Daha çok tanıtım daha çok diyalog gerek

Egeli turizmciler, önemli hedef pazarlardan biri olan Almanya’nın farklı kentlerinden gelen tur operatörü ve seyahat acentesi yetkililerini İzmir’de ağırladı.

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, İzmir’i tanıtmanın milli bir görev olduğunu söyledi. Konuk turizmcilerin en önemli talebinin daha fazla tanıtım olduğunu belirten İşler, “Ülkemizle ilgili olumsuz algıyı yok etmenin yolu daha çok tanıtım, daha çok diyalog” dedi.

Egeli turizmciler, 2012 yılından beri gerileme gösteren Alman pazarından gelen turist sayısını artırmak amacıyla işbirliğine yöneldi ve tanıtım atağı başlattı. Almanya’da ağırlıkla doğrudan satış yapan 60’a yakın tur operatörü ve seyahat acentesi yetkilisi Kültür ve Turizm Bakanlığı, İl Kültür Turizm Müdürlüğü, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK), Sun Express, Çeşme Belediyesi, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Bölgesel Yürütme Kurulu ve İzmir Turist Rehberleri Odası (İzRO) işbirliğiyle İzmir’de ağırlandı.

Almanya’dan gelen turizmciler, iki günlük hızlandırılmış program kapsamında ilk gün kent merkezini gezdi. Kordon, Kemeraltı, Agora ve Tarihi Asansör’ü ziyaret eden turizmciler, kent merkezindeki renkli ve modern yaşam biçimini gözleme fırsatı buldu, yöresel lezzetleri tattı. İkinci gün ise Çeşme ve Alaçatı’da ağırlanan turizmciler, Meryem Ana Evi’ni, Efes Antik Kenti’ni ve Şirince Köyü’nü gezerek bilgi aldı.

TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, böyle bir dönemde 60 tur operatörünü getirerek bu ülkenin ne kadar güvenli, huzurlu, İzmir’in ise turizm değerleriyle donanmış bir şehir olduğunu göstermenin milli bir görev olduğunu söyledi. İşler, “Konuklarımızla yaptığımız görüşmelerde Türkiye’nin şu anda politik ortamın ve diplomasinin getirmiş olduğu negatif algının bedelini ödediğini daha iyi anladık. Ülkemizle ilgili olumsuz algıyı yok etmenin yolu daha çok tanıtım, daha çok diyalog” görüşünü dile getirdi.

En iyi tanıtımın doğrudan tanıtım olduğunu kaydeden Mehmet İşler, “Acentelerin en önemli talebi daha fazla tanıtım oldu. Kendileri bizden Münih’de, Köln’de, Berlin’de, Düsseldorf’ta ve büyük kentlerde fam trip, road show ya da tanıtım günleri tarzında etkinlikler yapmamızı tüketiciyle doğrudan iletişim kurmamızı istediler” dedi. İşler, “Gelen yabancı tur operatörü ve seyahat acentesi yetkilileri İzmir’e hayran kaldı. Konuk turizmciler, İzmir’in gastronomisi, termal, tarihi ve arkeolojik değerleriyle dünya turizm pastasından mutlaka yer alması gerektiğini ifade ettiler. Paydaşlarımızla birlikte bunun için yeni projeler yapacağız” diye konuştu.

Başka ülkelerde ve kentlerde olmayan özelliklere sahip ülkemize ve  İzmir’e ciddi kayıplar yaşatan olumsuz algının değişmesi için çaba harcadıklarını ve ETİK olarak büyük performans gösterdiklerini anlatan Mehmet İşler, bu süreçte 60’a yakın acente yetkilisini Türkiye’ye getirmenin önemli olduğunu söyledi. Bu etkinlik için elini taşın altına koyan ve gönüllü olarak hizmet veren tüm paydaşlara teşekkür eden İşler, “Milli bir görevi yerine getirmenin huzurunu yaşıyoruz. Konuklarımızın ağırlanmasında paydaşlarımızla birlikte büyük katkılar koyan ve konaklamayı sağlayan Swissôtel Büyük Efes İzmir, Mövenpick Hotel Izmir ve Aqua Fantasy Aquapark Hotel yöneticilerine şükranlarımızı sunuyoruz” dedi. Mehmet İşler, bu tür etkinliklerin daha geniş kapsamlı olarak yineleneceğini sözlerine ekledi.
 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri