Instagram 13 yaş altındaki çocuklara özel sürüm üzerinde çalışıyor

Instagram 13 yaş altındaki çocuklara özel sürüm üzerinde çalışıyor

Instagram‘ın en üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, birçok çocuğun Facebook’un sahip olduğu Instagram’ı kullanmak istediğini bildiğini; ancak şimdilik ayrıntılı bir plan olmadığını söyledi.

2017 yılında Facebook, 6-12 yaş arası çocuklar için sohbet platformu Messenger’ın “Kids” sürümünü duyurdu. Çocuk sağlığı savunucuları, bu platformu çocuklar için zararlı; olduğu için eleştirdi ve CEO Mark Zuckerberg‘i bu uygulamadan vazgeçmeye çağırdı.

Daha sonra 2019’da Messenger Kids’teki bir hata, çocukların yabancılarla gruplara katılmasına izin vererek binlerce çocuğu; tanımadığı kullanıcılarla sohbet grubuna dahil etti. Facebook, az sayıda kullanıcıyı etkilediğini söylediği bu hatayı kapattı.

instagramin-cocuk-versiyonu-gelebilir-2.jpg

Instagram Kids mi geliyor ?

Adam Mosseri, verdiği bir röportajda ” Instagram’ın mevcut politikası, 13 yaşın altındaki çocukları platformdan uzaklaştırıyor. Ancak çözümün bir parçası, gençler veya çocuklar için ebeveynlerin şeffaflığa veya kontrole sahip olduğu bir Instagram sürümü oluşturmaktır” dedi.

Facebook sözcüsü Joe Osborne, The Verge’e gönderdiği bir e-postada; “Çocuklar giderek artan bir şekilde ebeveynlerine; arkadaşlarını takip etmelerine yardımcı olacak uygulamalara katılıp katılamayacaklarını soruyor” dedi. “Şu anda ebeveynler için pek fazla seçenek yok. Bu nedenle, Messenger Kids‘te yaptığımız gibi; ebeveynler tarafından yönetilen, çocuklara uygun ek ürünler geliştirmek için çalışıyoruz. Çocukların arkadaşlarına ayak uydurmasına; yeni hobileri ve ilgi alanlarını keşfetmesine ve daha fazlasını keşfetmesine yardımcı olmak için Instagram’a ebeveyn kontrollü bir deneyim getirmeyi araştırıyoruz.” dedi.

Instagram, bu haftanın başlarında platformun en genç kullanıcıları için; güvenli hale getirme çalışmalarını açıklayan bir blog yazısı yayınladı. Ancak 13 yaşın altındaki çocuklar için yeni bir sürümden bahsetmedi.

Çevrimiçi ürünleri 13 yaşın altındaki çocukları hedeflemek, yalnızca gizlilikle ilgili endişeleri değil, aynı zamanda yasal sorunları da beraberinde getiriyor.

Federal Ticaret Komisyonu, Eylül 2019’da, Çocukların Çevrimiçi Gizliliğini Koruma Yasası’nı (COPPA) ihlal eden, YouTube’a 170 milyon dolar para cezası kesti. Ayrıca Komisyon TikTok’a da, Şubat 2019’da COPPA’yı ihlal ettiği için 5,7 milyon dolar para cezası verdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.