Gmail kullananlar dikkat! Doğruysa vahim...

Yeni bir raporda, Google’ın kişiselleştirilmiş reklamlar için artık Gmail’deki içerikleri üçüncü tarafın okumasına izin veriyor. Gmail kullanıcılarının gelen kutuları baştan aşağı analiz ediliyor.

Wall Street Journal'un raporuna göre, Google, yazılım geliştiricilerinin alışveriş fiyatı karşılaştırmaları, seyahat planlayıcıları veya diğer araçlar sunan e-posta tabanlı hizmetlere kaydolmuş milyonlarca Gmail kullanıcısının gelen kutularını taramaya devam ediyor. 

Google'ın Gmail programının bir parçası olan Vetted uygulama geliştiricilerine, yeni hizmetler veya uygulama özellikleri sunmak için bu e-postaları okumalarına izin veriyor. Normal olarak, e-postaların büyük bir kısmı bilgisayar yazılımı tarafından elektronik olarak taranıyor. Ancak bazı durumlarda insan çalışanlar okumayı gerçekleştirebiliyor. 

Örneğin, pazarlamacıların ilgisini çeken veriler için e-posta gönderen bir firma olan Return Path, 2 milyondan fazla kişinin gelen kutularını tararken, 8 binden fazla e-posta çalışanlar tarafından okunuyor. Diğer pazarlama şirketleri ve uygulamacılar da Gmail e-postalarına erişebiliyorlar.

Raporda, 25'den fazla mevcut ve eski uygulama geliştiricisi ile veri şirketi çalışanlarıyla yapılan görüşmelere dayanarak, uygulamanın sektörde yaygınlaştığı tespit edildi. 

Haziran 2017’de, Google o yıl içinde şirketin kullanıcı ayarlarına göre Reklam sunmaya başlayacağını duyurdu. Bu durum, tüketici Gmail hesaplarının hiçbir reklam kişiselleştirmesi için kullanılmayacağı veya taranmayacağı anlamına geliyordu.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Teknoloji Haberleri