1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Kasım ayına özel e-ticaret kampanyaları KOBİ cirolarına %150 yaradı! 
Kasım ayına özel e-ticaret kampanyaları KOBİ cirolarına %150 yaradı! 

Kasım ayına özel e-ticaret kampanyaları KOBİ cirolarına %150 yaradı! 

Yılın en büyük alışveriş kampanyalarına sahne olan Kasım ayı “11.11 Bekarlar Günü” indirimleriyle hızlı başladı.

A+A-

E-ticaret üzerinden satış yapan KOBİ’ler, cirolarını ise %150 artırdı. Yılın alışveriş çılgınlığı olarak anılan 29 Kasım Black Friday'a ise günler kaldı. Kasım ayıyla birliktenda e-ticaret sitelerinin düzenlediği indirim kampanyaları, tüketiciler tarafından büyük ilgiyle karşılandı. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un hizmet verdiği 7.5000 bin e-ticaret sitesi üzerinden yaptığı incelemeye göre, 11 Kasım Bekarlar Günü kampanyasıyla birlikte KOBİ’lerin sipariş sayılarında yüzde 176 artış görüldü. Ekim ayının aynı dönemine göre KOBİ’ler, cirolarında yüzde 150 büyüme elde ederken, satılan ürün sayısı adetsel olarak yüzde 70 arttı. E-ticaret sektörü şimdi de, 29 Kasım’daki Black Friday indirimlerine yeni kampanyalarla hazırlanıyor.

“İndirimlere rağmen sepet ortalamasındaki düşüş kısıtlı kaldı.”

Uygulanan kampanya ve indirimlerin etkisiyle sepet ortalamalarının yaklaşık yüzde 10 oranında düştüğünü belirten IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, “KOBİ’ler yıl genelinde ortalama olarak her bir alışverişte 360 TL’lik bir sepet tutarına sahipken, rekorlarının kırıldığı 11.11 indirimlerinde bu tutar 320 TL seviyelerine düştü. İndirimlere rağmen sepet ortalamasındaki düşüş kısıtlı kaldı. Satıcılar için olumsuz bir durummuş gibi gözükse de, indirimlerin sağladığı hacimsel büyüme KOBİ’lere ticari bir canlılık kattı” ifadelerini kullandı. 

KOBİ’ler Black Friday’e hazırlanıyor

Özel günlerin e-ticaret sektöründe hem şirketlere hem de tüketicilere ciddi fırsatlar sunduğunu aktaran Seyhun Özkara, “Yıllardır düzenlenen indirim ve kampanyalar meyvesini vermeye başladı, 11.11 tarihi de diğer özel günler gibi tüketici tarafından benimsendi. Bu tarih, düzenlenen kampanyaların etkisiyle tüketicilerin yıl içerisinde beklediği ve ihtiyaçlarını karşıladığı bir gün halini aldı. Online satış yapan büyük ya da küçük birçok firma bu özel günden fayda sağladı” dedi. Seyhun Özkara ayrıca, KOBİ’lerin 29 Kasım’daki Black Friday için özel kampanya kurgularıyla iyi hazırlanması gerektiğinin altını çizerken tüketicilerin beklentilerini karşılamanın önemli olduğunun altını çizdi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.