Korsan web sitelerinin kazancı 1,3 milyon dolar!

Korsan web sitelerinin kazancı 1,3 milyon dolar!

Abonelik sistemi üzerinden varlığını devam ettiren film ve dizi sitelerine para vermek istemeen kullanıcılar, korsan web sitelerine yönelebiliyor. Bu sitelerin reklam kazancı ise büyük bir artış gösteriyor.

İki farklı araştırma şirketi bu konuda el ele verip bir yıllık araştırma sonucunda çeşitli verilere ulaştı. Bu verilerin detaylarına bakıldığında elde edilen rakamların ele avuca sığmayacak kadar büyük olduğu görüldü.

Korsan film ve dizi sitelerinin yıllık reklam kazancının 1,3 milyar dolar olduğu tespit edildi

Yakın zamanda korsan film ve dizi siteleriyle alakalı bir araştırma yapıldı. Araştırmaya göre bu tür siteler yıllık yalnızca çevrimiçi reklamlardan yaklaşık 1,3 milyar dolar gelir elde ediyor. Her ne kadar basit bir internet sitesiymiş gibi gözükseler de kazançları oldukça fazla düzeyde.

Çevrimiçi tüketici güvenliği grubu Digital Citienz Alliance ve korsanlıkla mücadele şirketi White Bullet Solutions Limited tarafından hazırlanan rapor korsanlık endüstrisine yönelik bir yıllık araştırmanın sonucunda oluştu. Araştırmanın bu kadar sürmesinin özel sebebinin ise reklam gelirlerini nasıl elde ettiklerini anlamak için olduğu vurgulandı.

korsan-web-sitelerinin-reklam-kazanclari-dudak-ucuklatiyor.jpg

Kötü amaçlı yazılımlara maruz kalabilirsiniz

Çalışmada bulunan birtakım yazarlar konu hakkında korsan site sektörünün etkisinin eğlencenin çok önüne geçtiğini söylüyor. Aynı zamanda bu tür siteler ve uygulamalardan yararlanan kullanıcıların kötü amaçlı yazılımlara maruz kalma oranının diğer kullanıcılara oranla üç kat daha fazla olduğunu belirtiyor.

Bloomberg yukarıda yer alan raporu kapsamlı bir şekilde özetledi. Raporun verilerinin Haziran 2020 ile Mayıs 2021 arasında korsan içerik barındıran yaklaşık 6000 web sitesi ve 900 uygulamadan alındığını belirtti. Bu süre içerisinde bu site ve uygulamaların yalnızca reklam gelirleri izlendi.

Büyük çaplı şirketlerin marka değerleri zedeleniyor

Analize göre Amazon, Facebook ve Google gibi büyük markalar korsan web sitelerindeki reklamların yüzde 4‘ünü ve uygulama reklamlarının yüzde 24‘ünü oluşturuyor.

Bunun dışında reklamcılıktan kazanılan paranın büyük kısmı clickbait (tıklama tuzağı) başlıklara sahip sponsorlu içeriklerden gelebiliyor. Korsan web siteleri böylece yalnızca içerik oluşturucularına ve tüketicilerine zarar vermekle kalmıyor, reklam veren kuruluşlar da markanın itibarı konusunda kötü etkilenmesine sebep oluyor.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.