Facebook, Ray-Ban ile el sıkıştı.

Facebook, gözlük markası Ray-Ban’in ana şirketi Luxottica ile güçlerini birleştirme kararı aldı.

Ray-Ban, Luxottica isimli şirketin kanatları altında faaliyet gösteren uluslararası çapta bir gözlük markası. Bu markayı Facebook ile bir araya getiren ise tabii ki Artırılmış Gerçeklik teknolojisi. İki şirket ortaya çıkan raporlara göre, Orion isminde bir gözlük projesi üzerinde çalışıyor. Tahminler ise 2023 ile 2025 yılları arasında bu gözlüğün tüketicilere sunulacağı yönünde.

Projenin temelinde Facebook’un akıllı telefon algısını tamamen değiştirme isteği yatıyor. Geliştirilen gözlük, kullanıcılara bilgi veren bir ekrana sahip olacak. Ayrıca, gözlük ile görüşme yapmak ve sosyal medya platformlarında canlı video izlemek de mümkün olacak. Aynı zamanda Facebook’un geliştirdiği yapay zekalı ses asistanı da bu gözlükte kullanılacak.

Facebook Ray-Ban ile birlikte geliştirdiği gözlüğün şu sıralar formu iyileştirilmeye çalışılıyor. Şirketlere yakın kaynaklardan alınan bilgilere göre Facebook, şık bir cihaz ortaya çıkarmak için boyutları küçük tutmayı tercih ediyor.

Facebook’un bu gözlük ile Artırılmış Gerçeklik alanına giriş yapması ve Oculus Sanal Gerçeklik birimin geliştirmesi diğer oyuncuların da bu alanda faaliyet göstermesine neden olacak. Microsoft, Magic Leap, Snap, North ve Vuzix‘in bu alanda çalışmalar yaptığı biliniyor. Bununla birlikte Apple’ın bu alanda oyun değiştirici olabileceği de düşünülüyor. Ancak, tüm bunların daha hızlı bir şekilde gerçekleşmesi için Facebook’un öncülüğü şart. Son olarak, Apple’ın hali hazırda iPhone ve iPad modellerinde kameralar aracılığıyla Artırılmış Gerçeklik deneyimi sunduğunu belirtelim.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Teknoloji Haberleri