Her 10 kişiden 8'i cam ürünleri tercih ediyor

Her 10 kişiden 8'i cam ürünleri tercih ediyor

Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu’nun (FEVE) araştırmasına göre her 10 kişiden 8’i camdan yapılmış ürün kullanırken, katılımcıların 10’da 7'si geri dönüştürülmüş camın gıdayı korumaya devam ettiğine inanıyor.

Avrupa genelinde güvenli bir şekilde geri dönüştürülebilen cam ürünleri sağlıklı bir yaşam tarzının ayrılmaz bir parçası olarak kabul ediliyor. Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu (FEVE) tarafından 13 Avrupa ülkesinde 4 binden fazla tüketicinin katılımıyla, Friends of Glass tüketici platformu için yaptırılan bağımsız bir araştırma anketi, camın her 10 kişiden 8'i için sürdürülebilir malzeme olduğunu ortaya koydu.

Son üç yılda katılımcılar arasında cam kullanım oranı yüzde 8 artarken, metal ve plastik tercihinde yüzde 24 ile 41 arasında bir düşüş yaşandığı ifade ediliyor. Öte yandan anketi yanıtlayan 10 kişiden 8'i cam ambalajlarını "her zaman" veya "sık sık" geri dönüştürdüklerini belirtirken, yüzde 82'si nasıl geri dönüştürüleceğini iyi bildiğini aktarıyor.

“CAM İNSANLARI KORUYAN EN İYİ MALZEME”

Araştırma sonuçlarını değerlendiren GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, “Sağlığa ve doğaya zarar vermeyen malzeme tercihi alışveriş yapanların gündeminde üst sıralarda yer almaya devam ediyor. Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu’nun araştırmasından edindiğimiz sonuçlara göre, her 10 tüketiciden 6'sı gıda israfını azaltmayı, geri dönüşümü ve fiziksel ve zihinsel sağlığı korumayı günlük yaşamlarında en önemli üç sürdürülebilirlik unsuru olarak görüyor. Ankete katılan tüketicilerin üçte birinden fazlası, cam ambalajı sağlığı daha iyi koruduğu ve ürünleri daha uzun süre güvenli tuttuğu için tercih ettiğini belirtiyor. Her 10 Avrupalıdan 7'si geri dönüştürülmüş camın, yiyecek ve içecekleri korumaya devam edeceğine inanıyor. Bu nedenle cam, tüketiciler tarafından insanları ve gezegeni koruyan en iyi malzeme olarak görülüyor. Camın raftaki dayanıklı nitelikleri, insanların en sevdikleri ürünleri daha uzun süre koruyarak gıda atıklarını da azaltmalarına olanak tanıyor” şeklinde konuştu.

TÜKETİCİLER, MARKALARIN KİMLİKLERİNİ BELİRTMELERİNİ İSTİYOR

Sürdürülebilir ambalaj kullanımı konusunda şirketlere ahlaki bir yükümlülük düştüğü konusunda katılımcıların 5’te 4 oranında hemfikir olduğunu söyleyen Abdullah Gayret, şu ifadeleri kullandı: “Tüketiciler, markaların sürdürülebilirlik konusundaki ilerlemelerini veya kimlik bilgilerini ambalajlarında açıkça belirtmelerini istiyor. Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu tarafından yapılan bu araştırmaya katılanların yüzde 65'i bir ürünün cam ambalajda olması halinde kalitesini daha güvenilir bulduklarını belirtiyor. Bu bulgular tüketicilerin cam ambalajı sağlıklı, geniş çapta geri dönüştürülen bir günlük ambalaj malzemesi olarak giderek daha fazla benimsediklerini kanıtlıyor. Çevreyi değerli bir hazine olarak gören ve insanlığının ve tüm canlıların yararını gözeterek en iyi şekilde korunması gerektiğine inanan bir şirket olarak, tüketicilerin bu farkındalığından ve camın bizi geleceğe taşıyacak ambalaj malzemesi olarak kabul görmesinden çok memnunuz.”

1672123737-gca-genel-m-d-r-dr-abdullah-gayret.jpg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.