Sarten'den Avrupa'ya ihracat!

Sarten'den Avrupa'ya ihracat!

Sarten, yurtdışındaki üç fabrikasından biri olan Bulgaristan fabrikasından yakın Avrupa'ya ihracat gerçekleştiriyor. 

Sarten Ambalaj CEO'su Zeki Sarıbekir, Bulgaristan'da ürettikleri metal gıda ambalajlarının yüzde 70'ini Yunanistan, Sırbistan, Romanya, Kuzey Makedonya, Polonya, Slovakya, Macaristan, Almanya ve Avusturya gibi ülkelere ihraç ettiklerini söyledi. Sarıbekir, Sarten'in kuruluşunun 50'inci yılı olan 2022 için 500 milyon dolarlık global ciro hedefi koyduklarını belirtti. 

Sarten'in bir aile şirketi olduğunu ve 1972 yılında Çorlu'da üretime başladığını söyleyen Sarten Ambalaj CEO'su Zeki Sarıbekir, gelinen noktada 3 bine yakın çalışanla Türkiye'nin en büyük ambalaj şirketi olarak 15 tanesi Türkiye'de 3 tanesi de yurtdışında olmak üzere 18 fabrika ile üretim yaptıklarını belirtti. 

Üretimlerinin yüzde 80'inin metal, yüzde 20'sinin de plastik ambalaj olduğunu ifade eden Sarıbekir, gıda, kozmetik ve endüstriyel ürünler olmak üzere 3 ayrı sektöre ambalaj ürettiklerini kaydetti. En büyük cironun yüzde 50 ile gıda sektöründen geldiğini anlatan Sarıbekir, "Kendimizi ambalajın süpermarketi olarak tanımlıyoruz. Bir markete gittiğinizde görebileceğiniz her ürüne ambalaj üretiyoruz." dedi. 

CİRONUN ÜÇTE BİRİ İHRACAT

Sarten'in son yıllarda ihracat performansında önemli bir artış olduğunu ve cironun yüzde 30'una ulaştığını anlatan Sarıbekir, "İhracatımızı yüzde 25'lerden yüzde 30'lara taşıdık. Meblağ olarak ise sene sonunda 120 milyon dolara ulaşacağımızı düşünüyoruz. İhracatımızı genellikle Avrupa'ya, Rusya ve çevresindeki ülkelere, Ortadoğu’ya ve Kuzey Afrika'ya yapıyoruz. Son dönemlerde ise Amerika'ya başladık. İhracatta özellikle gıda ve kozmetik alanında daha çok artış görüyoruz." dedi. 

Sarten olarak hedeflerini 'bölgesel bir ambalaj şirketi olmak' şeklinde belirlediklerine dikkat çeken Sarıbekir, bu anlamda yurtdışındaki fabrika yatırımlarının kendileri için çok önemli olduğunu söyledi. 

BULGARİSTAN'DAKİ FABRİKA AVRUPA'YA ÇALIŞIYOR

200 kişi civarında bir istihdamın olduğu ve 30 milyon dolara yakın ciro yapan Bulgaristan’daki fabrikanın da yakın Avrupa için kritik bir üretim yeri olduğunu anlatan Sarıbekir, "Bulgaristan'da ağırlıklı olarak gıda sektörü için metal ambalajlar üretiyoruz ve üretimin yüzde 70'ini ihraç ediyoruz. En önemli pazarlarımız ise Yunanistan, Sırbistan, Romanya, Kuzey Makedonya, Polonya, Slovakya, Macaristan, Almanya ve Avusturya gibi çevre ülkeler. Son dönemde Lübnan ve Fas gibi ülkelere de ihracata başladık. Bulgaristan'daki yatırımımız planladığımız gibi istikrarlı bir şekilde devam ediyor." diye konuştu. 

Sarten'in Rusya ve Hollanda'da da fabrikaları olduğunu kaydeden Sarıbekir, şöyle devam etti: 

"Rusya’daki fabrikamızda aerosol kutuları üretiyoruz. İki sene önce kurduğumuz Hollanda’da ise kozmetik ambalajları üretiyoruz. Son dönemde en önemli büyümeyi Hollanda'da gerçekleştirdik ve kapasiteyi ikiye katladık. Avrupa’da üç tane büyük liman var. Bunların en büyüğü Hamburg, ikincisi Rotterdam ve üçüncüsü de Antwerb. Bizim Hollanda fabrikamız Avrupa’nın en büyük ikinci ve üçüncü limanının tam ortasında kalıyor, istediğimizi kullanabiliyoruz."

50 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Sarten olarak ihracatta bir numaralı pazarın Rusya olduğunu ve onu İngiltere'nin takip ettiğini anlatan Sarıbekir, yeni hedeflerinin ise Amerika kıtası olduğunu ifade etti.  2022'nin Sarten'in 50'inci yılı olacağını vurgulayan Sarıbekir, o zamana kadar yurtiçi ve yurtdışında toplam 50 milyon dolarlık yatırım yapmak istediklerini ve bu yatırımı da üçe böleceklerini kaydetti.  Sarıbekir, "Global olarak kapasitemiz 500 milyon doları bulur, Türkiye’de 400 milyon doları geçeriz. İhracatta da 150 milyon doları buluruz." diye konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.