JAPONYA’DA İZMİR'İN TANITIMI YAPILDI

İzmir’in turizm ve yatırım olanakları, Japonya’nın başkenti Tokyo’da düzenlenen Japonya Turizm Fuarında (Tourism EXPO Japan) tanıtıldı.

Japonya Seyahat Acenteleri Birliği (JATA), Japonya Seyahat ve Turizm Birliği (JTTA) ve Japonya Ulusal Turizm Kurumu (JNTO) tarafından, 21-24 Eylül 2017 tarihlerinde bu yıl dördüncü kez hayata geçirilen Japonya Turizm Fuarına İzmir’den İzmir Kalkınma Ajansı ve İzmir Ticaret Odası katılım sağladı.

Fuarın halka kapalı olan ilk iki gününde Japon seyahat acenteleri, tur operatörleri, yayın kuruluşları ve diğer turizm otoriteleriyle çok sayıda birebir görüşme gerçekleştirildi ve İzmir’in turizm ve işbirliği olanakları hakkında bilgilendirmeler yapıldı.

Fuar alanında Türkiye standının içinde yer alan İzmir bölümünde dünyanın dört bir yanından gelen turizm profesyonellerine İzmir tanıtımı yapıldı. Fuarın en merkezi konumlarından birinde yer alan İzmir bölümü fuar boyunca yoğun ilgi gördü. Asya ve Pasifik Bölgesinin tümüne hitap etme açısından önemli bir fuar olan JATA Turizm Fuarını bu yıl geçtiğimiz yılların hepsinden daha yüksek bir katılımla, 191.500 kişi ziyaret etti, 130 ülke ve bölgeden, 1.310 firma ve kurum ziyaret etti.

İzmir Kalkınma Ajansı Tanıtım ve Dış İlişkiler Birimi Uzmanı Çetin Haşar “İzmir’e Japonya, Kore ve diğer Asya Pasifik ülkelerinden gelen turist sayısının artırılması amacıyla bu yıl üçüncü defa yer aldığımız Japonya Turizm Fuarı, hem değişen talebi daha iyi anlamamızı hem de İzmir’in görünürlüğünü artırmamızı sağladı. Fuar süresince onlarca tur operatörü, turizm otoritesi ve medya temsilcisinin yanı sıra potansiyel yatırımcılarla görüşme fırsatı yakaladık. Japon turizmcilerin, geçtiğimiz yıllarda düşük talep nedeniyle, görece azalmış olan Türkiye ve İzmir ilgisinin bu yıl yeniden artmakta olduğunu gördük. Bu ilginin tüm bir yıl boyunca değerlendirilmesi ve Japon turistlerin İzmir’de geçirdikleri gün sayısının artırılması amacıyla Tokyo Kültür ve Turizm Müşavirliğimiz ve Japonya’nın turizm kuruluşlarıyla daha aktif işbirlikleri geliştirmeyi planlıyoruz” dedi.

Genel olarak deniz-kum-güneş turizmi olarak tanımlanan kitle turizminden ziyade tarih, din, doğa ve diğer alternatif turizm olanaklarının, Japon turistler tarafından ilgi görüyor olması, İzmir’in de Japonya pazarı için önemli bir yere sahip olmasını sağlıyor. Bu nedenle fuara, UNESCO Kültür Mirası Listesinde yer alan Efes ve Bergama'nın özellikle vurgulandığı ve İzmir’in tarihi ve kültürel kimliğini ön plana çıkaran ve Japonya’daki hedef kitleye yönelik ve Japonca olarak hazırlanan, sunum, tanıtım videoları ve diğer tanıtım materyalleriyle katılım sağlandı.

Bu yıl fuar kapsamında ilk defa oluşturulan ve tüm Avrupa’dan 20 seyahat rotasının posterlerinin sergilendiği Avrupa Meydanı’nda İzmir’in de tanıtımı yapıldı. Japon Seyahat Acenteleri Birliği ve Japon Yurtdışı Seyahat Konseyi Avrupa Çalışma Grubu ve Büyükelçiliklerin katılımıyla oluşturulan jüri, Türkiye’den İzmir Zeytin Rotasının sergilenmesini kararlaştırdı. 

Fuar süresince Japonya Seyahat Acenteleri Birliği (JATA) ve Japonya Seyahat ve Turizm Birliği (JTTA) ile de görüşmeler gerçekleştirildi. Bu görüşmelerde, İzmir, İstanbul ve Kapadokya bölgelerini kapsayan, JATA yetkilileri ve Japon Seyahat Acentelerine yönelik bir ziyaret programı oluşturulması kararlaştırıldı.

Ayrıca, Japonya’da faaliyet gösteren, Türkler ve Japonlar tarafından kurulmuş firmaların üye olduğu Japon Türk Dostluk ve Ticaret Derneği ile bir toplantı gerçekleştirildi. Toplantıda Dernek üyesi firmalara, İzmir’in yatırım olanakları hakkında da bilgilendirme yapıldı. Geniş katılımlı yatırım tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla görüşmeler devam ediyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri