Yapımına 2010’da başlanan yol çalışmalarında bugüne kadar bazı kesimler trafiğe açılmış, 201 kilometresi ana gövde, 33 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere hizmete alınmıştı. Bugün ise 183 kilometresi ana gövde, 9 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere toplam 192 kilometrelik kesim de trafiğe açılacak. İstanbul-İzmir arasındaki toplam uzunluk ise 404 kilometre olacak. Bu uzunluğun 20 kilometresi bu proje kapsamı dışında, Bursa çevre yolu kapsamında yapılırken, İstanbul-İzmir arasındaki yaklaşık 515 kilometrelik mevcut devlet yolu da 404 kilometreye düşmüş olacak.
Yetkililer proje sayesinde sürücülerin zaman ve akaryakıt tasarrufunda bulunacağını ifade etti. Mevcut yol ile şu anda İstanbul-İzmir arası 8.5 saatte katedilebilirken, trafiğin ortalama hızı da 40-45 kilometre arasında alınabiliyordu. Yeni yapılan bu yol ile 404 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu 3.5 saatte tamamlanabilecek. Proje için bugüne kadar 7 milyar dolar harcama yapılırken, 2.5 milyar TL’de idare tarafından kamulaştırma işlemleri için harcandı. Proje için harcanan 7 milyar dolarlık finansman ise projeyi yapıp işletecek görevli şirket tarafından karşılandı.