1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. İZİD çeşitli sorulara cevap aradı
İZİD çeşitli sorulara cevap aradı

İZİD çeşitli sorulara cevap aradı

İzmir İş Dünyası Derneği’de (İZİD) yeni girişimcilere düzenlediği toplantı ile girişimciliği anlattı.

A+A-

İZİD Başkanı Feyyaz Sungur, “Girişimci, mal ve hizmet üretimi yapmak amacıyla üretim unsurlarını en kazançlı koşullar altında bir araya getiren kişiye denir. Risk alır ve iş projesini hayata geçirir. Girişimci olan kişi hem para kazanır hem de ekonomik bir değer üretir. Başka kişilere de istihdam sağlar. Yetenek, birikim ve cesaret özelliklerinin birleşimi girişimciyi meydana getirir. Girişimcilik ve iş kurma konusunda kişi sağlam ama cesur adımlar atabilmelidir. Kendine güvendiği ve birikim sahibi olduğu konuda iş kurmalıdır. Öngörü sahibi olabilmeli, gerektiğinde geri adım atıp yeniden başlayabilmeli ve yaptığı işin tüm sorumluluğunu üstlenebilmelidir. Bunun yanı sıra kuracağı işin sonuçlarını iyi bir biçimde değerlendirebilen, yaratıcı, iyimser ve sürekli yeni fikirler üreten biri olmalıdır. Genel olarak girişimci olan kişi başkalarını motive edebilmeli ve liderlik vasıflarına sahip olmalıdır. Başarı güdüsü ve tutkusu olan kişiler ideal birer girişimci olabilir. Ayrıca bu kişiler var olan fırsatları görebilmeli, işini çok sevmeli ve yeni fikirlere açık olmalıdır. Bu kişiler bağımsız çalışmaktan hoşlanır, kazanç alanlarını iyi tespit eder, toplumsal amaçlar için yatırım yapar, istihdam sağlar ve kendi yeteneklerine paralel iş kolları kurmak isterler. Girişimci ve girişimcilik örnekleri incelendiğinde bu özelliklerin olduğu gözlemlenebilir” dedi.

Kendi işini kurmak isteyen girişimcilerin, nereye ulaşmak istiyorum? Oraya nasıl ulaşırım? Başarabilir miyim?

sorularını yanıtlaması gerektiğini söyleyen Başkan Sungur, “Hedeflerinize ulaşmak için mutlaka güçlü stratejiler kurmalısınız. Bu stratejiler size aşağıdaki konularda ışık tutmalı. Gideceğiniz yönü net olarak tanımlayın. Girişiminizin iş politikasını, coğrafi genişleme şeklini, sahip olacağı emsalsiz becerileri ve karar verme mekanizmasını, çalışanlarınızı, müşterilerinizin ve ortaklarınızın kolayca anlayacağı şekilde ortaya koyun.

Yeterli karlılık ve büyümeyi sağlamak için markalaşmadan dağıtım kanallarına, ürün çeşitliliğinden kullanılan hammaddeye kadar pek çok konuda yol haritasını belirleyin. Pazarın geleceğini ve büyüme eğilimini tahmin etmeye çalışın. Rekabetin neler yapabileceğini ve teknolojik değişimleri öngörün. Çeşitli gelecek senaryoları kurgulayın ve bunlara göre alternatif stratejiler belirleyin. Stratejik yenilikler, çeşitli sektörlerdeki önemli büyüme dalgalarını yönlendirerek pazar liderlerini şaşırtacak biçimde pazara yeni giren oyuncular tarafından gerçekleştirilen, yeni pazar ve iş modellerinin yaratılması ile sonuçlanan ve farklılaştırma stratejisi için uygun olan yeniliklerdir. Harika bir strateji de olsa eğer onu uygulayamazsanız hiç bir değeri yoktur. Stratejinizi başarılı bir şekilde uygulamak için kaynaklara (ihtiyacınız olan önemli kaynak genelde sanıldığının tersine para değil, yetenekli, azimli, kararlı ve bilgili bir takımdır. Güçlü bir takım yatırımcıları ve müşterileri de kendisine çekecektir) altyapıya (şirketinizin büyüme hedeflerine uygun olarak güçlü altyapı kurmanız çok önemlidir. Özelikle bilgi sistemleri, lojistik sistemler ve dağıtım kanalları gibi altyapı unsurlarını çok özenli bir şekilde kurmalısınız), esneklik’e (işinizi büyütmek istiyorsanız kendi rolünüzü “iş yapan” olmaktan “işi öğreten ve yöneten” olmaya doğru dönüştürmelisiniz) ihtiyacınız olacaktır” şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.