Sosyal medya platformları iş dünyasına yön veriyor

Sosyal medya platformlarındaki kullanıcı sayısı milyarları aşarken iş dünyası, satış ve pazarlama stratejilerinde rotasını yeniden çiziyor.

İnternet kullanıcıları için dijital ortamın önemli bir paylaşım alanı olan sosyal medya platformları, iş dünyasının pazarlama stratejilerine yön veriyor. Sosyal medyanın geniş bir tüketici kitlesine ev sahipliği yapması, hem global hem de yerli markaların satıştan müşteri ilişkilerine kadar erişim alanlarını genişletmeleri için 2024’te yeni bir yol haritası çizmelerini zorunlu kılıyor.

Öyle ki Statista’nın açıkladığı güncel verilere göre dünya nüfusunun yüzde 62,3’ünü oluşturan sosyal medya kullanıcılarının sayısı gün geçtikçe artarken, Türkiye’de de benzer bir tablo görülüyor. Ülkemizin toplam nüfusunun yüzde 66,8’ine denk gelen sosyal medya kullanıcı sayısının 5 yılda yüzde 8,4 artarak 77,42 milyona ulaşması bekleniyor.

Böylesi yüksek bir popülasyonun markaların ayakta kalmasında kritik bir rol oynadığını belirten Sosyal Evin Kurucusu Berkay Akıncı, iş dünyası ve tüketiciler arasında köprü görevi gören bu platformların yarattığı etkinin nabzını tuttu.

“TÜKETİCİLERİN YÜZDE 74’Ü ÜRÜN SATIN ALMADAN ÖNCE SOSYAL MEDYADAN FİKİR EDİNİYOR”

Berkay Akıncı konuya dair şu açıklamada bulundu: “Sosyal medya, markaların hedef kitlelerine ulaşmalarında, etkileşim kurmalarında ve bilinirliklerini artırmalarında kritik bir noktada yer alıyor. Dünya genelinde her gün 3 milyardan fazla kişi sosyal medyayı kullanırken elbette, sadece çevreleriyle iletişim kurma gayesi taşımıyor. Tüketicilerin yüzde 74’ü satın alma işleminden önce sosyal medyadan fikir ediniyor ve yüzde 55'i yeni markaları sosyal medyada keşfediyor. Bir işletmeyle sosyal medyada etkileşim kuran müşteriler, o markanın ürün ve hizmetlerine yüzde 40 daha fazla harcama yapıyor.”

"SOSYAL MEDYANIN GÜCÜNDEN YARARLANMAYAN MARKALAR, HEDEF KİTLELERİNE ULAŞMADA ZORLUK ÇEKİYOR"

Sosyal medyayı aktif kullanan ve kullanmayan markaların büyüme ivmelerinde önemli farkların bulunduğuna dikkat çeken Akıncı, “Sosyal medyanın gücünden yararlanmayan markalar, hedef kitlelerine ulaşmada zorluk çekiyor. Rakiplerine karşı dezavantaj yaşıyor ve geride kalıyor. Marka bilinirliğini artıramıyor ve diğerlerine kıyasla yüzde 78 daha düşük marka sadakati oluşturabiliyor. Bu da, sosyal medyanın markalar için neden olmazsa olmaz bir satış ve pazarlama alanı niteliği taşıdığını ortaya koyuyor” diyerek yerli markalar için de şunları kaydetti:

“Yüksek bir sosyal medya kullanıcı kitlesine sahip olan Türkiye’deki markaların da bu kanalları etkin bir şekilde kullanması gerekiyor. Yerli markalar, sosyal medyayı kullanarak mevcut ya da hedef kitleleriyle etkileşime geçebilir, tüketicilerin ihtiyaçlarını belirleyebilir, geribildirimler alarak ürün ve hizmetlerini geliştirebilirler. Elbette, böylesi büyük bir havuzda doğru hamleleri yaparak ilerleme kaydetmek için çeşitli parametrelerin yerine getirilmesi şart.”

“YARATICILIKLARINI VE ÖZGÜNLÜKLERİNİ ÖN PLANDA TUTMALARI GEREKİYOR”

Markaların sosyal medya stratejisi oluştururken yaratıcılıklarını ve özgünlüklerini ön planda tutmaları gerektiğini vurgulayan Berkay Akıncı, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Sosyal medya, markaların hikayelerini anlatmaları, değerlerini yansıtmaları ve topluluklar oluşturmaları için benzersiz fırsatlar sunuyor. Sosyal medyada etkin olmak, markanın sesini duyurmasında ve hedef kitlesiyle derin bir bağ kurmasında başarının anahtarı diyebiliriz."

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri