60 milyon turist bekleniyor

Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, turizm sektörünün 20023 yılında yeni bir rekora daha imza atacağını söyledi.

Türkiye'nin turizmdeki istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü dile getiren Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, Bodrum olarak 2023'te, 2022 yılından daha parlak bir sezona imza atacaklarını söyledi.

Girgin, “Dünyanın en önemli destinasyonlarından biri olan Bodrum'da 2022 yılında deniz ve havayoluyla gelen toplam 1 milyon 150 bin civarında turisti ağırladık. Bu hem sektörümüze hem de ülkemize sağladığımız katma değer anlamında memnuniyet verici. Geldiğimiz noktada, 2023'te de bu rakamların üstüne çıkmak amacıyla hedefimizi büyüttük. Bodrumlu turizmciler olarak tüm altyapı ve diğer renovatif işlemleri tamamladık. Bodrum, merkez Avrupa ve Rusya gibi ülkeler için önemli bir pazar. Önümüzdeki Nisan ayında uçuşlar başlayacak. Yeni sezonda eğer bir aksilik yaşanmazsa 2022 yılını da geçmeyi planlıyoruz” diye konuştu.

60 MİLYON TURİST HEDEFİ

Geçtiğimiz Türkiye'yi 51 milyon kişinin ziyaret ettiği bilgisini veren Yiğit Girgin, “2022 yılında Türkiye'nin turizmden elde ettiği gelir 46 milyar dolar oldu. Bakanlığın açıklamalarına göre 2023 yılında turist sayısı 60 milyon ve elde edilecek gelir hedefi 56 milyar dolar olarak belirlendi. Bunda tesis ve hizmet kalitesinin yanı sıra; yurtdışına göre uygun fiyatlarımızın da etkisi büyük. Öte yandan

Kahramanmaraş'ta yaşanan depremin ardından sektör durağanlık yaşadı. Fakat mart ayıyla birlikte sektör yeniden canlandı. Ülkemizi tercih edenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Bodrum birçok ülke için önemli bir destinasyon. Hem lüks hem de diğer segmentlerdeki turisti ağırlıyor. Yatak sayısı olarak da iyi bir noktadayız. Fakat birçok ürünü dolara endeksli olarak aldığımız için yatırımcıların işletme maliyetleri de çok yükseldi” ifadelerini kullandı.

"GELECEĞE UMUTLU BAKIYORUZ"

Turizmciler olarak geleceğe umutla ve pozitif şekilde baktıklarını da kaydeden Yiğit Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Artık her yıl rekorlar kırmaya alışacağız. Planlamamızı orta ve uzun vadeli yapmalıyız. Pozitif bakış açısıyla gerçekçi hareket etmeliyiz. Ayağımızı yere sağlam basmalıyız. Çünkü son birkaç yıldır gördük ki; zorlayıcı etkenler birden bire turizmi ve rezervasyonları etkiliyor. Ülke olarak üst üste pandemi, deprem, yangın ve sel felaketi yaşadık. Fakat zor günleri elbirliğiyle atlatmayı ve yaraları sarmayı başardık. Kendimizi sürekli olarak güncellemeli ve günü yakalamak zorundayız. Destinasyon pazarlamasına 360 derece bakmalıyız. Rakip destinasyonları takip etmeliyiz. Artık daha sürdürülebilir politikalarla Türk turizminin de yol haritasını çıkarmalıyız. Akdeniz çanağında hala güçlü bir oyuncu olarak varlığımızı sürdürüyoruz. Ülke olarak turizmde yönetici ihraç eden bir pozisyondayız. Yurtdışında yüksek kademelere Türk yöneticilerin geldiğini görüyoruz. Ürün ve hizmet kalitemiz, fiyatlandırmalar bu sezonun daha da hareketli geçeceği yönünde bizleri cesaretlendiriyor. 2023 yılı, 2022 yılının üzerinde bir planlama kapasitesine sahip olacak”

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri