Mobil uygulamalardan gelir elde etmek çok kolay!

AppsFlyer Türkiye ve Orta Doğu Satış Direktörü Ece İnanç Stepien, mobil pazarlamacıların sonuçları optimize etmek için nereye odaklanması gerektiğine dair önemli ipuçları veriyor.

"2022 Ramazan ayı da, geçen yıl olduğu gibi uygulamalara ivme kazandırmak için benzer fırsatlara açık olacak. Kampanyaların dikkatli bir şekilde planlanması ve erken uygulanması, markalar için mobil etkileşim talebinde beklenen artıştan yararlanmanın anahtarı olacak gibi görünüyor." diyen AppsFlyer Türkiye ve Orta Doğu Satış Direktörü Ece İnanç Stepien, üç adımlı bir kılavuz ile mobil pazarlamacıların sonuçları optimize etmek için nereye odaklanılması gerektiğine dair şu önerileri paylaştı:

Kullanıcı sayısını artırarak kampanyalara erken başlayın

Ramazan'dan çok önce tüketicilerin düşünceleri rutin olarak hediyelere ve alışverişe yöneliyor. Bu, diğer uygulamalarda reklam yayınlamak, e-posta veya sosyal medya gibi kendi kanallarınızı kullanmak veya “influencer”lar ile çalışmak gibi pazarlama etkinliği yolları ile kullanıcıları bir uygulamaya çekmek için en ideal zamandır.

Elbette, bir marka için işe yarayan bir şey başka bir marka için işe yaramayabilir. Stratejik olarak iş hedeflerinize bağlı olmayan veya hedef kitlenize yönelik olarak hazırlanmayan kampanyalar yürütmek, pazarlama bütçelerinin gereksiz yere harcanmasına neden olur.

Bu noktada, cazip içerikler kullanarak ilgi alanına dayalı kitleler oluşturmak için kitle zekâsından yararlanmak büyük önem taşır. Bu, yalnızca doğru mesajı doğru hedef kitleye göndermenizi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda yeniden pazarlama kampanyalarının da başarılı olmasına yardımcı olur.

Kullanıcıları dönüşüme yönlendirmek için yeniden pazarlama kampanyalarını ölçeklendirin

Ramazan'ın başlangıcından bir hafta sonra, yeniden pazarlama kampanyalarına geçiş yapmak ve bunları ölçeklendirmek, kullanıcıları dönüşüme yönlendirmeye yardımcı olacaktır. Pazarlamacılar; push bildirimleri, e-posta, SMS ve programatik reklamları (uygulama içi ve web) kullanan çok kanallı yeniden pazarlama kampanyalarını hayata geçirmelidir. Yine bu noktada, markaların konum veya demografik veriler gibi belirli ölçütlere dayalı olarak potansiyel ve/veya mevcut kullanıcılardan oluşan bir gruplandırma yapmasına olanak tanıdığından etkili kitle segmentasyonu son derece önemlidir. Bu gruplara daha sonra ilgi alanlarına uygun belirli mesajlarla ulaşmak mümkün olacaktır.

Uygulama deneyimini optimize ederek etkileşimi teşvik edin

Kullanıcı edinme sadece indirmelere eşittir. Herhangi bir dijital varlıktan gelir elde edilmesi kullanım gerektirir. Uygulama geliştiricileri, “app onboarding” da dâhil olmak üzere tüm müşteri deneyimini dikkate almalıdır.

2021'de yapılan bir araştırma, günümüzde tüketicilerin telefonlarında herhangi bir anda yüklü ortalama 40 uygulama olduğunu, ancak etkileşim sürelerinin yaklaşık %90'ını yalnızca 18 tanesine ayırdığını gösteriyor. Bu 18 uygulama, muhtemelen tüketici için güçlü bir amaca hizmet etmesi, harika bir kullanıcı deneyimine ve kolay bir kurulum sürecine sahip olmasıyla öne çıkıyor.

Bir kullanıcı edindiğinizde, Ramazan boyunca ve sonrasında da geri gelmelerini istersiniz. Bu durumda, etkili yeniden pazarlama, oyunlaştırma, ödüller ve indirimler gibi diğer taktikler bunu yapmanın en iyi yolları arasında yer alır.

Fırsatlar

Ramazan, tüketici faaliyetlerindeki herhangi bir dönemsel talep artışı gibi mobil uygulamalarda gelir getirici potansiyeli optimize etmek için ideal bir dönemdir. Ramazan ayına hazır olabilmek mobil uygulamalar açısından büyük önem taşır ve üç aşamalı süreç ilk bakışta sıradan görünse de, süreci etkin yöneten uygulamalar, sürecin olumlu sonuç vermede etkili olduğunu kanıtlamıştır. Bu nedenle, siz de kendi sürecinizi planlayın ve en yakın zamanda gerçekleştirin.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Teknoloji Haberleri