Güneş'ten 17 Milyar Kat Ağır Kara Delik Keşfedildi

Bilim insanları tarafından evrenin keşfedilen kısmında imkansız ihtimal dahilinde değerlendirilen bir alanda Güneş'in 17 milyar kat ağırlığında canavar karadelik keşfetti.

Amerika Birleşik Devletleri Berkeley Üniversitesi'nin başını çektiği gökbilim insanlarından oluşan bir ekip NASA'ya ait Hubble Uzay Teleskobu ve Hawaii'deki yer teleskobu Gemini'yi kullanarak ışık hızıyla 200 milyon mesafeyle ölçülen uzaklıktaki Irmak Takımyıldızı'nda büyük bir keşfe imza atarak süper kütleli kara delik keşfetti.

Irman Takımyıldızı'na yakın NGC 1600 Galaksisi'nin merkezinde bulunan canavar kara delik keşfini yapan bilim insanları bulunan yeni kara deliğin Güneş'ten 17 milyar kat büyük kitleye sahip olduğunu belirledi. Süper kütleye sahip kara delikler doğrudan görülemezken, ağırlıklarının hesaplanması için etrafındaki yıldızların hızları hesaplanıyor.

Masif olarak adlandırılan kara deliğin, normal kara deliklerin aksine olduğu bölgede etrafında pek fazla gezegen ve yıldızın olmadığı belirtilirken, süper kütleli olan kara delikler büyük galaksilerin merkezinde yer alıyor. Bilinen en büyük kütleli kara delik bir çok galaksinin toplamından oluşan Coma isimli galaksi kümesinin merkezinde bulunuyor

Keşfedilen yeni süper kütleli kara deliğin NGC 1600 galaksisinin dışına doğru sürüklediği yıldızların toplam kütlesinin Güneş'ten 40 milyar ton daha ağır olduğu düşünülüyor. Öte yandan söz konusu kara deliğin bu boyutlarda olmasına dair kafa yoran bilim insanları, başka bir galaksideki benzeriyle çarpışarak büyüdüğünü ve çarpışma sonrası ortaya çıkan toz dumanıyla beslendiğini düşünüyorlar.

Kara delik nedir?

Kara delikler her türlü maddeyi kendilerine çekecek derecede büyük bir kütleye sahip oluşumlar olarak biliniyor. Sıfır hacimli oldukları kabul edilen kara deliklerin aynı zamanda çevrelerinde sürüklenen hacimli nesneleri incelttiği belirlendi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.