Hibrit eğitimde 1. sınıfların okuma yazma başarısı

Hibrit eğitimde 1. sınıfların okuma yazma başarısı

2020-21 Eğitim Öğretim Yılı’nda ilkokul 1. sınıfta olan 4500 Bahçeşehir Koleji öğrencisi temel alınarak hazırlanan rapora göre okuma, temel okuma yazma becerilerinde %98, üst düzey düşünme becerilerinde %90 başarı gösterdi.

Bahçeşehir Koleji, pandemi ile geçen iki yıllık süreçte öğrencilerin okuma yazma ve üst düzey düşünme becerilerinin gelişim düzeyini kamuoyu ile paylaştı. 2020-21 Eğitim Öğretim Yılı’nda ilkokul 1’inci sınıfta olan 4500 Bahçeşehir Koleji öğrencisi baz alınarak hazırlanan rapora göre temel okuma yazma becerilerinde %98, üst düzey düşünme becerilerinde %90 başarı gösterdi. Bahçeşehir Kolejinin; anlayarak okuma, okuduğunu yorumlayabilme ve anlayarak yazma becerilerini de kapsayan kriterlerle yaptığı değerlendirmede, pandemi döneminde kullanılan dijital eğitim platformlarının da başarıda etkisinin yüksek olduğu belirtildi.

Okuma Yazma Öğretiminde Yapay Zekâ Ve Kişiye Özgü Öğrenim Fark Yaratıyor

Rapora göre, okuma yazma öğreniminde uygulanan bütünsel yaklaşım, zaman ve mekândan bağımsız olarak başarıyı getiriyor. Pandemi döneminde okuma yazma öğretiminde başarının, yüz yüze eğitimle elde edilen başarıdan farklı olmadığını açıklayan Bahçeşehir Koleji, uyguladığı Bahçeşehir Koleji Temel Eğitim Programı ile en temel dört dil becerisi olan dinleme – anlama, okuma, konuşma ve yazmada tam başarıyı yakaladığını kaydetti.

Bahçeşehir Koleji Okul Öncesi ve İlkokul Genel Müdür Yardımcısı Hale Güneş, Anaokulundan itibaren tüm kademelerde uygulanan Kişiye Özgü Öğretim Modeli ve yapay zekâ tabanlı dijital eğitim platformu Metodbox ile öğrencilerin okuma yazma öğrenimleriyle analitik düşünme ve kavrama becerilerinin de üst düzeyde geliştirildiğini açıkladı.

İlkokul Genel Müdür Yardımcısı Hale Güneş, uyguladıkları Temel Eğitim Programı (BTEP) ile dört temel dil becerisini akademik kriterler çerçevesinde değerlendirdiğini belirtti. Güneş, “Bu değerlendirme sonuçlarıyla geliştirilen akademik program ise öğrencilerin anaokulu ve ilkokul döneminde üst düzey düşünme becerilerini geliştiriyor; ortaokul ve lise kademelerinde uygulanan diğer programlarla ise iletişim ve problem çözme becerileri üstün seviyeye getiriliyor” diye konuştu.

halegunes.jpg

Hedef Üst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirmek

Sene sonunda öğrencilerin dil becerilerinde ulaştıkları başarı seviyelerini belirlemek için ilkokul 1’inci sınıf seviyesinde iki ölçek kullandıklarını söyleyen Hale Güneş, uyguladıkları Bahçeşehir Koleji Temel Eğitim Programı’nın ayrıntılarını şu sözlerle aktardı: “Yıl sonunda öğrencilerimizin dil becerilerini değerlendirirken kullandığımız ölçeklerden biri beklenen başarı seviyesindeki durumlarını belirlemek için uygulanan Bireysel Okuma Anlama Yazma Düzey Değerlendirme Ölçeği – BOYADD ve ikincisi ileri başarı seviyesindeki durumlarını belirlemek için uygulanan Bireysel Üst Düzey Düşünme Becerileri Değerlendirme Ölçeği – BÜDBD’dir.”

Temel Eğitim Programı’mızın başlangıcında dört temel dil becerisini de içinde barındıran “Neler Hatırlıyorum” sınavı ile hazır bulunuşluk değerlendirmesi yaptıklarını ifade eden Güneş, “Böylece sene içerisinde uygulanacak öğretim programının gelişmeye açık, beklenen ve ileri başarı seviye hedeflerine nasıl ulaşılacağı ile ilgili öğrenci ve sınıf bazında farklılaştırılmış öğretimi temel alan dinamik bir Çalışma Planı Takvimi oluşturuyoruz” açıklamasını yaptı.

photo-2020-04-01-15-12-514.jpg

“Dijital Ölçme Araçları Kullandık”

Çalışma Planı Takviminin her bir ara döneminde, öğrencilerinin bireysel merak ve hedeflerine dönük bir öğretme öğrenme süreci yürüttüklerini belirten Hale Güneş, ara hedeflerine ne kadar ulaştıklarını belirlemek için kâğıt kalem ve dijital ölçme araçları kullandıklarını söyledi. Güneş sözlerine şöyle devam etti: “Bunlara ek olarak yaptığımız kitap okuma ve bireysel sunum değerlendirmeleri ile öğrencilerimizin hedeflerindeki ilerlemeleri; MetodBox Gelişim Raporları ile takip ediyoruz. Eğer bu kişiselleştirilmiş
hedeflerden bir sapma tespit edilmişse, öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve eksikliklerinin
giderilmesine dönük hem yüz yüze hem de MetodBox yapay zekâ temelli eğitim platformu üzerinden beceri temelli bireysel ve grup etüt programları uyguluyoruz.”

“Yüzde 60-90 Seviyesinde İleri Başarı”

Yapılan değerlenmede, 2020-21 Eğitim Öğretim Yılı sonunda okuma-anlama, yazma düzey değerlendirme ölçeği BOYADD sonuçlarının yüzde 90 civarında beklenen başarı seviyesinde çıktığının altını çizen Hale Güneş, “Üst düzey düşünme becerilerini değerlendiren BÜDBD’te Beklenen ve İleri başarı seviyesindeki öğrencilerimizin yüzdeleri yaklaşık yüzde 60 ve yüzde 90 arasında gerçekleşti. Öğrenme Risk Gruplarını oluşturan Temel ve Gelişime Açık başarı seviyelerindeki öğrencilerimizin yüzdesinin ise yaklaşık yüzde 12 ile yüzde 42 arasında değiştiğini gözlemledik” dedi.

Güneş son olarak şunları söyledi: “Ayrıca 2021 – 2022 eğitim öğretim yılı başında uygulayacağımız ‘Neleri Hatırlıyorum’ hazır bulunuşluk uygulaması ve BOYADD – BÜDBD ölçeklerinden elde edilen bilgiler ışığında yeni dönemin tasarımı ve planlanmasını yüz yüze ve çevrimiçi eğitim ortamlarında her bir başarı seviyesinin gelişimine dönük olarak MetodBox yapay zekâ temelli eğitim platformu desteğinde yaptık.”

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.