1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Kemikleri tüketen 4 zararlı alışkanlık!
Kemikleri tüketen 4 zararlı alışkanlık!

Kemikleri tüketen 4 zararlı alışkanlık!

Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op.Dr. İbrahim Rızvanoğlu kemik sağlığı hakkında bilinmesi gerekenleri anlatıyor.

A+A-

Beslenme kemik sağlığını korumak için de önemli. Çocukluk çağında tüketilen gıdalar ilerleyen yaşlarda meydana gelebilecek kemik hastalıklarının riskini azaltabilir. Özellikle başta kalsiyum ardından D vitamini, K vitamini, fosfor ve magnezyumdan zengin besinleri tüketmek kemik gelişimi ile sağlığını korumak için önemli.

Kemiklere iyi gelen besinler 

Süt ve süt ürünleri (yoğurt, peynir,kefir gibi...) dışında balıklardan bazıları (somon, ton, sardalya gibi...), ayrıca karaciğer içinde oldukça faydalı olan enginar ve bunun dışında sebzelerden ıspanak, kırmızı biber, brokoli lahanası, domates, muz, portakal gibi besinlerden belirli ölçüde tüketmek kemik sağlığı açısından önem taşıyor.

35 yaşına kadar kalsiyum kemiklerde stoklanabiliyor 

Kemik gelişimi için gerekli besin kaynaklarından özellikle kefir, yoğurt, peynir ve süt vücudumuzda 35 yaşına kadar stok oluşturabiliyor. Yani 35 yaşına kadar alınan bu tarz gıdalar ileride oluşabilecek kemik erimesinin önüne geçebilecekken bu yaştan sonra alınan kalsiyum depoları, stoklarımızı artırmaz, sadece mevcut depoyu muhafaza eder.

Kemik sağlığına zarar veren alışkanlıklar 

Ancak kemik sağlığı için zararlı olan bazı besinler de yok değil. Öncelikle tuz, yapılan araştırmalar göre tuzu aşırı tüketen kişilerde kemiğin kırılma olasılığı 4 kat fazla olarak ortaya çıkmıştır. Bu nedenle tuz tüketimine kemik sağlığı içinde özen gösterilmeli.

Ayrıca asitli içecekler kemiklerin tükenmesine neden olabiliyor. Bu nedenle asitli içeceklerin tüketimine dikkat edilmeli. Yine çok fazla protein tüketmek de kemikler için zararlı olabiliyor.

Günde 2 fincandan fazlası zarar! 

Kahve, birçok kişini vazgeçilmezi ancak günde 2 fincandan fazla kahve tüketmek idrardaki kalsiyum salınımı arttırır; bu da yavaşça kemiklerin demineralize (mineral kaybı) olmasına neden olur. Bu nedenle kemik sağlığı için günde 2 fincandan fazla kahve tüketmemek gerekiyor.

Ayrıca sigara kemikler için son derece zararlı. Sigara, kemiğin beslenmesini sağlayan yeni damar oluşumunu engeller ve mevcut damarların da tıkanmasına yol açar.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.