Otizmli bireylerin eğitimi konuşuldu

Otizmli bireylerin eğitimi konuşuldu

Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı’nın “Otizm Farkındalık Ayı” kapsamında düzenlediği “Otizmli Bireyler Eğitimde Nerede?” başlıklı panel Yaşar Üniversitesi’nde gerçekleşti.

Otizm konusundaki çalışmaları destekleyen, Güzelbahçe’de otizmli öğrencilerin eğitim görmesi ve sosyal hayata kazandırılması amacıyla bir de okul yaptıran Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı, Birleşmiş Milletler tarafından tüm dünyada “Otizm Farkındalık Ayı” olarak kabul edilen nisan ayında “Otizmli Bireyler Eğitimde Nerede?” konulu panel düzenledi.

Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı tarafından, Yaşar Üniversitesi sponsorluğunda düzenlenen panele otizmli bireylerin aileleri, İzmir’de otizm üzerine eğitim veren okulların öğretmenleri, rehberlik araştırma merkezi çalışanları, liselerin ilgili bölümlerinde eğitim veren ve öğrenim gören öğretmen ve öğrenciler katılım gösterdi. Panelin oturum başkanlığını Otizm Dernekleri Federasyon Başkanı Ergin Güngör yaptı. Açılış konuşmasında otizmli bireylerin en temel ihtiyacının eğitim olduğuna vurgu yapan Ergin Güngör, hem akademisyenlerin hem de konuyla ilgili ve karar verici iki bakanlığın panelde konuşmacı olmasının çok değerli olduğunu söyledi.

Panelde “otizmli bireyler için yaşam boyu eğitim” konusunda konuşan Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Zihinsel Engelliler Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof.Dr. Atilla Cavkaytar:             ”Otizmde eğitim asla bitmez. Otizmli birey için önemli olan toplumla bütünleşmedir. Bunu sağlayabilmek için bireylerin yetenekleri ve becerilerine göre eğitimlere yönlendirilmeleri gereklidir. Gereksinimlerine uygun destekler bulunduğunda her birey çalışabilir” diyerek otizmli bireylerin yaşam boyu öğrenme sürecinin desteklenmesi gereğini vurguladı.

Konuşmasında Milli Eğitim Bakanlığı’nın otizmli bireylerin eğitimi konusunda yaptığı düzenleme ve iyileştirmelere dikkat çeken Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Rehberlik Hizmetleri Daire Başkanı Seyfettin Toraman, “ Otizm, Yaygın Gelişimsel Bozukluk tanısından çıkartıldı, artık Otizm Spektrum Bozukluğu(OSB) olarak tanımlanıyor. Destek Eğitim Programları ile otizmde daha fazla eğitime destek veriyoruz. “Kolaylaştırıcı” eğitmenler ile otizmli öğrencilerin hem okulda öğretmenlerin hem de evde ailelerin verdiği eğitimden daha fazla yararlanmalarını sağlıyoruz. Ayrıca, anne-baba ve öğretmenlerin psikolojik sağlamlığını artırmak için de destek programları planlıyoruz. Sorun var diyerek sorun çözülmez. Sorunun çözümüne katkı sağlamak gerekir” dedi. 

Panelde yaptığı konuşmada destek eğitim çevresine dikkat çeken Lefke Avrupa Üniversitesi Öğretim Üyesi ve İlgi Otizm Derneği Eğitim Koordinatörü Dr.Ersin Ufuk Timuçin, otizmli bireylerin ailelerine şu tavsiyelerde bulundu: ” Çocuğunuzu çok iyi tanıyın. Çocuğunuzun düzenli olarak kaydını tutun. Birkaç eğitimi aynı anda denemeyin. Kullanılan ilaçların olası etkilerini not edin, doktoruyla mutlaka paylaşın. Ebeveyn olarak sürecin içinde olun, haftalık, aylık hedefler koyun. Çocuğunuzun nerede ve ne zaman daha sorunsuz olduğunu bilin ve onu rahat ettirecek ortamlarda bulunmaya çalışın. Otizmli bireyin destek çevresi nitelikli hale gelirse, emin olun çok iyi şeyler olur.”

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Eğitim, Rehabilitasyon ve Sosyal Hayata Katılım Daire Başkan Vekili Elçin Tenteriz ise konuşmasında Otizm Eylem Planı’na değindi. Otizm konusunda özel düzenlemeler gerektiğinin altını çizen Tenteriz, bakanlığımızın desteği ile aileler ve eğitimcilerle birlikte otizmli bireylerin gelişimi ve yaşama katılımı  konularında Otizm Eylem Planı çerçevesinde çalıştıklarını belirtti. 

Panelin sonunda konuşmacılara Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı tarafından günün anısına teşekkür plaketi verildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.