruz, hem Foça'nın tanıtımına, hem de aile bütçesine katkıda bulunuyoruz. Gelenlerde memnun bizde memnunuz. Herkesi Foça'ya bekliyoruz.” dedi.

SOĞUKLAR SOKAK HAYVANLARINI DA ZOR DURUMDA BIRAKTI

Sokak hayvanları için yapılan bağış eşyaları stant açarak sattıklarını belirten Emine Deniz Başkurt’ta “Sağolsun vatandaşlarımızı çok ilgi gösteriyor. Foça'mızın güzelliğinin yanısıra hayvanlara da çok ilgisi var insanların. Hayvanlara Yardım Derneği(HAYAD) olarak stant açtık. Etraftaki il ve ilçelerden gelen vatandaşlarımıza da teşekkür ediyoruz” dedi.

İZMİR'DEN, MANİSA'DAN AİLELER

Beste Yılmaz ve Mert Yorulmaz adlı vatandaşlar da, güzel havayı değerlendirmek için İzmir’den geldiklerini söylediler. Beste Yılmaz;” Soğuk günlerden sonra güzel havayı bulur bulmaz ailemizle birlikte Foça’ya geldik. Güzel vakit geçiriyoruz” derken Mert Yorulmaz;” Güneşli havayı bulduk. Foça'ya geldik. Burada hava çok güzel. Buraya gelmenizi tavsiye ediyorum” sözleriyle memnuniyetini aktardı.

Manisa ‘dan güzel havayı değerlendirmek için geldiklerine vurgu yapan Ayşe Özer’de, "Gerçekten hava çok güzel. Bunu fırsat bildik. Çok soğuk ve yorucu günler geçti. Malum bir hastalık atlatıyoruz. Dünya koronavirüsle savaşıyor. Bizde bu süreçte hava almaya geldik çocuklarımızla birlikte. Ailecek vakit geçiriyoruz. “ dedi.

GÜZEL HAVADAN FOÇA'DA TURİZMCİ DE NASİBİNİ ALDI

Foça'nın duayen turizmcilerinden Sebahattin Karaca ise havayı kendi açılarından; “Havaların bir anda güzelleşmesi ile beraber İzmir’in sakinleri kendilerini Ege kıyılarına attılar. Bugün o noktada Foça’da nasibini aldı. Dün ve bugün çok ciddi anlamda Foça bir anda kalabalıklaştı. Bu gelişmeden bizde turizmciler olarak çok memnunuz.” dedi.

Foça'daki yoğunluk akşam saatlerine kadar devam etti

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.