Haber içeriklerinde vergi ve zam ön planda

Ajans Press’in gerçekleştirdiği medya araştırmasına göre, 64 bin 320 habere konu olan sigaranın, sağlık, zam ve tüketim için harcanan para başlıklarıyla ön planda olduğu kaydedildi.

Medya takip kurumu Ajans Press, OECD Sağlık İstatistikleri 2021 verilerinden ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre Türkiye’nin yüzde 28 oranla en çok sigara içen OECD ülkesi olduğu saptandı. 15 yaş üstü kişilerin baz alındığı araştırmada, Türkiye’den sonra Endonezya’da yüzde 27,6, Rusya’da yüzde 25,8, Yunanistan ve Macaristan ise 24,9 olarak sırasıyla listede yer aldı. Buna karşın Kosta Rika, Meksika, İzlanda, Norveç ve Brezilya gibi ülkelerde bu oranların yüzde 10’un aldığında olduğu kaydedildi. Tüm ülkelere bakıldığında ise erkeklerin kadınlara oranla daha fazla sigara tükettiği ortaya çıktı.

MEDYAYA YANSIYAN HABER İÇERİKLERİNDE VERGİ VE ZAM ÖN PLANDA

Ajans Press’in gerçekleştirdiği incelemede, sigara başlıkları altında birçok konunun medyaya yansıdığı görüldü. Haber adetlerine bakıldığında 64 bin 320 habere konu olan sigaranın, sağlık, zam ve tüketim için harcanan para başlıklarıyla ön planda olduğu kaydedildi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri