MTM Medya Takip Merkezi, 01–31 Ağustos 2025 tarihleri arasında internet, televizyon, yazılı basın ve sosyal medyayı kapsayan 10 bini aşkın kaynak üzerinden büyükşehir belediye başkanlarının görünürlüğünü analiz etti. Ağustos ayı verileri, geleneksel medyada başkanlar arasındaki rekabetin yoğunlaştığını, sosyal medyada ise Ekrem İmamoğlu’nun rakiplerine büyük fark atarak zirvedeki yerini koruduğunu ortaya koydu.
GELENEKSEL MEDYADA REKABETİN YENİ DENGESİ
Ağustos ayında medyanın ilk üç sırasında Ekrem İmamoğlu, Cemil Tugay ve Özlem Çerçioğlu yer aldı. İmamoğlu, 52 binin üzerinde haberle liderliğini sürdürdü. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, haber sayısını yüzde 7’ye yakın artırarak Temmuz’daki 4. sıradan Ağustos’ta ikinci sıraya yükseldi. Geçtiğimiz ay CHP’den AK Partiye geçen Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu ise yüzde 15’e yakın artışla 5. sıradan 3. sıraya çıktı. Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce de bu ay öne çıkan isimlerden biri oldu; Temmuz’da ilk 10’da yer almazken Ağustos’ta 15 bini aşkın haberle 9. sıradan listeye girdi.
MEDYADA EN ÇOK KONUŞULAN BELEDİYE BAŞKANLARI
Ekrem İmamoğlu: 52 bin 516 haber
Cemil Tugay: 46 bin 313 haber
Özlem Çerçioğlu: 42 bin 6 haber
Mustafa Bozbey: 40 bin 188 haber
Memduh Büyükkılıç: 39 bin 776 haber
Uğur İbrahim Altay: 22 bin 750 haber
Ahmet Aras: 19 bin 46 haber
Mehmet Hilmi Güler: 15bin 802 haber
Ayşe Ünlüce: 15 bin 044 haber
Tahir Büyükakın: 14 bin 471 haber
DİJİTAL ARENADA BELİRGİN LİDERLİK
Sosyal medyada ilk üç sırada Ekrem İmamoğlu, Özlem Çerçioğlu ve Mansur Yavaş öne çıktı. İmamoğlu, 719 bin paylaşım ile açık ara zirvede yer alırken; Çerçioğlu, 607 bin iletiye ulaşarak Temmuz’a göre yüzde 7’lik bir artış yakaladı. Mansur Yavaş ise 230 bin etkileşimle üçüncü sırada kalarak sosyal medya gündemindeki güçlü varlığını sürdürdü.
SOSYAL MEDYADA EN ÇOK KONUŞULAN BELEDİYE BAŞKANLARI
Ekrem İmamoğlu: 719 bin 100 ileti
Özlem Çerçioğlu: 607 bin 000 ileti
Mansur Yavaş: 230bin 500 ileti
Fatma Şahin: 54 bin 800 ileti
Zeydan Karalar: 46 bin 900 ileti
Muhittin Böcek: 36 bin 400 ileti
Cemil Tugay: 19 bin 900 ileti
Tahir Büyükakın: 16 bin 300 ileti
Ahmet Akın: 11bin 900 ileti
Mustafa Bozbey: 11 bin 000 ileti
MEDYA REKABETİ GENİŞLERKEN DİJİTALDE FARK AÇILDI
MTM Medya Takip Merkezi ağustos verileri, belediye başkanlarının görünürlük stratejilerinde farklı bir tablo ortaya koydu: geleneksel medyada rekabet güçlenirken, sosyal medyada liderlik giderek tek bir isim etrafında yoğunlaştı. Medyada ilk 5 isim (İmamoğlu, Tugay, Çerçioğlu, Bozbey ve Büyükkılıç) birbirine yakın haber hacimleriyle dengeli bir görünüm sergiledi. Temmuz’da daha çok birkaç isim arasında yoğunlaşan görünürlük, Ağustos’ta yeni aktörlerin de listeye girmesiyle daha geniş bir dağılıma kavuştu.
Sosyal medyada ise tablo keskin biçimde farklılaştı. Ekrem İmamoğlu, 719 bin paylaşım ile tek başına dijital gündemi belirledi. Özlem Çerçioğlu’nun yükselişi, 607 bin ileti ile onu sosyal medya liderliğinde ikinci sıraya taşıdı. Mansur Yavaş da 230 binlik etkileşimle ilk üçteki konumunu koruyarak dijitaldeki varlığını pekiştirdi.