Red Bull Oyunu!

Red Bull Oyunu!

Ali Eyce yazdı...

Dün İzmir’de, Optimum’da bir etkinlik düzenlendi.

Optimum ’un hemen dış kapısında ayrılan bir alanda, tırın üzerinde. ‘Göster Kendini’ etkinliği. Perdigital internet oyun sitesi ile sanal para şirketi ininal işbirliğiyle.

Oynadıkları genelin öldürmek, kesmek, biçmek olan oyunun Youtube kanalına yüklenmiş ve genelde çocukları etkisine almış bir akım.

Genç arkadaşlar, bilgisayar başına oturmuş, almış eline oyun konsülünü, geleni vurmuş, gideni vurmuş gelenle bir olmuş, gidenle bir olmuş yine vurmuş.

Öldürmek, yok etmek, boğaz kesmek, silahla kafasından vurmak, bıçakla boğazını kesmek gibi birçok öldürme üzerine kurgulu oyunlar.

Çocuklara sadece şiddeti sevdiren, şiddetin heyecanını kanıksatan bir oyun.

Buradaki oyundan çıkan sonuç, ‘Ne güzel yaşıyoruz’ değil,  ‘Ne güzel öldürüyoruz’ olabilir.

‘Silahlanmaya Hayır’, ‘Şiddete Hayır’ diyenlerin gelecek nesli böyle şiddet içerikli sözde oyunlarla yetişmesine önce ‘Hayır’ demesi gerekiyor.

Oyuna bırakalım, asıl konumuza gelelim. Merak ettim gittim İzmir Optimum’ma. Şiddetin sanaldaki sözüm ona oyun dünyasının halini görmeye.

Çocuklara şiddeti aşılayan bu sanal oyunun, reel etkinliğinde iki şey dikkatimi çekti. Birincisi, bir elinde iki yumurta kırılacak kadar küçük teflon tavayı atış hedefi haline getiren ve diğer elinde silah tutarak ona ateş etmeye çalışan kadın.

Rambo’nun kadın versiyonu Tomb Raider versiyonu gibi giyinmiş genç kadın, çocukların arasında dolaşarak onlara şiddetin kadınsı görsel halini sunuyordu.

Bir gün, bir erkek tarafından şiddete uğrar ve mağdur olursa, ona bu halinin fotoğrafını şikâyetçi olduğunda göstermek ve sormak gerekir erkeğin şiddete eğilimi nasıl oluyor diye?

İkinci tespit ettiğim durum ise Red Bull.  

Sayısı gün içinde binleri geçen etkinlik alanına gelenlerin yüzde 90’nı 12 yaşında altında çocuk. Şiddetle, öldürmek, kesmekle, biçmekle büyüttüğümüz küçük çocuklar.

Herhangi bir yerde 18 yaşında üstündekilere satışına izin verilen Red Bull, yüzde 90’ı 12 yaşın altında olan etkinliğin sponsoru olmuş.

Orada çocuğunu bekleyen bir anneni dediği gibi ‘Çocuklara Red Bull mu verecekler?’

Orada çocuğunu bekleyen bir babanın dediği gibi, ‘Red Bull’un bu etkinlikle ne alakası var?’

Cevap sorunun kendi içinde, neresinden baksanız çocuklara olumsuz etkileri olan oyuna, bir olumsuzluk etkiyi de Red Bull eklemeye çalışıyor.

Sonra da ‘Bu çocuklara, bu gençlere ne oluyor?’ diye önümüzdeki kitaplara, yasalar bakıyoruz.

Asıl bakmamız gerekin yeri görmemezlikten gelerek.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.