Gürer, "Eğitim programları yetkin bireyler yetiştirmeli!"

Gürer, "Eğitim programları yetkin bireyler yetiştirmeli!"

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Milli Eğitim Bakanlığı’nın desteklediği TÜBİTAK projeleriyle ilgili verilerin açıklanması için soru önergesi verdi. 

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in soru önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, geçen yıl Bilim Fuarlarını Destekleme Programı kapsamında 5-12. Sınıflarda eğitim veren okulların 5 bin 811 projesinin desteklendiğini açıkladı. 

Gürer, önergesinde “2019-2020 eğitim yılı içerisinde ilk, orta ve lise devlet okullarından verilen ve kabul edilen TÜBİTAK projelerinin sayısı kaçtır? Son 2 yıl içerisinde kabul edilen TÜBİTAK projeleri arasında, lise eğitimindeki öğrencilerin en çok proje verdiği branş nedir?” şeklinde sorular yöneltti. 

CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Milli Eğitim Bakanlığı ile TÜBİTAK arasında imzalanan “Eğitimde İşbirliği Protokolü” kapsamında temel eğitim ve

ortaöğretimde bilim kültürünün geliştirilmesi ve bilim ve teknoloji konularında farkındalık yaratılması amacıyla ülke genelinde tüm okullarda "Bilim Fuarları Destekleme Programı" düzenlendiğini belirtti.

Bakan Selçuk, kapsamında 2019 yılında 5-12. sınıflarda öğrenim veren tüm okullardan 13 bin 541 proje başvurusunun yapıldığını ve bu kapsamda 5 bin 811 projenin desteklendiğini açıkladı. 

Önerge sahibi CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer ise eğitim ve öğretim programlarının araştıran ve sorgulayan bireylerin yetiştirilmesi yönünde hazırlanması gerektiğini belirterek, “Ancak bir türlü dikiş tutmayan ve son 18 yılda defalarca kez değiştirilen eğitim sistemi içindeki karmaşada, öğrencilerin bırakın araştırma ve sorgulamayı, eğitimle ilgili sorunlar nedeniyle temel eğitimlerini bile gerçek manada yapamadıkları gözleniyor. Milli Eğitimde sadece öğrencilerin yaşadıkları sorunlar değil; öğretmenler, milli eğitim çalışanları velilerin yaşadığı sorunlar da eğitimin kalitesini büyük ölçüde etkiliyor. Eğitim sisteminin kendi içindeki karmaşası da öğretmen-veli-öğrenci açısından değerlendirildiğinde, eğitim camiası adına olumsuz sonuçlar ortaya çıkıyor. Böyle bir ortamda yine de araştırmayı, öğrenmeyi seven, merak eden, düşünen öğrencilerin hazırladığı projelerin desteklenmesi gerekiyor. Daha çok proje, daha çok destek şarttır” diye konuşu. 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.