Hasar işlemlerini kolaylaştıran öneriler!

Hasar işlemlerini kolaylaştıran öneriler!

Generali Sigorta, maddi hasarla sonuçlanan kazaların ardından araç sürücülerinin uygulaması gereken ve süreci kolaylaştıran adımları paylaştı.

Trafiğe çıkan her aracın bir kaza ile karşı karşıya kalma ihtimali bulunuyor. Maddi hasarla sonuçlanan kazaların ardından nasıl bir yol izlenmesi gerektiği ise sürücülerin yanıt aradığı soruların başında geliyor. 150 yılı aşkın köklü geçmişiyle müşterilerine hizmet veren Generali Sigorta, maddi hasarla sonuçlanan kazaların ardından araç sürücülerinin uygulaması gereken ve süreci kolaylaştıran adımları paylaştı.

Hasarınızı belgeleyin

Olası bir kaza anında, mobil cihazlara kolayca indirilebilen, hem kullanımını çok pratik olan hem de anında sigorta şirketine bilgi veren SBM Mobil Kaza Tutanağı uygulamasını kullanın. Bu uygulama üzerinden tutanağın tutulması, sigorta işlemleri açısından oldukça önemlidir. Yaşanan kazanın saati, tarihi, yeri, sürücülere ait kimlik ve ruhsat bilgileri ile zorunlu trafik sigortası poliçe bilgileri mutlaka tutanağa eksiksiz şekilde girilmelidir.

Okunaklı bir şekilde yazın

Kaza tespit tutanağı, ifadelere ve kroki çizimine göre değerlendirilmektedir. Dolayısıyla tutanağı anlaşılır ve okunaklı bir dil ile doldurmaya özen gösterin. Anlaşılır bir dille yazılmayan tutanakların sürecin uzamasına neden olduğunu unutmayın.

hasar-islemleri1.jpg

Farklı açılardan çekim yapın

Mobil uygulama kullanılmadan hazırlanan tutanaklarda, kazaya ait tek bir açından yapılan çekimler, yaşanan kazaya ve sürücü hatalarına dair net bilgiler vermeyebilir. Dolayısıyla kazaya daha net açıklık getirmesi için, farklı açılardan fotoğraflar çekin, tutanağa ekleyin ve sigorta şirketinize ulaştırın.

Sigorta şirketinizi arayın

Çekici ve/veya ikame araç talebi için sigorta şirketinizin müşteri hizmetlerini arayın ve ihbar bildiriminde bulunun. Ardından herhangi bir ödeme yapmadan onarılması için aracınızı sigorta şirketinizin anlaşmalı olduğu servislerden birine götürün.

Evraklarınızı teslim edin

Servisinize ya da sigorta acentenize evraklarınızı 5 iş günü içinde ulaştırın. Teslim ettiğiniz evraklarda yer alan bilgileriniz sigorta acenteniz tarafından Tramer adı verilen sisteme kaydedilmekte ve kusur dağılımı belirlenmektedir. SBM Mobil Kaza Tutanağı uygulamasını kullanılarak hazırlanan tutanaklar ise anında sisteme düşmekte ve bu tutanaklara öncelik verilmektedir. Kusur dağılım oranları konusunda sigorta şirketleri anlaşmaya varamazlarsa, hasar dosyası, kaza tespit tutanağı değerlendirme komisyonu tarafından incelenir. Komisyon 3 iş günü içinde hasar dosyasını sonuçlandırır.

Dosyanızı takip edin

Hasar dosyanızı, sigorta şirketinizin web sitesi veya mevcut ise mobil uygulamasının yanı sıra acenteniz ya da çağrı merkezini arayarak takip edebilirsiniz.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.