Gayrimenkul satış-pazarlama sektörü yeni döneme giriliyor

Ekonomist Prof Dr Ahmet Yılmaz, ‘Türkiye’de emlakçı enflasyonu sona erecek, Gayrimenkul PR modeliyle satış pazarlama kabiliyetleri ve işlem hacmi artacak’ dedi

Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği ile emlak sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin taşıması gereken şartlar belirlenmiş ve yetki belgesi şartı getirilmişti. Bu kapsamda uygulamanın hayata geçmesiyle emlakçılık sektörü yeni bir tanımlamayla iş yapmaya başlayacak ve ekonomistlerin ağırlığı hissettireceği bir sektör haline gelecek. Kayıt dışı çalışanların devre dışı kalacağı sektörde, devletin vergi toplama potansiyeli de artacak

Türkiye’de klasik emlakçılığın sona ereceğini, batılı ülkelerde olduğu gibi emlak satış-pazarlama sektörünün bütünüyle profesyonellerin yapabileceği bir iş yapma biçimine dönüşeceğini belirten ekonomist Prof Dr Ahmet Yılmaz şu önemli analizi yaptı

Gayrimenkul, finansmanın en önemli değişim araçlarından biridir ve bu iş bütünüyle konusunda uzman belgeli kişiler tarafından yapılması gereken önemli bir ticari danışmanlık faaliyetidir. Batılı ülkelerde gayrimenkul danışmanlığı en itibarlı meslekler arasında yer alır. Türkiye’de de bu sektör kanunlar nezdinden belirli bir disiplin altına alınması sektör açısından çok değerli bir başlangıç olacak. Tüketiciler, ihtiyaçlarına uygun gayrimenkulü edinmek için sadece yetki belgeli danışmanlarla çalışarak, kanunlar nezdine, ekonomik ve sosyal yönden avantajlı konuma geçecek. 

Türkiye’de emlakçı enflasyonu sona erecek

‘Müşteriniz varsa getirin, yetki ve sözleşme yapmıyoruz’ ifadelerinin artık hiçbir geçerliliği kalmayacak. Çünkü; Gayrimenkul danışmanları, satış yetkisi olmadan gayrimenkulle ilgili, yer gösterme, ilan yayınlama, pazarlama yapma, kaparo alma, müşteri getirme, kontrat hazırlama gibi hiçbir emlak faaliyetince bulunamayacağı için, mutlaka satış yetkisi vermeliler

Yeni dönemin en çok öne çıkacak konu ise Gayrimenkul PR modeli olacak. İlanı girip, brandayı asıp müşterinin aramasını bekleme dönemi etkisiz kalacak, alternatif pazarlama araçlarının işlem yapma hacmi, klasik yöntemlere oranla en az 16 kat artacak. Dolayısıyla, mülk sahipleri ve inşaat firmaları, gayrimenkullerini en hızlı ve en değerli bir şekilde satmak istiyorlarsa, batılı ülkelerde uygulanan Gayrimenkul PR modelini tercih etmeliler 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri