Sağlıkta Kalite Derneği’nin AB destekli projesi tamamlandı

Sağlıkta Kalite Derneği’nin AB destekli projesi tamamlandı

SAĞKAL tarafından hazırlanan ve Avrupa Birliği(AB)’nden ‘Yerel Sivil Toplum Kuruluşları Hibe Programı’ kapsamında hibe desteği alan ‘Güçlü STK SAĞKAL ile Sağlıkta Kaliteli İletişim” projesi başarıyla tamamlandı.

Mehmet ÖZDOĞRU-  Proje kapsamında işbirliği yapılan iştirakçi kurumlar başta olmak üzere, destekleyen kurumların katılımı ile gerçekleşen proje kapanış toplantısında, Güçlü STK SAĞKAL ile Sağlıkta Kaliteli İletişim” projesinin kazanımları aktarıldı. Yürütülen Avrupa Birliği Projesi kapsamında ‘Sağlıkta Kaliteli İletişim’ konusunda 15 kamu-STK ve üniversiteden, 32 katılımcının katılımı ile düzenlenen çalıştay ile kurumların bu konuda dile getirdiği sorunlar, çözümler ve potansiyel işbirliği fırsatları değerlendirildi. Hem anket hem de çalıştaydan elde edilen sonuçlar ışığında hazırlanan “Hasta ile İletişim Yeni Ufuklar: Sağlıkta Kaliteli İletişim” eğitim programı ile 10 eğitimci yetiştirildi. Düzenlenen 11 Bilgilendirme toplantısında hekimler, tıp fakültesi ve hemşirelik fakültesi öğrencileri, sağlık personeli ve hasta gruplarından 500 kişiye ulaşıldı ve eğitim verildi. Sağlıkta Kalite Derneği(SAĞKAL)  hibe programı kapsamında Türkiye’den 15 farklı il’e verilen yaklaşın 2 milyon 100 bin Euro hibe desteği içerisinde seçilen 38 STK arasında yer aldı. İzmir’e önemli bir AB desteği kazandıran ve başarıyla yürüten SAĞKAL, kamuoyu yaratma gücü yüksek bir STK olma yolunda dev bir adım atmış oldu. Proje kapsamında “SAĞKAL’ın idari, savunuculuk ve iletişim becerilerine geliştirmek” amaçlandı ve örnek bir STK olması için yeniden yapılanması sağlandı.

Toplantıda konuşan SAĞKAL Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Tuğrul, doktor ile hasta arasındaki iletişimin önemli olduğunu, gerek tanı ve gerekse tedavi sürecini etkilediğini belirtti. Tuğrul, proje kapsamında toplam 514 hasta ve 137 hekimin katılımı ile yapılan araştırma sonuçlarına göre hastaların ve hekimlerin iletişim sürecine farklı yaklaştıklarını ifade ederek, “Çoğu doktor iletişim sürecini tatmin edici bulmadığını, hastaların kendisini anlamadığını belirtiyor. Bunun nedeni olarak işaret edilen sorunlar, hastaların anlama düzeylerindeki yetersizlik, sağlık okuryazarlığı seviyesindeki düşüklük, kültürel farklılık, hastalardaki önyargı, duygudaşlık eksikliği ve yanlış bilgi kaynaklarıdır. Dolayısıyla, hekimlerin iletişim sürecinde yaşadıkları tatminsizliğin hastalardan kaynaklandığını düşündükleri anlaşılmaktadır. Diğer taraftan hastalar da hekimlerin yeteri kadar açıklama yapmamalarını, konuşurken tıbbi terim ve kavram kullanmalarını, hastayı yeterince dinlememelerini başlıca iletişim sorunu olarak göstermektedir. SAĞKAL olarak iletişimin kalitesinin arttırılabileceğine, her kesimin birbirini anlama konusunda mesafe alabileceklerine inanıyoruz” diye konuştu.

Örnek proje

Dış İşleri Bakanlığı AB Başkanlığı temsilcisi Ceyhan Çiçek ise “STK’ların bu hibelerden faydalanmasını istiyoruz. Temel amacımız ise yerel düzeyde kalmış, potansiyelini harekete geçirememişlere bir motivasyon olmasını, değişim ve dönüşümüne katkı sağlamak istiyoruz. 600 yakın proje başvuru geldi. 15 ilde bunu destekledik. SAĞKAL’ın projesi örnek bir proje. Programın amacına en iyi şekilde hazırlanan ve sonlandırılan bir proje. AB projesi üretmek zor bir süreçtir. Bu projelerin devamının gelmesini diliyorum” dedi.

Umut atölyesi evleri için kurumsallaşma modeli

SAĞKAL Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Değirmencioğlu, yürütülen proje kapsamında aynı zamanda SAĞKAL’ın sivil toplumda örnek bir başarı öyküsü olarak yürüttüğü "Umut Atölyesi Evleri"nin kurumsallaşması ve yaygınlaştırılmasının amaçlandığını söyledi. Değirmencioğlu, kurulduğu 2016 yılından günümüze 137 kadına 9 bin 498 gece konaklama imkânı sunan Umut Evleri, kanser hastalığı ile mücadele eden ve barınma sorunu yaşayan kadın hastaların tedavi sürecinde konforlu ve yeterli beslenmenin temin edildiği bir ortamda ve tümüyle ücretsiz olarak barınma ihtiyaçlarının karşılandığını belirtti. Değirmencioğlu, “Farklı ilçe ve hatta illerde yeni umut evleri kurabilmek amacıyla ve SağKal'ın değerlerini geleceğe güvenli şekilde aktarabilmek için bir çalıştay düzenlendik ve buradan elde edilen sonuçlar doğrultusunda bir kurumsallaşma modeli tasarladık" dedi.

Yeni projeler geliyor

SAĞKAL Proje Koordinatörü Zeliha Silleli Ünal ise proje kapsamında yapılanlar hakkında detaylı bir sunum yaptı. Sağkal'ın artan yönetim kapasitesi ile Sivil Toplum Diyaloğu kapsamında açıklanan güncel hibe programlarını da yakından takip ettiklerini belirten Zeliha Silleli Ünal 2 yeni proje için proje dosyası hazırladıklarını belirtti.

Proje kapsamında;

· SAĞKAL’ın stratejik planı oluşturuldu. Kurumsallaşma, lobi/savunuculuk ve sosyal medya konusunda eğitim alınarak kurumsal kapasite arttırıldı.

· Kurumsal kimlik çalışması ile derneğin görünürlüğü arttırıldı.

· Sağlıkta Kaliteli İletişim konusunda düzenlenen çalıştay ile 15 kurumdan katılan 32 temsilci ile STK-Üniversite-Kamu arasında güç birliği oluşturuldu. Yapılan anket çalışması ile 514 hasta ve 137 hekimin ihtiyaçları belirlendi.

· Sağlıkta Kaliteli iletişim konusunda yapılan çalıştay ve anket sonuçlarında yönelik hazırlanan eğitim içerikleri ile 10 eğitici yetiştirildi. Düzenlenen 11 bilgilendirme toplantısında toplam 500 kişiye eğitim verildi.

· SAĞKAL tarafından şehir dışından gelen ve kalacak yeri olmayan kanser hastalarına yönelik Balçova ve Kahramanlar’da açılan “Umut Ev”lerinin yaygınlaştırılması için kurumsallaşma modeli hazırlandı.

Tüm bu çalışmalar değerli proje iştirakçi kurumların katılımı ve işbirliği ile gerçekleştirildi.

• Balıkesir Kanserle Savaş Derneği

• Dokuz Eylül Rotary Kulübü

• Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları ABD. Tıbbı Onkoloji BD.

• Güzelyalı Rotary Kulübü

• Klinik Uygulamalı Hipnoz Derneği

• Kuşadası Soroptomist İş Ve Meslek Kadınları Kulübü Derneği

• Mavişehir Rotary Kulübü

• Meme Kanseri İle Savaşım Derneği (Meme KANDER)

• Senatürk Senoloji Akademisi

SİVİL TOPLUMDA SAĞLIKLI YAŞAMIN ADRESİ: SAĞKAL

SağKal, "Yaşamda sağlık için yenilikçi rol model olmak" vizyonu, " Bireylerin sağlıklı yaşamalarına katkı vererek toplum sağlığını korumak " misyonu doğrultusunda yolculuğunu sürdürmeye karar verdi. SağKal 2019-2022 Stratejik Planı kapsamında belirlediği stratejilerini destekleyecek Çalışma Grupları kurarak, karar alma süreçlerine üye ve gönüllülerinin katılımını sağlayarak daha da güçlenmeye devam etti.

KALİTELİ SAĞLIK İÇİN ÖNCE KALİTELİ İLETİŞİM

Sağkal Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Tuğrul, doktor ile hasta arasındaki iletişimin önemli olduğunu, gerek tanı ve gerekse tedavi sürecini etkilediğini belirtti. Tuğrul, proje kapsamında toplam 514 hasta ve 137 hekimin katılımı ile yapılan araştırma sonuçlarına göre hastaların ve hekimlerin iletişim sürecine farklı yaklaştıklarını ifade etti:

“Çoğu doktor iletişim sürecini tatmin edici bulmadığını, hastaların kendisini anlamadığını belirtmektedir. Bunun nedeni olarak işaret edilen sorunlar, hastaların anlama düzeylerindeki yetersizlik, sağlık okuryazarlığı seviyesindeki düşüklük, kültürel farklılık, hastalardaki önyargı, duygudaşlık eksikliği ve yanlış bilgi kaynaklarıdır. Dolayısıyla, hekimlerin iletişim sürecinde yaşadıkları tatminsizliğin hastalardan kaynaklandığını düşündükleri anlaşılmaktadır.

Diğer taraftan hastalar da hekimlerin yeteri kadar açıklama yapmamalarını, konuşurken tıbbi terim ve kavram kullanmalarını, hastayı yeterince dinlememelerini başlıca iletişim sorunu olarak göstermektedir. Sağkal olarak iletişimin kalitesinin arttırılabileceğine, her kesimin birbirini anlama konusunda mesafe alabileceklerine inanıyoruz.“

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.