
Mart ayında en çok konuşulan diziler!
MTM Medya Takip Merkezi, Mart 2025'te medya ve sosyal medyada en çok konuşulan televizyon dizilerini araştırdı. Rapora göre Kızılcık Şerbeti ve Uzak Şehir öne çıktı.
Araştırma sonuçlarına göre, geçtiğimiz ay televizyon dizileri ekranların yanı sıra medya ve sosyal medyada da gündemden düşmedi. İzleyici tercihleri, mecra ve yayın gününe göre farklılık gösterdi. Bu farklılıklar, dizilerin haber ve dijital içeriklerdeki yerini etkiledi.
KIZILCIK ŞERBETİ VE EŞREF RÜYA MEDYADA ÖNE ÇIKTI
Medya yansımalarında özellikle internet siteleri ve yazılı basın öne çıkarken, televizyon içeriklerinde konuya yer verilme oranı görece daha düşük seviyede gerçekleşti.
Mart ayında medyada en çok konuşulan dizi, toplam 3 bin 540 içerikle Kızılcık Şerbeti oldu. Show TV ekranlarında yayınlanan dizi, toplumsal konulara yer veren senaryosuyla öne çıkıyor. Cuma akşamları yayınlanan dizi, cuma günleri izleyiciyle buluşuyor.
İkinci sırada yer alan Eşref Rüya ise 3 bin 448 içeriğe konu olurken, onu, 3 bin 312 içerikle Uzak Şehir takip etti.
MEDYADA EN ÇOK KONUŞULAN DİZİLER
Kızılcık Şerbeti: 3 bin 540 haber
Eşref Rüya: 3 bin 448 haber
Uzak Şehir: 3 bin 312 haber
İnci Taneleri: 2 bin 596 haber
Kızıl Goncalar: 2 bin 568 haber
Sandık Kokusu: Bin 969 haber
Deha: Bin 852 haber
Kuruluş Osman: Bin 830 haber
Hudutsuz Sevda: Bin 822 haber
Kral Kaybederse: Bin 777 haber
UZAK ŞEHİR SOSYAL MEDYADA ZİRVEDE
734 bin 100 sosyal medya yansımasıyla Uzak Şehir, mart ayında dijital mecralarda en çok konuşulan dizi oldu. Dizi, karakter odaklı sahneleriyle sosyal medya kullanıcıları arasında yüksek etkileşim yarattı.
İkinci sırada Kızıl Goncalar (494.300), üçüncü sırada Kızılcık Şerbeti (346.500) yer aldı. Ayrıca Bir Gece Masalı ve Yalı Çapkını, sosyal medya platformlarında geniş yankı bulan diziler diğer diziler oldu.
SOSYAL MEDYADA EN ÇOK KONUŞULAN DİZİLER
Uzak Şehir: 734 bin 100 ileti
Kızıl Goncalar: 494 bin 300 ileti
Kızılcık Şerbeti: 346 bin 500 ileti
Eşref Rüya: 322 bin 000 ileti
Bir Gece Masalı: 279 bin 300 ileti
Yalı Çapkını: 269 bin 800 ileti
Hudutsuz Sevda: 244 bin 300 ileti
Sahipsizler: 205 bin 400 ileti
Piyasa: 204 bin 000 ileti
Deha: 192 bin 600 ileti
MECRA TERCİHLERİ HİKÂYEYE GÖRE FARKLILAŞIYOR
Verilere göre geleneksel medya, toplumsal ve dramatik içeriklere sahip dizilere daha fazla yer verirken; sosyal medyada izleyiciyi anlık olarak etkileyen, karakter merkezli ve hızlı tempolu yapımlar öne çıktı.
Kızılcık Şerbeti, her iki mecrada da üst sıralarda yer aldı.
Eşref Rüya, özellikle yazılı basında yüksek sayıda içeriğe konu oldu.
Uzak Şehir, medya ve sosyal medya arasında benzer sıralarda yer aldı.
Bir Gece Masalı, Yalı Çapkını, Sahipsizler gibi yapımlar, sosyal medyada daha yoğun konuşularak dijital platformlarda öne çıktı.
Rapora göre; kısmen de olsa yayın günlerinin de dizilerin konuşulması üzerinde etkili olduğu ve hafta başı, ortası veya sonuna denk gelen yayınların daha fazla etkileşim aldığı görülüyor.
DİZİLERE OLAN İLGİ EKRANDAN MEDYA VE SOSYAL MEDYAYA TAŞTI
Veriler, dizilerin yalnızca ekran karşısında değil, medya ve sosyal medya platformlarında da gündemde kaldığını ortaya koyuyor. Medya organlarında haber konusu olan yapımlar, sosyal medya kullanıcıları tarafından da paylaşılıp yorumlanıyor. Geleneksel medya ile dijital mecralar arasında içerik tercihlerindeki farklılıklar, yapımcılar için izleyici kitlesini anlama konusunda da bilgi sunuyor.