Online eğitim'den sonra yeniden yüz yüze eğitime geçiş

Online eğitim'den sonra yeniden yüz yüze eğitime geçiş

Edindiğim deneyim ve literatürdeki kaynaklar gösteriyor ki, dijital dönüşüm, teknolojik ya da başka alanlarda hep olsa da, insanlığın belki de ilk oluşumundan beri çocuk hep çocuk olarak kalmıştır.

Röportaj: Pınar YEŞİLTAY SEVİM

Okulların açılmasına yönelik Milli Eğitim Bakanlığının açıklamasının ardından hem eğitim kurumları hem öğrenciler hem de ailelere için maraton başladı. Kimi aileler çocuklarının okula devam edecek olmasından memnun iken kimileri Covid-19 dolayısı ile endişeli olduklarını dile getirdi ve eğitime online devam etme kararı aldı.

Pandemi sürecinde örgün eğitime dönen kurum ve veliler bir çok önlem almakla birlikte çocukların okulda oldukları süre boyunca psikolojik olarak da olumsuz etkilenmemeleri adına ekstra çaba serf ediyorlar. Özellikle özel eğitim kurumları farklı teknolojik yatırımlar, ileri seviye önlemlerle eğitim dönemine start verdi.

Akıllara en çok gelen sorulara dair Özel Zübeyde Hanım Eğitim Kurumları yöneticilerinden Sevgi Alpözel ile söyleştik.

* Öncelikle kendinizi tanıtabilir misiniz?

Merhabalar;

21 yıllık eğitimciyim. Eğitimcilik hayatımda özel okullarda görev yaptım. 

Görev yaptığım her kurumlarda en çok ekip olmayı, çalışan tüm birimleri sisteme dahil etmeyi seviyorum. İnsanların içlerinde var olan enerji, deneyimi doğru kanallar ile ortaya koymasını seviyorum.Çünkü her ne kadar profesyonel de olsak mutlu iseniz başarı kaçınılmaz oluyor.

Bizim başarımızın sırrı da mutlu bir okul atmosferi oluşturmayı gerçekleştirebildiğimiz için oluyor.

Edindiğim deneyim ve literatürdeki kaynaklar gösteriyor ki, dijital dönüşüm, teknolojik ya da başka alanlarda hep olsa da, insanlığın belki de ilk oluşumundan beri çocuk hep çocuk olarak kalmıştır. Yani Dünyanın neresine giderseniz gidin çocukların gelişimsel özellikleri benzerlikler taşımaktadır.

Eğitimci kendini yenilemekten haz almalıdır. Farklılıklara ve değişime açık olmalıdır.

Sevgi Hanım içinde yaşadığımız dünya gibi eğitim süreci de bir dönüşümden geçiyor ve belki de pandemiden en çok etkilenen alanların başında geliyor. Bu süreci nasıl değerlendiriyorsunuz?

2020 Yılının başından itibaren yaşanan pandemiyle beraber eğitimde yen bir boyuta geçilerek global bir değişim yaşandı. Tüm dünya da içinde Türkiye’nin de bulunduğu 124 ülkede 1.254.315.203 öğrenci yüz  yüze eğitime ara verdi. 

Eğitimde digital dönüşüm 10-15 yıl içerisinde olması beklenirken bu süreç okulların kapanmasıyla 3 aylık bir süreçte gerçekleşti. Yüz yüze eğitim yerine temazsız bir eğitime geçilerek eğitme yeni bir kırılma noktası yaşanarak digital eğitime geçiş yaşandı.

Bu süreçte; eğitim teknolojileri, digital becerileri, digital yeterlilikleri ve digital teknoloji kullanımı konusunda hazır olan okullar süreci çok iyi yönettiler.

Kafasında çocuğunu okula göndermek ya da göndermemek konusunda ikilem yaşayan, kaygılı ebeveynler için neler söylemek istersiniz?

23 mart itibariyle uzaktan eğitim sürecinde digital bir devrim yaşandı. Digital deneyimler pek çok kolaylığı sağladı. Eğitimde son yıllarda hep öğretim kısmı daha ön planda iken Covid-19 pandemisiyle öğrencilerin sosyal – duygusal becerileri göz ardı edildi.  Bu salgın gösterdiki çocuklarımız problem çözemiyor, öz-denetim kuramıyor, yaratıcı olamıyor ve kendi duygularını yönetemediklerini online eğitim sürecinden ebeveynlerde farkettiler. Bu becerilerin kazanılması için öğrencilerin hijyen bakımından sokaklardan m daha güvenli olan okullarına devam etmeleri gerektiğini değerli ebeveynelere söylüyorum.

 Kapısı her daim açık, çocukların içinde olan gözlemleyen bir yönetici olduğunuzu biliyorum, çocuklar bu süreçten nasıl etkilendi ve okula döndüklerinde temassız, maskeli, mesafeli bir düzene uyum konusunda zorluklar çıkıyor mu?
 
Çocuklar uzaktan eğitimde aslında bizler kadar etkilendi. Digital yerli olan z ve alfa kuşağı digital dönüşüme çok çabuk adapte oldu. Onlar için en zor tarafı arkadaşlarını ve öğretmenlerini görememek onlarla duygusal bir bağ kuramamak oldu. 

Kurumuzda pandemi döneminde almış oluğumuz önlemleri 2 başlık altında inceleyebiliriz.

1.Fiziksel Önlemler;

Her gün okulumuzun bünyesinde olan personel, veli ve öğrencilerin tamamının HES kodu sorgulaması yapılmaktadır.

Tüm kampüslerimizde havaalanlarında kullanılan yüksek teknoloji termal kamere sistemi ve monitörler 1 haziran tarihi itibariyle aktif olarak kullanılmaktadır.

Profesyonel buharlı ilaçlama makinalarımız ile belirlenen periyotlarda okullarımızda kullanılan ve kullanılmayan alanlar dahil olmak üzere ilaçlama yapmaktayız.

Sosyal mesafe kurallarına uygun olarak sınıflarımız ,yemekhane ve servis araçlarımızda gerekli önlemler üst düzeyde alındı.

Okulun nerdeyse tüm alanlarına dezenfektan aparatları yerleştirildi

Sonuç olarak Bu salgın hastalıkla hayatımıza decam edebilmenin tek yolunun alınacak önlemlerle mümkün olduğu bilinci ile yaklaşıyoruz..

Alınan bu önlemlerden asla taviz vermiyoruz.

Pandemi sonrasında yüz yüze eğitime başlamadan önce online olarak çocuklara ve velilere hijyen ve maske kullanımı ile ilgili rehberlik birimi tarafından eğitim verilmişti. Okula gelince bu kurallar konusunda öğrencilerimize bilgilendirmeler yapıldı. Temassız oyunlar oynatıldı. Okulda öğrencilerin bulunduğu ve görebilecekleri tüm yerlere maske, hijyen ve mesafe kurallarıyla ilgili bilgilendirme afişleri asıldı.

2.Eğitimsel Önlemler,

Bir eğitim Kurumu olarak çok büyük yatırımlar yaparak yeni dijital sistemler kurmak üzere düğmeye bastık. Bunlar derslerde artırılmış Sanal Gerçeklik uygulamalarını derslerimize entagrasyonu, Online derslerde dikkat ve konsantrasyonu artırmaya yönelik VR gözlük teknolojisini kullanarak derslerimizde kalıcı öğrenmeyi gerçekleştireceğiz. Ayrıca kendi dijital okulumuzu kurup öğrencilerimizin ders tekrarları yapmalarına da olanak sağlayacağız. 

Online eğitim ile yüz yüze eğitim arasındaki fark nedir?

Covid- 19 salgını sebebiyle okullara ara verilince öğrencilere bilgi verme uzaktan eğitimle yapıldı. Uzaktan eğitim günümüzde iki şekilde yapılmaktadır.birincisi derslerde video, etkinlik ve soru çözümü şeklinde. İkincisi o an yapılan canlı dersler şeklinde. Uzaktan eğitimin ile online eğitim arasıdaki  temel fark öğretmen ile öğrenciyi ayırması, öğrencinin yaparak yaşayarak öğrenmesinin engelleyerek hayatı deneyimlemesine engel olmasıdır.

Diğer farklar ise kullanım araçlarının farklı olması, uzaktan eğitimin daha gemiş kitlelere hitap etmesi, uzaktan eğitimin daha çok teknoloji ile iç içe olması, ölçme değerlendirme sisteminin farklı olması, yer ve zamandan bağımsız olarak sağlanması sıralanabilir.

Uzaktan öğrenmenin yüz yüze eğitime göre bazı avantajları da vardır.

Yüz yüze öğrenme imkanı bulunmayan öğrenciye ulaşılması, teknolojiden daha çok faydalınılması, tüm bireylerin eşit şartlarda eğitim alması ve dünyanın farklı ülkelerinden eğitim alınmasıdır.

Hem bir veli hem de bir yönetici olarak siz bu süreci nasıl yönetiyorsunuz? Psikolojik baş etme yönteminiz nedir?

Pandemi sürecinde tüm insanlarda en büyük yaratmış olduğu hasar, kaygı ve endişe durumu oldu. Bu nedenle çok kaygılanıp mutsuz olmamalıyız..
Dünya i le ayını anda bu süreci yaşıyoruz.Bu nedenle eğitimi durdurma, ara verme gibi bir seçeneğimiz bulunmadığı için küresel olarak yaşanan bu ani değişime uyum sağlamak çok önemli olduğunu düşünüyorum.

Pandemi sürecinde yaşanan tüm değişimlerde ayakta kalabilmek için en önemli nokta değişime hızlı bir şekilde adapte olmak ,öngörülü olmak ve yeniliklere açıklık olarak düşünüyorum. 

Biraz da kurumunuzdan bahsetmek istiyorum ama öncelikle eğitim dünyasındaki teknolojiye kaymayı nasıl yorumluyor ve gelecek için nasıl bir eğitim süreci öngörüyorsunuz? Eğitim nereye evriliyor? Tekno eğitime mi geçiyor dünya?

Zübeyde Hanım eğitim kurumları olarak pandemi süreci daha başlamadan okulumuz digital kampüs sürecine girmişti. Digital kampüs ile birlikte arttırılmış gerçeklik teknoloji, sanal gözlük uygulamaları ve uzaktan eğitim için digital eğitim içerikleri tamamlanmıştı. 

Peki Zübeyde Hanım eğitim Kurumları pandemi dönemde neler yaptı, öğrencilerine ne gibi destekler verdi ve hangi önlemeri aldı?

Uzaktan eğitim süreci öncelikle velilerimize online veli toplantıları ile detaylı bir şekilde rehberlik birimimizi tarafından anlatıldı. Süreçte velilerimizin kaygıları, ihtiyaçları ve beklentileri dikkate alındı. Velilerimize uzaktan eğitim süreci süreci boyunca evde yapabilecekleri tüm etkinlikler (kutu oyunları, filmler, eğitsel ve eğlenceli sorular, sanal müzele, e-kitap) hakından bilgilendirmeler yapıldı. 

Son olarak öğrenci ve velilere neler söylemek istersiniz?

Kurum olarak alınacak tüm önlemlerimiz aldık.İster yüz yüze eğitim olsun, isterse online eğitime devam ete zorunluluğumuz olsun bizler tüm önlemlerimiz aldık.

Gönül rahatlığı ile çocuklarını okula gönderebilirler.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.