Sarpedon Global Trade'den sürdürülebilir hizmet

Sarpedon Global Trade'den sürdürülebilir hizmet

Soycan Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Soycan, yılsonuna kadar 100 bin kalem ürüne çıkmayı hedeflediklerini, Amazon’un diğer ülkelerdeki platformlarında da B2B ve B2C satış yapmak için altyapı çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

E-ticaretin 10 yılda geleceği noktaya pandemi sebebiyle 1 yıl içerisinde geldiğini söyleyen Soycan Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Soycan, “Pandemiyle birlikte şirketler on yılda ulaşacakları online satışlara bir yılda erişti. Ancak tabii ki e-ticaretin büyüme oranı Türkiye ve tüm dünyadaki depo ve lojistiğin buna destek verebilmesiyle de doğrudan ilişkili. Günün sonunda e-ticaretin geleneksel ticaretten toplam alacağı payın önümüzdeki beş yılda yüzde 25’i geçmeyeceğini düşünüyorum. Şu anda ülkemizde e-ticaretin genel ticaretten ortalama yüzde 15 seviyelerinde pay aldığını göz önüne alırsak, bu büyümenin devam edeceğini söyleyebiliriz” diye konuştu.

Amazon’un diğer ülkelerdeki platformlarında da satış hazırlığı var

Soycan Şirketler Grubu iştiraklerinden Sarpedon Global Trade’in Amazon Türkiye ile yaptığı iş birliğine değinen Soycan, “Sarpedon olarak yıllardır sahip olduğumuz B2B satış tecrübesiyle Amazon Türkiye’ye, ‘Vendor’ statüsünde Türkiye’nin önde gelen markalarının ürünlerinin toptan tedarikini gerçekleştirmeye başladık. İş birliğinin ilerlemesiyle yalnızca Amazon Türkiye’de değil, Amazon’un diğer ülkelerdeki platformlarında da B2B ve B2C satış yapmak için altyapı çalışmalarımızı iki ay içinde tamamlamayı planlıyoruz. Şu ana kadar Amazon’a 10 bin kalem ürünün satışını gerçekleştirdik. Yılsonuna kadar 100 bin kalem ürüne çıkacağımızı öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.

soycan-sirketler-grubu-yonetim-kurulu-baskani-yilmaz-soycan.jpg

“Türkiye’nin en güçlü markalarıyla anlaşmalar yapıyoruz”

E-ticarette kısa sürede önemli ölçüde yol aldıklarını vurgulayan Soycan, “Önemli olan ticarette hizmet kalitesini sürekli tutabilmektir. Aslında B2C ya da B2B fark etmiyor, e- ticaretin kalbinde ‘müşteri deneyimi’ yatıyor. Buradaki ‘müşteri’ de Amazon. Nitekim Amazon Türkiye’den aldığımız siparişlerin artarak devam etmesi ve toptan tedarikini yaptığımız ürün ve marka çeşitliliğinin de her geçen gün hızla büyümesi bunu başarılı bir şekilde yaptığımızı gösteriyor.

Keyifle söyleyebilirim ki, Türkiye’nin en güçlü markalarıyla anlaşmalarımızı yapmaya devam ediyoruz. Çok yakında markalarla ortak lansman çalışmaları yürüterek tüm Türkiye ile bunu paylaşacağız” açıklamasında bulundu.

Sarpedon ile CAG Logistics’in gücü e-ticarete katkı sağlayacak

Şubat 2021’de e-ticaret sitesi sarpedonkids.com’u hayata geçirdiklerini anımsatan Yılmaz Soycan, ilk senede e-ticaret cirolarının 50 milyon TL’ye ulaşmasını öngördüklerini söyledi. Soycan, “Bu yıl bitmeden ahşap mutfak ve servis gereçleri, çocuk oyuncakları özelinde kendi markalarımızla üretim faaliyetlerimize başlıyoruz. Bu ürün gruplarıyla yurt dışındaki online satış kanallarında varlık göstereceğiz. 2021’in son çeyreğinde Almanya, ABD ve Birleşik Krallık’taki tüm pazaryerlerine girmiş olacağız. Bu doğrultuda bu yıl Amerika ve İngiltere şirketlerimizi kurduk. Hem satışını yaptığımız kendi markalarımızı hem de anlaşmalı olduğumuz Türk markalarını bu ülkelerin tamamında satışa sunacağız. 2022 yılı içinde KOBİ’lerimize de bu hizmeti açmayı planlıyoruz. Bizimle anlaşan bir KOBİ, ürününü 3 kıtada birden satışa sunabilecek. Hedefimiz ticari kabiliyetimizi grup şirketlerimizden CAG Logistics’in lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kabiliyetiyle birleştirerek bu know-how’ı Türkiye’deki şirketlerin hizmetine sunmak” dedi.

“Pazaryerlerinde korsan ürün satışının önüne geçilmeli”

Son olarak e-ticaret sektörünün sorunlarına da değinen Soycan, açıklamasını şöyle tamamladı:

“Türkiye’de e-ticaretin bugün geldiği noktada gereken dağıtım ve kargo altyapısı, bunu yazılımla destekleyecek altyapıya sahip değil, bu gelişmeler eş zamanlı gerçekleşmedi. Dolayısıyla müşteri deneyiminde sıkıntılar doğabiliyor. Bir diğer sorun da e-ticaret siteleri ve pazaryerlerinde korsan ürünler için denetleme mekanizmalarının düzgün çalışmaması. Bu denetimlerin daha katı regülasyonlara dayanması gerekiyor. Öte yandan pazaryerleri, tüketicilerin istediği ürüne en rekabetçi fiyatla ulaşması için bir fırsat. Ancak bu platformların markalı ve lisanslı ürünler konusunda tüketici haklarını çok daha fazla koruması gerekiyor.”

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.