İZBAN’da dokunmatik kapı sistemi geri dönüyor!

İZBAN’da dokunmatik kapı sistemi geri dönüyor!

İZBAN'da pandemiyle durdurulan dokunmatik kapı dönemi 1 Temmuz'da yeniden başlıyor. Yaz sıcaklarında vagonların serin kalması ve enerji tasarrufu için kapılar otomatik açılmayacak, yolcular düğmeye basarak biniş yapacak.

İzmir’in kavurucu yaz sıcaklarında yolculuk konforunu artırmak ve enerji israfının önüne geçmek amacıyla İZBAN’da tanıdık bir uygulama yeniden başlıyor. Pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak için geçici olarak durdurulan ve kapıların her durakta otomatik açılmasını sağlayan sistem, yerini yeniden “dokunmatik kapı” sistemine bırakıyor.

1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren İZBAN trenlerinde kapılar artık otomatik olarak açılmayacak. Yolcular, inip binecekleri kapıları buton yardımıyla kendileri açacak.

DAHA SERİN VAGONLAR, DAHA AZ ENERJİ TÜKETİMİ

Mevcut sistemde, duraklarda kimsenin inip binmediği kapılar bile otomatik olarak açılıyor. Bu durum, özellikle İzmir’in sıcak yaz günlerinde içerideki serin havanın hızla dışarı kaçmasına ve klimaların içeriyi tekrar soğutmak için çok daha fazla enerji harcamasına neden oluyor.

Avrupa’daki birçok modern raylı sistemde standart olan bu uygulamayla birlikte sadece kullanılan kapılar açılacağı için vagonların içindeki serin hava korunacak ve yolculuk konforu artacak. Klimaların gereksiz yere efor sarf etmesinin önüne geçilerek enerji israfı azaltılacak, tonlarca karbon salınımının önüne geçilerek çevre dostu bir ulaşım sağlanacak. Uygulama, İzmir’de sürdürülebilirliğin desteklenmesine de katkı sunacak.

YEŞİL IŞIĞI BEKLE, DÜĞMEYE BAS

Sistemin kullanımı ise İZBAN yolcularının yabancı olmadığı bir yöntemle işleyecek. Tren durağa yaklaşıp durduğunda kapı butonlarındaki kırmızı ışık, sistemin henüz kapı açmaya uygun olmadığını gösterecek. Güvenli biniş ve iniş sağlandığında yanacak yeşil ışık ise sistemin aktif olduğunu haber verecek. Yolcular, yeşil ışık yandığında butona hafifçe dokunarak kapıyı açabilecek.

1 Temmuz 2026 itibarıyla tüm İZBAN trenlerinde başlayacak çevreci uygulama için istasyonlarda ve tren içlerinde bilgilendirme anonsları yapılmaya devam edecek.

İzmir halkı, küçük bir dokunuşla hem yolculuk konforunu artıracak hem de kentin enerjisine ve doğasına sahip çıkacak.

whatsapp-image-2026-06-22-at-15-56-39.jpeg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.